Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 8

22.02.2010 |

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

12.7. toukokuu, 4, Kys

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7 HK, 1, 28,

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

30.7 Sunniee

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Minulle (hesalainen myös) neuvolatäti tarkasti viime neuvolakäynnillä papereista, että sokerirasitus tehdään vasta viikoilla 24-26, joten itsekin saan lähetteen vasta seuraavalla kerralla.

Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia, itsekin malttamattomana odotan tasan viikon päästä olevaa ultraa. Jotenkin pelkään pahinta ja jännitän jo nyt aika paljon ettei kaikki olekaan kunnossa:-( Liikkeitä tuntuu niin harvakseltaan, muutama potku vaan päivässä...

Ja me kyllä toivotaan kuulevamme sukupuolikin, odotan malttamattomana, että pääsen shoppaamaan pinkkejä tai sinisiä vaatteita. Salaa toivon poikaa kahden prinsessan jälkeen ja tuntemuksetkin on sellaiset, mutta järki sanoo, että tyttö olisi "helpompi". No toivottavasti ensi viikolla selviää...

Muuten olo on ihan ok, eilen vaan alkoi ihmeellinen kipu vatsan oikealla puolella, ihan kuin lihas olisi venähtänyt? No onneksi kipu tuntuu tuossa vatsan päällä eikä sisällä, niin en ole kauhean huolissani. Täytyy välttää vaan venytyksiä ja sivukiertoja ja jollei mene maanantaihin mennessä ohi, niin taytyy varmaan mennä lääkärille näyttämään.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

T: Skidimadinka 18+5

Vierailija
22/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin just, että mulla on vielä 10 viikkoa töitä, ennenkuin alkaa kesäloma ja sit äitiysloma... JEE!

Meillä pitäis aloitella makuuhuoneessa pientä remonttia. Vanhat vaatekaapit pitäis purkaa ja seinät maalata ja sit hankkia muutama lipasto vaatteille. Me asutaan 70 m2 kolmiossa pienkerrostalossa ja siihen olis tarkoitus mahtua edelleenkin. Miten te muut asutte ja tarviiko uuden perheenjäsenen myötä tehdä remonttia tai muuttaa?

Oletteko muut hankkineet jo paljon vaatteita vauvalle? Mä olen ostanut muutaman vaatteen ja sitten kun työkaverini kuuli, että odotan poikaa, hän toi mulle ison säkillisen vauvanvaatteita. Lajittelin niitä tuossa yhtenä iltana ja totesin, että tälle pikku-hepulle on vaatteita nyt ekaksi vuodeksi riittämiin. Siinä säkissä kun oli vaatetta 60 cm alkaen 92 cm asti.

Entä vauvatavaroiden hankinta, joko olette hankkineet tavaroita? Meiltä puuttuu turvakaukalo, pinnasänky + hoitotaso sekä imetystyyny, mutta muuten alkaa olla jo kasassa mitä tarvitaan.

Ens tiistaina on sit lääkärineuvola. Luultavasti saan lähetteen sokerirasitustestiin, mutta myöskin ne Kelan paperit. Vähän mua pelottaa, että paljonko on paino noussut (liikaahan se...). Olo on jo kömpelö ja maha on kuin viimeisillään olisin. Väsyttää ja kömpelyys ahdistaa... Tämäkö on sitä "keskiraskauden ihanaa, hehkeää aikaa"???

Ihanaa helmikuun viimeistä viikonloppua toivotellen, Sanjuska + pikku-heppu rv 22+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan odotettu (ja pelätty) rakenneultra takana! Kätilönä oli tällä kertaa sellainen hissukka, ettei mies kuullut mitä se puhui. Mutta kaikki näytti olevan kunnossa, melko tarkkaan se kertoi kaikista elimistä ja aivoista. Aika alussa kätilö kysyi haluanko tietää kumpi sikiö on ja koska oltiin lopulta päädytty siihen lopputulokseen, että kysytään sitä niin kätilö sitten kertoi sen olevan poika :) Ja aikas selkeästi pallit ja pippeli näkyy myös yhdestä kotiin saadusta kuvasta. Sukupuoli jää silti meiän salaisuudeksi, ei aiota kertoa sitä sukulaisille. Painoarviota kätilö ei sanonut, sanoi vain "tässä vaiheessa nuo on vielä tosi pieniä".

Noh mentiin sit heti kaupoille ja löytyi neljä bobya, yhdet potkuhousut ("born to rule") ja yhdet housut. Tosi sulosia kaikki! Nuo olikin sitten ihkaekat vauvanvaatteet mitä oon ostanut! Käytiin myös katsomassa vaunuja, näin vihdoinkin ne Emmaljungan Duo Combi Edget, tosi hienot ja miehen mukaan kalliit ;D

Sanjuska75 kyseli asumismuodosta. Me asutaan noin 60m2 kolmiossa ja remontti on jo tehty vuosi sitten. Vauva saa siis ihan oman huoneen ja kyllä tapetti valittiin viime vuonna sen mukaan, että sinne joskus vauva saa muuttaa :)

Fanni 21+1

Vierailija
24/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompaan asuntoo olis pakko päästä kun miehellä edellisestä liitosta 2 lasta jotka meillä joka toinen vkl. Tällähetkellä asumismuotona rivitalo kolmio. 65m2. Eikä makkariin mahu edes pinnasänky :/ Yks ihana talo on kiikarissa ja toivotaan että palaset loksahtelee kohilleen eli saadaan tämä myytyä ja he löytävät uuden ennen kesää. Olis kovin ikävä asua jossain väliaikaisasumismuodossa pienen vauvan kanssa..

Ootteko kaikki menossa kiltisti sokerirasitukseen? Tehdäänkö se edes automaattisesti kaikilla paikkakunnilla? Vai vaan riskiryhmille? Mä oon kyllä ajatellu etten menis. Mul on vaan niin kova henkinen vastus kun pidän sitä aivan tarpeettomana! Todennäköisesti hoitonakin vaan ruokavalio. Sen voi hoitaa kuntoon etukäteenkin/muutenkin. Pääsen myös tarvittaessa töissä mittailemaan sokereita.Itseasiassa pussillisen karkkia syötyäni tunnin kuluttua sokerit oli alemmat kun sokerirasituksessa vaadittu paastoarvo..

Vierailija
25/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..isompaa en oo vielä hankkinu. Parit potkuhousut Reiman alennusmyynneistä:) Ostoslistalla vaunut, pinnasänky, turvakaukalo ym. Miehen lasten käyttämät tavarat kun rupee oleen 10 vuotta vanhoja ja osittain exän hallussa niin eiköhän ne sitten uutena osteta.

Vierailija
26/34 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona tuli puoliväli täyteen ja rakenneultran aika. Kaikki oli hyvin masussa, osat oikeilla paikoillaan ja vauva n. 300g ja parikymmentä senttiä. Sukupuolesta ei ole tietoa mutta ajattelinkin kun siinä pötkötin ettei sillä ole mitään väliä, yhtä rakastettu se on joka tapauksessa :)

Mullakin on negatiivinen veri ja neuvolan mukaan sitä seurataan mikä tarkottaa paria ylimääräistä verikoetta. Ei vaikuttanu mitenkään hälyttävältä.

Mietityttää vähän yli viikko sitten alkaneet oudot alamahatuntemukset, vauvan liikkeitä en vielä tunne kun istukka on vaimenteena. Käyn maanantaina neuvolan lääkärillä selvittämässä asiaa varmuuden vuoksi. Töissä on niin rankkaa etten tiedä miten kauan pystyn siellä olemaan. Ei paljon jaksa urheilla enää töitten jälkeen, itkettää vaan kun on niin väsynyt..Jaksaako muut "jumpata" vielä töitten lisäksi?

Vakuutus otetaan Tapiolasta kun siellä on muutkin ja ensimmäiset hankinnat on nyt tehty, kaikkea ei voi meidän tuloilla jättää viimesille kuukausille..Kyl vaunujen hinnat kammottaa ja varsinki niitten valinta. Hinta/laatusuhde pitäs olla kohillaan, maalla asutaan niin pitää päästä huonommallaki tiellä liikkumaan ja ötökkäsuoja on välttämättömyys :/ Mietityttää myös kissan pitäminen vaunuista erossa, kaikkea sitä ajatteleekin mutta ilm. suojeluvimma jo heräilee :)

Maaliskuu on mulla viimenen täysi työkuukausi, huhtikuussa pidän jo lomaa ja samoin toukokuulla..Sitten kesäkuussa jo pääsee mammalomalle! Ensi kerralla neuvolassa saankin jo Kelan paperit, aika hurjaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille,

terkuin Miukkis rv20+2

Vierailija
27/34 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina olikin sitten se rakenneultra ja mukava nuori kätilö siellä ultrasi. Painoa oli vauvalla n.350g ja pituus kaikkineen yli 20 senttiä. Normaalisti pikkuinen on siis kasvanut ja vastasi viikkoja. Kaikki oli pikkuisella hyvin ja normaalisti. :) Pikkuinen tyttö sieltä on tulossa. Meidän linsessa! :) Istukka oli kätilön mukaan etuseinässä, mutta potkut ovat silti tuntuneet kovasti ja liikkeitäkin tunnen ihan hyvin. Taitaa olla kova tyttö potkimaan! :) Eilen illalla yhdentoista maissa tuli oksennus ja maha on särkenyt ja ollut sekaisin. Nyt aamulla sain syötyä, toivotaan että pysyy sisällä! Vihaan tälläisiä mahatauteja, mutta sitä on nyt liikkeellä. Eilen olin vanhempien kanssa shoppailemassa ja heille kyllä tarttui pikkuprinsessojen vaatteita lähes joka kaupasta kainaloonsa. :D Ainakin on nyt sitten vaatteita niin paljon, että riittää varmaan ensimmäiseksi vuodeksi! :D On se ihanaa, että tulevat isovanhemmat ovat innokkaina mukana odotuksessa. Ei tässä ole kuin 3 viikkoa seuraavaan neuvolaan ja siellä sitten saa ne kelan paperit. Tämä odotus kyllä menee hurjaa vauhtia, vaikka malttamattomana sitä kyllä silti odotan että pikkuneiti syntyisi jo! :) Ainiin ja ultrakuvista se sivuprofiilikuva on aivan ihana, pakko katsoa joka päivä! :D Miten oletteko ajatelleet mennä 3D-ultraan yksityiselle? Tiedättekö mitä suunnilleen maksaa? Vaunuista vielä sen verran että täällä meillä ei ole kyllä hajuakaan millaiset haluamme, pitäisi alkaa kyllä katsomaan vähän tarkemmin ja vertailemaan. Emmaljungat ovat ihanat, mutta ehkä liiankin kalliit. Hyviä vaunuja saa varmasti halvemmallakin. No on tässä vielä aikaa noita hankintoja tehdä, taitaa jäädä suurin osa niistä kesäkuulle kun muutetaan. :)

Vaniliini 21+1

Vierailija
28/34 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-raksu- : ei sitä sokerirasitusta kaikille tehdä,vaan jos on syytä epäillä diabetesta. mulle tehtiin se,koska siskolla on ollut raskausdiabetes mutta mulla tulokset oli tosi hyvät,eli ei mulle oo tullu :)

(.) maha kyllä kasvaa hurjaa vauhtia,oikein kunnolla suurentunut tässä viimeisen kahden viikon aikana :D huhhuh. tuntuu et repee massu...

hyvät lauantait mammoille ! :P

sunniee ja masukas 18+2

Vierailija
29/34 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viikko sitte ei tuntunut mitään, mutta ultran jälkeen ne alkoi ja tänään tuntui ihan käteen asti ku pidin siinä masun päällä! :D Muru söi pikkutikkarin aamiaisen jälkkäriksi niin vauveli siitä ihan innostui ja heilui kuin heinämies XD

Masunulkoisia kuulumisia: Olipa kiva herätä juuri alkaneesta unesta kello 1:40 yöllä kun anoppi innostui soittelemaan -.- Ensin mulle yritti, suljin kännykän kylmän viileesti. Seuraakvaksi alkoi piristä murun puhelin olkkarissa ja neljättä kertaa ku alkoi rimputus niin kävin hautaamassa sen sohvatyynyjen alle. Muru ei onneksi herännyt, sen on vielä vaikeampi nukahtaa uudestaan kuin mun...

Eli tämä kaikki siitä syystä, että muru kertoi vauvauutisen tädilleen (kun kysyi isänsä osoitetta voidakseen postittaa sille sen kortin, josta kai kerroi tai en) ja täti kertoi isän naisystävälle, joka kertoi isälle, joka kertoi anopille joka sitten soitteli meille tuohon aikaan. Se siitä yllätyksestä... onneksi on mun suunnitelmat vielä kasassa XD

Ps. Muru sai äsken raivarin; sanoi että haluaa ison, korkean pyykkikorin johon mahtuu pari koneellista pyykkiä, ja mä tuumasin, että semmosta on varmaan aika ikävä ensinnäkin raahata alakerran pykkitupaan ja toisekseen poimia sieltä pohjalta jotain sukkia, ellei sitten kaada koko koria. Muru siihen märisemään että "no hommataan sitte vaa joku homeinen laatikko mihin niitä likasia kalsareita heitellään että oikein kaikki vieraat näkee!" (mitä vieraita btw? Ei meillä koskaan ketään käy)

En ymmärrä miksei kelpaa tuo vanha valkoinen metalliristikkokori (vai miksi sitä kutsuisikaan) vaikka siitä näkyykin ne likaiset vaatteet läpi - onhan meillä kuitenkin myös sininen, kannellinen kori, jossa siinäkin "reikiä" mutta vähemmän ja pienempiä.

Mutta ostakoon sitten ison, hienon (kalliin) korin, ja raahatkoon sitä ylös ja alas jne jne. Outo muru.

Vierailija
30/34 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis 20 viikkoa takana, tänään jo 20+3. Torstaina käytiin rakenne ultrassa OYS:ssa. Lääkäri sanoi kaiken olevan kunnossa ja mitat ihan normaaleja. Mukaan saadun lapun mukaan vauvelin arviopaino tällä hetkellä 299 grammaa eli voipakettia kevyempi :D Ulrassa myös todettiin, että istukka on etuseinässä, joten ei ole yhtään ihmeellistä että ei ole kauheesti liikkeita tuntunut, saakin olla aika reippaat liikkeet että tuntuu istukan läpi. Se oli helpottavaa kuulla, koska liikkeitä ei ole viime viikkoisen jälkeen oikeastaan tuntunutkaan, joten silloin olikin vissiin kunnon bileet. Oli mukava käydä taas katselemassa vauvelia, vaikka kaks kuukautta menikin todella nopeeta.

OYS:ssa oli kyllä hienot laitteet, tarkkoja kuvia näkyi, itsekkin sai hyvin selvää, ja vähän kolmiulotteistakin kuvaa nähtiin vauvan kasvoista, joita se kuitekin piilotteli niin hyvin, että ei kunnon kuvia saatu sitten mukaan. Tuntuu kyllä oudolta, että nyt on sitten kaikki ultrat käyty, tai siis ne ruhtinaalliset kaksi, vaikka raskaus on vasta puolessa välissä, toisaalta neuvolassa käydään aika monta kertaa näin ensimmäisen lapsen kohdalla, se on hyvä se!

Ei muuten kysytty sukupuolta ultrassa, se on ihan mukava yllätys sitten itse tilanteessa :D

Vierailija
31/34 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis: Ei oo liikunta paljoo innostanu tääläkään. Aiemmin urheilin vähintään sen 3x vkossa. Jääkiekkoa, kuntonyrkkeilyä, rullaluistelua, juoksua ym. Tääl oli josain ketjukin aiheesta. Tarttis silti vissiin koittaa esim joogaa tai muuta lempeetä ku tuntuu et selkä vähän vihoittelee töissä kun joutuu paljon istumaan.Kävelemässä oon käyny harvakseltaan. Ei vaan saa itestään mitään irti. Semmosta laahustamista se enimmäkseen on. Saa nähä paljonko painokin on noussu..Nyt on polvetkin ruvennu vihottelemaan. En tiedä liittyykö raskauteen. Normaalipainonen oon. En tietääkseni mihinkään oo loukannu mutta jotenki kauheen jäykiltä tuntuu. Toisen päälle ei voi yhtään istua eikä kestä kieroliikettä. Ei ymmärrä..

Sunniee: Mä ymmärsin et toi sokerirasitus täälä kuuluu kaikille. Selviää toki neuvolassa 3.3. Samaten siinä kai on eroa kun ultrien määrät saattaa eri kunnissa olla erit ja joissain paikoissa synnärille ei pääse tutustuun ym..

Vierailija
32/34 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan oikeassa paikassa, esikoisen laskettu aika 29. heinäkuuta.

Ihan uusi oon täällä foorumilla ja jotenkin koitan päästä mukaan =)

Että hei vaan kaikille!

Vierailija
33/34 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa vaan Adele! meillä on sama LA:kin sun kanssa! :P

(.) kamalat nivuskivut on löytäneet tiensä tänne,kivistää välillä aika paljonkin.. ja muutenki alavatsassa on tunne että joku siellä kaipaa lisää tilaa ja tekee sitä vauhdilla :o ens viikon perjantaina on r-ultra niin näkee että kaikki varmasti on kunnossa ja että pikkuinen kasvaa hyvin. On se kumma kun ei osaa ottaa rauhassa ja ajatella positiivesti :o

ja asiasta kukkaruukkuun,täällä helsingissä on AIVAN KAMALA ilma. räntää sataa ku esterin perseestä. :8

sunniee ja masukas rv 18+4

Vierailija
34/34 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Adele!

Meidän paikkakunnalla tehdään rasitus, jos painoindeksi on yli 20, mulla oli jotain 20 pilkku jotain ja sen vuoksi joudun sinne. Hullultahan se tuntuu.

Täällä ei oikeastaan mitään uutta. Mummolaan vietiin vauvansänky siellä vierailuja varten, kun mun lapsena käyttämäni sänky vapautui veljen lapselta. Kohta pääsis jo tilaan äippäpakkauksen, mutta ajattelin odottaa 2010 vuoden pakkausta, eiköhän sitä keväämmällä aleta jakamaan.

Mä nautin siitä, kun pakkaset on toistaiseksi poissa.

Enkelinäiti rv 20+?