Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Alapää kuin 80-vuotiaalla mummolla", tokaisi lääkäri jälkitarkastuksessa!

Vierailija
22.02.2010 |

Ai että mulle jäi "hyvä" mieli tästä synnytykseni jälkitarkastuksesta. Lääkäri oli ensin tunnin verran myöhässä ja hoiteli sitten mun tarkastukseni liukuhihnatyyliin. Ja kaiken muun hyvän lisäksi naureskeli kuiville ja ohentuneille limakalvoille tuon otsikkoni mukaisesti.

Aikaa tarkastuksesta jo viikko ja seksiä meillä ei tuon jälkeen ole enää ollut. Eikä varmaan olekaan pitkään aikaan, kun nuo sanat vaan pyörivät päässä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin sanotaan kellekkään.Minulla neljä synnytystä, eikä kukaan lääkäri ole puhunut noin.Oliko mies vai nais lääkäri?

Naislääkäri oli, ja sellainen ihme virne naamalla koko ajan. Mulla ei ollut mitään erikoisia ennakkoasenteita tilanteeseen. Hieman leukani loksahti, kun kuulin tuon mummovertauksen. Lähinnä nolostuin siinä ketarat levällään eikä mieleeni todellakaan tullut heittää mitään vastakommenttia lääkärille. Joka tapauksessa mieleni oli aika maassa käynnin jälkeen koko kokemastani liukuhihnatarkastuksesta ja etenkin tuosta kommentista.

Olkoonkin toosani kuin mummolla, mutta ei kai sitä noin tarvitse mulle ilmaista?!!! Itse lääkärinä olisin sanonut vaikkapa näin: "Synnytyksen jälkeen limakalvot ovat usein ohentuneet ja kuivat. Kosteutukseen kannattaa käyttää esim. Ceridal-öljyä tai estrogeenivoiteita. Yhdynnässä liukuvoide on hyvä apu." Mitä ihmettä tuohon kuuluu vertaus vanhaan mummoon tai vaikka sitten oksanreikään? Vaikka kuinka olisivat samanlaisia?

Vierailija
2/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun seksi loppui kuin seinään, ja kahden vuoden selibaatin jälkeen oli pakko ottaa ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun seksi loppui kuin seinään, ja kahden vuoden selibaatin jälkeen oli pakko ottaa ero.

Vierailija
4/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen sitä käyttänyt kyllä ekan synnytykseni jälkeen). Silloin tosin oli eri lääkäri ja aivan asiallisesti keskusteli limakalvojen kuivuudesta. Mutta onko lääkärin tosissaan pakko laukoa tuollaisia kohteliaisuuksia muutenkin herkässä mielentilassa olevalle vähän aikaa sitten synnyttäneelle naiselle? Muutenkin itsetunto on ulkonäön suhteen heikoilla, kun erehtyy katsomaan peiliin... AP

Vierailija
5/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaistiin, mutta tosihan se oli. En nyt osannut tosiasiasta loukkaantua.

Lääkäri neuvoi käyttämään liukuvoidetta. Oli hyvä neuvo.

Vierailija
6/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärräthän että hän ei tarkoittanut sitä varsinaisesti sinun arvosteluksesi vaan että on ihan normaalia että juuri synnyttäneen, imettävän limakalvot on yhtä kuivat ja hauraat kuin iäkkäämmällä. Mulla oli sama juttu, lääkäri kauhisteli että ette varmaan seksiä pysty harrastamaan vähään aikaan. Siis kyseessä on vain fysiologinen reaktio kehossasi eikä mikään ulkoinen ominaisuus mitä sinun pitäisi hävetä.

Vierailija
7/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä nyt on se ongelma, arvon prinsessa?

Se, että vittusi on kuin kahdeksankymppisellä vai se että lääkäri sanoi tosiasian ääneen?

Voi kyynel -taas kerran.

Vierailija
8/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkiksessä ja häntä opastanut lääkäri sanoi tutulleni yhden naisen rinnoista, että ne ovat kuin lehmän läjät.

Vierailija
10/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lääkäri ylitti rajan. Hän on asiakaspalvelija siinä missä muutkin. En minäkään kaupan kassalla sano kenellekään, että "jaahas, rouvalla on tainnut joulukilot jäädä odottelemaan pääsiäistä", vaikka se olisi tosiasia.

On ymmärrettävää, että pahoitit mielesi, vaikkei tämä nyt mikään maailmanloppu olekaan. Jos koet, että kohtelu oli muutenkin yliolkaista, niin lienee syytä pistää asia eteenpäin.

Älä stressaa, ap, keskity vauvaan ja perheeseen!

Vierailija
11/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta voi mainita ihan asiallisestikin ja kertoa asiakkaalle mitä hän voi asialle tehdä tai tarviiko tehdä mitään.

Arvon nro 9.

-ei ap

Vierailija
12/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä nyt on se ongelma, arvon prinsessa?

Se, että vittusi on kuin kahdeksankymppisellä vai se että lääkäri sanoi tosiasian ääneen?

Voi kyynel -taas kerran.

Mutta olen kai sitten sellainen prinsessa, että toivoisin ihmisten valitsevan sanansa vähemmän loukkaavasti. Siis mitä hyötyä mulle oli tuosta lääkärin kommentista? Miksi ihmeessä tuollainen törkeä vertaus piti yleensäkään tehdä?

Toki ymmärrän ja tiedostan, että raskaus ja synnytys muuttavat alapäätä monellakin tavalla -osin pysyvästi ja toisissa asioissa ohimenevästi. Mutta silti tuo mummovertaus jäi vaivaamaan.

Vierailija
13/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 80 mummolla:)

Vierailija
14/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulleppa sanottiin lokakuussa lääkärin luona jälkitarkastuksessa että alapääni näyttää karjalanpiirakalta joka on jäänyt jyrän alle..et jippijai jei, tarjoa nyt tätä torttua nautinnolla miehelle :/

Vierailija
15/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurilla aika pitkäikäisiä asiakkaita ollut...

Vierailija
16/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri synyttäneellä naisella.

Kun synnytyksestähän se limakalvojen kuivuus johtui, ei iästä.

Vierailija
17/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää on 79

Eikö kaikki naiset käy sitten?

Vierailija
18/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä nyt on se ongelma, arvon prinsessa? Se, että vittusi on kuin kahdeksankymppisellä vai se että lääkäri sanoi tosiasian ääneen? Voi kyynel -taas kerran.

Mutta olen kai sitten sellainen prinsessa, että toivoisin ihmisten valitsevan sanansa vähemmän loukkaavasti. Siis mitä hyötyä mulle oli tuosta lääkärin kommentista? Miksi ihmeessä tuollainen törkeä vertaus piti yleensäkään tehdä? Toki ymmärrän ja tiedostan, että raskaus ja synnytys muuttavat alapäätä monellakin tavalla -osin pysyvästi ja toisissa asioissa ohimenevästi. Mutta silti tuo mummovertaus jäi vaivaamaan.

millaista kansanomaista ilmaisua sitten pitäisi käyttää? Lääketieteellinen termi ei olisi varmaan maallikolle kovinkaan kuvaava.

Minulle sanoi lääkäri aikoinaan että "nyt muutat tapasi tai kuolet"...

Muutin siis tapani.

Vierailija
19/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap:kin sen tajunnut, eikä se nyt ollut jutun pointti.

Tosi tökeröä, ei voi muuta sanoa. Ensi kerralla eri lääkäriin, ja nyt yrität vain unohtaa koko jutun ja viettää rentouttavaa kotiaikaa.

Vierailija
20/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä lääkärin pitää vähän miettiä mitä suustaan päästää. Vai ihanko te sanotte jokaiselle vastaan tulevalle lihavahkolle 'vitun läski'... tai kenties kaikille down tapauksille 'oot ihan retardi'? Lääkärin pitäisi osata valita sanansa niin, ettei loukkaa sitäkään typpiä joka ei ole 'pohjaalaane'. Jos ei osaa niin kouluun takaisin vain...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi