Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan siniset huulet - mistä johtuu?

Vierailija
22.02.2010 |

Vauva 10 kk on viime aikoina (eli parina viime viikkona) ollut hiukan sinervähuulinen, ei koko ajan eikä esim. vain kylmässä. Ei muita oireita tai perussairauksia, on ollut lastenlääkärien syynissä aikaisemmin mm. keuhkokuumeen takia, eli jos jotain isompaa olisi ollut esim. sydämessä, olisi luullut sen jo löytyneen. Niin, ja (tänään) lääkärissä on käyty ja lähete verikokeisiin saadaan, lääkärin veikkaus on anemia (vauva on imetetty, syö toki jo kiinteitäkin sellaisen isomman purkillisen/vrk). Kokemuksia, veikkauksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa katsoa.

Vierailija
2/6 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ap palaa vähän myöhässä)

Osaisikohan kukaan sanoa, onko mahdollista että 10 kk lapsella, joka on ollut 2 kk iässä keuhkoröntgenissä ja 3 vrk ajan EKG monitoriin kytkettynä (keuhkokuumeen takia), eikä silloin löytynyt mitään vikaa sydämestä, voisi vielä tässä vaiheessa ilmetä tuota sinisyyttä aiheuttavaa sydänvaivaa? Mietityttää vain, kun lasta on aika paljon tutkittu eikä kukaan ole nähnyt eikä kuullut mitään erikoista. Tuo sinisyys muuten näkyy minusta erityisesti nyt kun lapsi on alkanut nousta seisomaan, ja huulet sinertyvät usein seistessä (rasituksessa?).

Olemme siis käyneet jo eilen verikokeissa (yleislääkärimme suostui antamaan lähetteen kokeisiin asian nopeuttamiseksi, emme asu Suomessa) ja odottelen ensi viikolla olevaa aikaa lastenlääkärille yliopistolliseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten katsonut onko lapsen ikenet tai limakalvot sinertävät..?

Vierailija
4/6 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten katsonut onko lapsen ikenet tai limakalvot sinertävät..?

Minusta ainakin viimeksi ikenet olivat vain hyvin valkoiset, eivät varsinaisesti siniset mutta eivät ruusunpunaisetkaan. Ehkä viittaa tuohon anemiaan? Kun olin itse aneeminen synnytyksen jälkeen, ikeneni olivat vitivalkoiset...

Vierailija
5/6 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva siis on kasvanut omalla käyrällään ihan hyvin koko ajan (itse olen ymmärtänyt, että vauvat, joilla on sydänsairaus, eivät yleensä kasva normaalisti), vaikka olikin pienikokoinen syntyessään (2600 g 47 cm rv 37+4 -- ja ei, äiti ei tupakoinut raskauden aikana...) eikä nytkään ole mikään jättiläinen (neuvolan mitat 10 kk: 71 cm ja 8300 g).

Vierailija
6/6 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huulien sinertävyydestä ettei se olisi vaarallista. Mutta jos ikenet tai limakalvot on sinertävät, asia on jo vakavampi.. Tuskin tämä kovinkaan mieltä kuitenkaan helpottaa.. Mutta toivottavasti syy löytyy tähän vauvasi vaivaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän