Paljonko olisit valmis maksamaan koululaisen kodinomaisesta iltapäiväkerhosta tai kesäviikkojen...?
hoitojärjestelyistä?
Olen kotiäiti. Lapset 3 v ja 6 v (tuleva ekaluokkalainen). Asutaan Helsingissä. Mietin, että kiinnostaisikohan tällainen palvelu maksua vastaan.
Iltapäivisin hakisin koululaisen samasta koulusta yhdessä oman lapseni kanssa. Normaalia kotiarkea esim läksyjen tekoa, lautapelejä, askartelua, ulkoilua ja leikkiä voisi olla. Avustamista välipalan tai ruoanlaitossa ym ihan niinkuin omat lapsenikin tekevät.
Minulla on ammattikorkeakoulutasoinen terveydenhuoltoalan koulutus. Olen luotettava ja lapset viihtyvät kanssani. Kesällä voisi olla kokopäivähoitoa.
Kommentit (28)
samaan summaan kuussa lapsen hoidosta?
Kouluhan on ilmainen.
Haluaisin olla kotona vielä lasten kanssa, mutta jotain leivänjatketta tarttis. Mulla siis ekaluokkalainen ja kaksi alle kouluikäistä. Pari iltapäivälasta menisi lisäksi. Täällä ip-kerhomaksu on 60-100 euroa/kk riippuen viikoittaisesta tuntimäärästä, enkä kyllä oikeestaan tuon enempää kehtaisi pyytää. Välipalaa siihen saisivat, läksyjen ohjauksen, sitten ihan normaalia ulkoilua, pelailua jne.
2*4*160 €/kk on aika paljon enemmän.
kuitenkin monet kesäkerhot/leikkikenttätoiminta on ilmaista tai lähes ilmaista, 5 h/pv ja loput pari tuntia toiselle luokalle menevä pärjää kyllä yksinkin.
jonkun rauhalliseen kotiin kuin esim. 40 meluisan lapsen leirille. Eli olisin valmis maksamaan tällaisesta palvelusta enemmän. (Meillä ainakin on "rauhaa rakastava" lapsi, joka helposti hermostuu, jos ympärillä tapahtuu paljon). Oletan lisäksi, että kodissa on enemmän aikaa keskittyä (valvoa) yksittäiseen lapseen.
parilla sataa/kk kokpäivähoidon?
Helsingissä eskari kesän heinäkuun jälkeen ei ole hoito-oikeutta kunnallisella puolella.
Ei kai koululaisille mitään kokopäivähoitopaikkoja oo, eihän ne kokopäivähoitoa tarttekaan. Mutta siis iltapäiväkerhopaikat maksaa kai max 120 €/kk kunnallisella puolella. Olis musta käsittämätöntä maksaa vaikka kuukauden kesähoidosta 4*160 e eli 640 e. Tai no ei käsittämätöntä, mutta siihen ei olis varaa.
Maksan kahden lapseni osalta vastaavanlaisesta iltapäivähoidosta 500€/kk. Siis puolipäivähoito molemmilla, usein myös aamulla ennen koulua.
En maksaisi 160€/viikko/lapsi sehän tekisi jo n. 1300€/kk. Sillä rahalla palkkaisi jo puolipäiväisen hoitajan ihan omia lapsia varten.
Tuossa sun tilanteessa hoidat samalla omat lapsesi ja kuten mainitset, kyseessä on perheenne tavallinen arki.