Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi VISAlla maksaminen netissä ei onnistu (OP:n kortti)?

Vierailija
22.02.2010 |

Onko kellekään tuttu tällainen ongelma: nettiostoksia tehdessä tilauksen teko onnistuu TUPAS-tunnistautumiseen saakka, mutta paluu sieltä palveluntarjoajan sivulle ei onnistu siten, että tilaus vahvistuisi. Näköjään käy niin, että joko maksu jää avoimeksi tai tilausta ei synny ollenkaan (esim. tuotteet jäävät näkymään) ostoskoriin.

Pankkiin soittelin jo, kortin asiat ovat ok. Olen myös kokeillut ostoksia toisella kortilla (Mastercard) sekä kahdella eri nettiselaimella (IE ja Firefox) ja useissa eri nettikaupoissa, mutta ei perhana onnistu! Suoraan OP:n tililtä maksamalla onnistuu, mutta tällä ei pitkälle pötkitä, kun haluaisin ulkomailtakin ostaa...

Auttakaa! Missä siis vika? Kenties jossain selaimen suojausasetuksissa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siinäpä se. Meillä oli sama ongelma myös OP Visan kans. Soitettiin Luottokuntaan ja kehoittivat alentamaan tietsikan suojausasetuksia. Niin tehtiin tilauksen lähetyksen ajaksi ja onnistui.

Vierailija
2/7 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap lisää vielä, että luottorajaa siis on käytettävissä, kortti ei ole vanhentumassa tms.

Aikaisemmin onnistui, mutta nyt (kun tuli tuo TUPAS-tunnistautuminen) ei nettiostot enää onnistukaan. Ei siis johdu siitä, etten osaisi tuollaista perusostamista netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siinäpä se. Meillä oli sama ongelma myös OP Visan kans. Soitettiin Luottokuntaan ja kehoittivat alentamaan tietsikan suojausasetuksia. Niin tehtiin tilauksen lähetyksen ajaksi ja onnistui.

Tää tulikettu on mulle uusi, en heti löytänyt niitä suojausasetuksia... vai tuleekos ne ihan käyttiksestä?

ap

Vierailija
4/7 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat mun koneella ja miehen kannettavassa on IE, mutta en muista kummalla lopulta tehtiin se tilaus kun yritettiin molemmilla kun ei tiedetty missä vika... jaa mutta nytpä muistankin, kun miehen tietsikasta laskettiin suojausasetuksia ja hänellä siis vain IE.

Muista laittaa takas korkeempi suojaus! Mua pelotti laskea niitä asetuksia (miehellä tärkeempää tietoa koneella kuin minulla ja miehen luottokortti), mutta kun sellainen ohje annettiin. En tiedä onko se lähinnä OP:n vika eli jotenkin oudolta minusta tuntuu eli onko heidän korttinsa hieman susi, mene ja tiedä...

Muista poistaa myös evästeet ja historia tehtyäsi ostokset!

Vierailija
5/7 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

klikannut nettipankistasi "Verified by Visa" -kohdan, joka mahdollistaa nettiostokset?

Vierailija
6/7 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ei onnistu Aktian kortillakaan. Tosi harmi, mutta Finnmatkojen maksujen kanssa on AINA ongelmia.

Nyt oli Aurinkomatkat lopussa eikä ollut tarjolla Finnairin lippujakaan, niitä kun voi aina maksaa :)

Vierailija
7/7 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhäinen vastaus, mutta... -käy muuta verkkopankissa maksukorttisi suojamääriä isommiksi.

Itsellä samaa ongelmaa, ettei tilaus onnistunut, ennen kuin nostin visa puolen suurinta mahdollista kertamaksua suuremmaksi, kuin laskun loppusumma oli.  Lukujahan voi käydä tarvittaessa laskemassa takaisin, jos tuntuu tarpeettomalta pitää maksuvaroja suurena.

Mitään tietoturvaa heikentäviä muutoksia ei  pidä alkaa ruveta tekemään!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän