Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+KESÄHELMET viikoilla 8 & 9+

22.02.2010 |

Aloitetaan uudempaa viikkoa :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Minullahan oli alkuraskaudessa kovaa väsymystä. Hemoglobiini oli kuitenkin maanantain neuvolassa 131 eli ihan hyvä. Mutta nyt on alkanut tulla uudelleen tätä väsähtämistä. Esimerkiksi en jaksa enää olla ostoksilla, vaan väsähdän ihan totaalisesti! Voisin nukkua päiväunet vaikka olisin herännyt puoli 10!! En muistais et aiemmissa raskauksissa olisin puolessa välissä ollut näin naatti...

t. p ja rv 22+5

Vierailija
22/43 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vain ilmoittelen, että olen lähdössä sairaalaan vauvan mittauksiin, ilmoittelensit myöhemmin tarkempia tietoja mitä sieltä ilmenee!

mukavaa perjantaita kaikille!!

bvdr 26+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan

Nyt on täälläkin sitten takana rakenneuä. Ihana oli nähdä miten pikkuinen siellä oikein oli, pää ylöspäin ja peppu alhaalla, jalat erittäin tiukasti koukussa joten sukupuolta ei nyt saatu sit selville - tosin ehkä pieni mahis että olisi tyttö :)

Vastasi kooltaan viikkoa vähemmän, mutta mitään laskettua aikaa ei muutettu eikä huolta ollut nyt kuulemma. Siron kokoinen kasvoiltaan eli kapeat kasvot, pieni pää. Oikein töröhuulet :)

Painoarvio oli nyt 470 g.

Että ihan mukavaahan se oli kaveri nähdä, rakenteet nyt olivat kunnossa. Istukka on edessä mutta tarpeeksi korkealla kuitenkin.

t. p ja rv 22+6

Vierailija
24/43 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä vielä tuohon omaan galluppiini, elikäs unohdin aivan mainita tuossa vaivoissa tämän joka päiväisen närästyksen.. Ostin Rennietä, jos siitä vaikka olisi jotain apua. Närästys alkoi kyllä jo heti puolen välin jälkeen.

bldr: toivottavasti hyviä uutisia saatte!

Paelle77: ihanaa kuulla hyvistä ultra kuulumisisita!

Tyttö87 rv 26+4

Vierailija
25/43 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin taas neuvolassa ja osuva ajankohta olikin, kun eilen yllätti hyvinkin kivulias supistelusarja ollessani _kävelyllä_ koirien kanssa. :S Supistelu jatkui vielä pitkin iltaa aina, kun vähänkin liikkui.

Noh, neuvolatäti pyysi sitten lääkärin tsekkaamaan kohdunsuun. Lääkäri totesi, että kaikki ok, mutta menkää nyt kuitenkin äippäpolille päivystykseen. Siellä sitten ultrattiin vauva ja kohdunsuu ja otettiin pissanäyte. Neuvolassa oli jo aiemmin katsottu virtsasta proteiinit ja sokerit, ok. Yhteenvetona siis kaikki on kunnossa, mutta ihan varmuuden vuoksi 2 vko saikkua ja kontrolliultra saikun loppuun.

Täällä Keski-Suomessa ilmeisesti raskaana olevien terveydenhuolto pelittää ja melkein turhankin hyvin. Tuli jo hieman vaivautunut olo, kun ihmiset hössäsivät ja pistivät lähetettä eteenpäin ilman, että itse edes asiasta mainitsin. En kuitenkaan tuntenut olevani missään hengenhädässä, mutta ihana tietää, että asiat otetaan tosissaan ja minusta ja vauvasta pidetään huolta. :)

Vielä neuvolatulokset: Hb 131, sf-mitta 24cm, painonmuutos +795g/vko. Painoarvio ultrassa 750g. Ja matka jatkukoon! :D

PS Kiva kuulla hyviä uutisia rakenneultrista ja mukavaa lueskella teidän gallup-vastauksia! :)

blitza ja masuhikka 24+1

Vierailija
26/43 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli viikonloppuja kaikille. eilen oltiin siella sairaalas ja niin vaan kävi et antoivat taas kuukauden päähän uuden ajan kontrolliin. herra istuu tiukasti perätilas ja painoa on kuulemma sen verran vähän viikoihin nähden, etä haluavat kuukauden päästä kattoa että kasvaa kuitenkin vaikka sitten omilla käyrillään. painoarvio oli nyt 770g ja muuten mitat kuulemma sopusuhtaisia. sitten läiskäsivät sieltä myös raskausdiabetes diagnoosin, mutta kuulemma ei vielä tartte ottaa stressiä ku heidän mielestä aika selkeästi ois ruokavaliolla hoidettavissa ja vauvakaan ei oo mikään jättiläinen, ainakaan vielä.

sokereita pitää taas viikko seurata ja laittaa niistä lomakkeet sairaalaan ja sen perusteella sit päättävät tarviinko sen osalta seurantaa sairaalas.

eli slellaista tällä erää. nyt päikkäreille, ens kerralla enemmän kuulumisia!

bldr 26+4

Vierailija
27/43 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaanvalahdettu kyllä niin alas, että vaikka ei mitään suurempia uutisia olekaan, niin pakko on jotain raapustaa ettei ihan mennä unholaan.

eilen poikkesin t-asemalla tarkistuksessa kun ei meinannu henki kulkea, mutta hapetus oli hyvä, sydämessä ei mitään vikaa ja vauvalla kaikki ok. pääteltiin et mun paha refluksi aiheuttaa nyt uusia oireita kun on maha jo suht iso. eli ei onneks mitään isompaa.

viikonjatkoja kaikille!!!

bldr 27 tasan

Vierailija
28/43 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästäaikaa kirjoittelen.. Callup vastauksia : Ekat liikkeet joskus vkolla :15, En ole huomannut vielä ainakaan et vauva reagois mahan heilutteluun. Vauva on virkein iltaisin. Vaivoja on tällähetkellä närästys :/. hemoglobiini oli 120. Ilmeisesti minulla on sydänrytmihäiriöitä kun rinnassa välillä muljahtelee.. :/ Parin vkon päästä lääkärinaika ja otetaan sydänfilmi... Eilen oli neuvola ja painoa on tullut nyt sen puoli kiloa vkossa hirvittää tuo painonnousu kun olen jo entuudestaan hieman ylipainoinen... Kohdunkorkeus oli 20cm, edellisellä muksulla se oli samoilla vkoilla 21cm. Ultrassa lääkäri kyllä meinasikin että on pienikokoinen vauva, mutta ei muuttanu silti laskettua aikaa, mutta luulempa et menee heinäkuun puolelle mun synnytys...

23+3

Vierailija
29/43 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kätilö-terkkari sanoi et näistä viikoista alkaen kohdunkasvu on hurjaa ja supistuksii voi tullakin..mutta tuntuu että KOKO ajan on kohtu ihan tiukkana eikä rentoudu! Onko muilla tällaista? Kipeää ei tee, mutta siis sellaista kireyttä on.

Kotihommissa tulee jo supistuksiakin, huomaa että aika herkässä kohtu nyt on!

LISÄKYSYMYS: Millä viikoilla olitte rakenneultrassa ja minkä kokoinen vauva tuolloin oli eli vastasiko ihan viikkoja? Mä veikkaan et parisen päivää myöhemmin olisi "oikea" laskettu aika ja tosiaan mun ultrassa ainakin pikkuaivot vastasi viikkoja, sit aika lähelle meni myös kokonaisuudessa pää mutta reisimitta tais olla pieni.. Painoarvio muka oli rv 22+6 sellaiset 470 g mutta uskoisin et olisi hieman enemmänkin.

Hermot menee helpolla kans, hormonit on pinnalla ja huomaan suuttuvani tosi herkästi :/ Hienoo et täälläkin on puhuttu noista mieliala-asioista, ne on tosi tärkeitä odotusaikana ja odotuksen jälkeenkin. Ja tosi yleisiä!

t. p ja rv 23+3

Vierailija
30/43 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tosi usein noita harjoitussuppareita, toisin sanoen päivittäin. Välillä myös tuntuu, ettei mikään auta, että maha pysyy tiukkana, eikä rauhoitu. Olen tosiaan nyt sen 2 vko saikulla ja pitäisi ottaa rauhallisesti. Tuntuu ettei mitään saisi tehdä, kun kohtu reagoi kaikkeen ruoanlaitosta autolla ajamiseen. :/ Aloitinkin sitten oikean henkilökohtaisen rättikässäkerhon ja ompelen kestovaippoja ja villasukkia vauvalle. Johan pysyy perse penkissä! ;D

Rakenneultra oli rv 19+6 painoarvio 306g ja vertailun vuoksi tämä ylimääräinen ultra rv 24+1 painoarvio 750g.

Asiasta kukkaruukkuun pakko lausua ihan ääneen, että mulle on ollut ihan hirmu tärkeä tämä palsta tässä raskausaikana. Monet naureskelevat ja väheksyvät tätä meikäläisen toimintaa, mutta mulle tällainen vertaistuki on ollut voimia antavaa. On tosi kiva, kun saa vähän kysellä, hehkuttaa ja päästellä pelkoja ilmoille muiden samanhenkisten seurassa! :) Kiitos mammoille!

blitza ja sipuli-masa 24+6

Vierailija
31/43 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on harjoitussupistuksia ollut, tosin sen jälkeen kun jätin normiliikunnan pois niin paljon vähemmän (ennen oli n. 1-2 liikunnan jälkeen eli monta kertaa viikossa, nyt ehkä kerran viikossa). Eivät tee kipeää lainkaan.

Muutenkin väsymys on helpottanut, tai sitten olen nukkunut enemmän. Liitoskivut vihloittelee aina silloin tällöin.

Osaatteko jo sanoa miten päin vauva on mahassa? Olen yrittänyt tunnustella missä pää on, mutta en ole ihan varma meneekö arvaus oikein.

Meille ei rakenneultrassa kerrottu painoarvioita, vain että vastaa hyvin viikkoja (pari päivää pienempi, mikä on ollut tilanne koko ajan).

t. UnduS 23+4

Vierailija
32/43 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsen nauvolakuulumisia..

Paino oli noussut n. 4kg siitä mitä se oli silloin raskauden alussa. Verenpaine oli kunnossa, mulla se on yleensä aika alhainen ja sitä kaikki terkat jää aina ihmettelemään mutta nyt oli ihan kunnossa. Hemoglobiini oli laskenut aika hyvin mikä selittää väsymyksen, rautatabuja pitänee siis käydä hommaamassa, kun vaan muistaisi. Tänäänkin menin apteekin ohi enkä muistanut, jos vaikka huomenna :)

Vauvan sydänäänet oli ok ja kovasti kaveri jumppasi kun yritettiin saada synänääniä kuulumaan :D

Sokerirasitukseen joudun menemään tämän kuun loppupuolella :/

Muuten ei oikeastaan mitään uutta tänne. Mulla pienenä ongelmana nyt sellainen että mun talvitakki ei enää mahdu päälle :( En haluaisi ostaa uutta enää kun kaipa tämä talvi kohta alkaa kääntymään kevääseen. Olen nyt yrittänyt katsella jos olisin käytettynä löytänyt jonkin halvan mutta enpä löytänyt.. Toivotaan ettei enää kovin kovia pakkasia tule, muuten palellun tuossa ohuessa takissani joka vielä jotenkin mahtuu kiinni masun kohdalta :/

Marsu ja vauveli 23+4

Vierailija
33/43 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sori heti viestin alkuun, mutta nyt tulee oman pahan olon purkua kun en oikein minnekään muuallekaan pysty avautuu...:(

nimittäin meiltä lähtee tänään koira pois, menee kylläkin hyvin tutuille ja luotettaville ihmisille, mutta silti on tosi paha ja pettynyt mieli. tuntuu ihan kuin olisin jotenkin surkea aikuinen ihminen kun vastoinkäymisten tullessa annetaan periksi ja koira joutuu asumaan muualle.

tilanne on se, että koiramme on ollut meillä vasta vuoden, mutta pojallamme on ilmennyt koiran tulon jälkeen allergisia oireita, koiramme haukkuu pihassa ihan älyttömästi ja kaikille, sekä karkaa pihasta aina vain kun silmä välttää. no naapurit siitä ovat sitten alkaneet valittaa ja mies ilmoitti tänään, että hän ei enää kattele yhtäkään päivää koiraa taloudessamme ja lopulta sitten jouduin soittamaan tutuillemme jotka olivat kyllä onnesta soikeina kun saavat koiran kotiinsa.

ottaa päähän kun mies ei ite ota vastuuta ikävistä asioista, sanoo vaan mulle, että tehän sitä koiraa halusitte, en minä joten sinä saat sen myös muualle hoitaa. ainoo helpotus on tosiaan se, että tiedän koiran menevän sellaiseen paikkaan missä siitä ehdottomasti huolehditaan hyvin ja sitä rakastetaan, voisin jopa sanoa, että paikkaan, jossa siihen ehditään kiinnittää enemmän huomoita ja vaivaa kuin meillä.

on vaan kyl suru puseros kun asiat kuitenkin sit meni näin.

eipä mulla tässä muuta. raskauteen liittyvissä asioissa taas joku kyseli onko vielä kellään väsymystä. no mulla kyllä on, melkein päivittäin pitää nukkua päikkärit kuopuksen kanssa. en sit tiedä kuin kapaljon noi mun heittelehtivät verensokerit vaikuttaa asiaan.

en nyt tähän hätään muista kyselikö joku jotain muuta.

parempia viikonloppuja teille muille!!

bldr 27+2

Vierailija
34/43 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa tulin tänne kertomaan kuulumisia. aika vierähtää niin nopeasti että tämä kirjoittelu on jäänyt.

Tänään kävin neuvolassa. Th tarkisti kohdunsuun tilanteen kun tarkoitus oli lähteä ens viikoksi reissuun. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja kaulaa 1,5-2 cm, kohdunsuu oli kuitenkin kiinni. Lääkäri jolle th soitti meinasi ettei kannata lähteä autolla ajelemaan niin pitkää matkaa (oulu-helsinki). Elikkäs käskynä oli ottaa rauhallisesti ja välttää pitkiä autokyytejä (toi ekahan on hirveän helppoa kahden vauhdikkaan lapsen kanssa :) ). Pehmentyminen ei näillä viikoilla (rv 26+5) kuitenkaan olisi vielä toivottavaa. Mikään muu ei viittaa tilanteen etenemiseen synnytyksen suhteen, ja kontrolli on 2 viikon päästä. Supistelut mitä on ollut ovat olleet kivuttomia eikä kovin kovia. Vauvan pää oli aika alhaalla mikä saattoi vaikuttaa kohdunkaulan pituuden mittaamiseen. Onhan tämä vähän erilaista kuin ennen. Aikasemmin ei oo mitään tapahtunut kohdunsuulla ennen synnytystä.

SItten noihin galluppi kysymyksiin: Liikkeitä tunsin joskus joulun tienoilla, olisko ollut noin 16 tai jotain sellaista. En ole hirveästi tökkinyt vauvaa mutta ainakin aamulla sydänääniä kuunnellessa vauveli innostu kovasti liikkumaan. Vaivat mitä on ollut: ummetus, lonkkakivut/-vihlonnat, jossain vaiheessa närästi, jatkuva väsymys. Hb on pysynyt kutakuinkin samoissa ts. hyvissä lukemissa koko ajana. Syön kyllä raskausajan vitamiinivalmistetta jossa myös rautaa.

Nirppa ja vauveli rv 26+5

Vierailija
35/43 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä muutaman sanasen kirjoittaisi ja nostaisi pinoa hieman..

bldr: jaksamista sinne sinulle! Uskon että ottaa päähän ja tulee suru puseroon, ihanaa kun koiruus pääsee kuitenkin hyvään kotiin.

Nirppa: nyt sit vaan mahdollisuuksien mukaan lepoa, ei varmasti helppo homma ole. :) Toivottasti seuraavalla neuvola käynnillä on kaikki hyvin. :)

Tänään sain hakea äitiyspakkauksen postista ja pääsin hypistelemään niitä kaikkia tavaroita ja vaatteita. :)

Itsellä on tainnu nuo harjoitussupistukset hieman lisääntyä, 3-10 kertaa päivässä. Ovat olleet vielä onneksi kivuttomia, mutta inhottvan tuntuisia kun mahaa alkaa kiristää ja menee ihan kovaksi.

Ensi viikolla on seuraava neuvola th+lääkäri, sitä odotellessa. :)

Oikein hyvää viikonloppua kaikille mammoille! :)

Tyttö87 rv 27+4

Vierailija
36/43 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin liittyä joukon jatkoksi ja kertoa pikatiedot itsestä ja masusta..

Eli LA on 12.6 ja raskaus on toinen (nuoresta iästä huolimatta,oon siis 20v. :)

Kotona on siis 1v 2kk ikäinen tyttö ja isi.. :)

Raskaus viikkoja on nyt tasan 27 ja masu on aika iso jo. RakenneU oli vk.22+3 ja painoarvio silloin oli 499g. Oon itse aika pieni ihminen ja neuvolassa on ennustettu isoa vauvaa, joten saa nähdä miten vauva kasvaa..

Alusta asti on ollu pahoinvoinita ja närästystä. Yhden kerran on pitänyt aamuyöstä lähteä sairaalaan kun on supistellut niin lujasti. Onneksi mitään vakavaa ei tapahtunut ja lääkkeillä maha rauhottui. Hissuksin on yritetty ottaa mutta siitä huolimatta on paljon harjoitus supistuksia ja jonkun verran kipeitä supistuksiakin..

Tälläistä täällä.. En näköjään osannut lyhyesti kirjoittaa.. :)

Palstaa on muuten kiva lukea, joten kirjoitelkaahan kuulumisia.. :)

Vierailija
37/43 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, voiko olla että viimeksi sain aikaiseksi kirjoittaa vuoden alussa? Olenpas laiska kirjoittelija, vaikka seuraankin ahkerasti.

Taas on uusia saatu mukaan :D

Täältäkin bldr:lle kovasti paljon jaksamisia, koiraihmisenä ymmärrän kyllä miten kamalalta voi tuntua... Onneksi hauveli pääsee sentään rakastavaan kotiin.

Muistakaa kaikki lepäillä joilla ollut suppareita / muita ongelmia, tsempit täältä että vauvat pysyisi mahassa mahdollisimman pitkään!

Gallup:

- Liikkeet tunsin joulun tienoilla ihan sillä tavalla selvästi. Jotain pientä jo ennen sitä, mutta en ollut ihan varma onko vauva vai muuta myörinää.

- Meidän vauva vastaa melkein joka kerta tökkimisherättelyihin. Hirveästi ei olla tuota harrastettu, joskus jos hän on hirveän pitkään liikkumatta niin herätellään. Hassua kyllä, tökkää aina samaan kohtaan vastauksen kuin mihin ulkoapäin tökätään :) Ja tähän vielä semmoinen mitä luin muillakin olevan että taitaa osata "vierastaa". Jos potkii paljon ja sanon siitä miehelle ja hän kokeilee niin liikkuminen loppuu siihen paikkaan vähäksi aikaa ;D Kovat potkut näkyvät jo ulospäin.

- Vaivana on olleet harjoitussupistukset. Heti tulee jos rehkin kotitöitä tehdessä tai kävelen liian rajusti. Eivät ole kipeitä, mutta tulee pahimmillaan monen monta päivässä, pitäisi laskea, kuitenkin yli kymmenen huonoina päivinä. Tästä olenkin kirjoitellut, ollut ongelmana jo hyvän aikaa ja estää liikunnan. Sitten on ollut selkäkipua iltaisin, mutta siinäpä ne taitaa olla. Ei ole vielä ollut närästystä, turvotusta, suonikohjuja tai mitään muutakaan.

- Mulla alkuraskauden puolella hemoglobiini romahti parin neuvolakäynnin aikana jostain 140:stä 120:een siis aika lyhyelle aikaa niin aloitettiin ennaltaehkäisevä rautakuuri, tabletti joka toinen päivä. Tällä reseptillä on pysynyt päälle 120:ssä nätisti.

- Välillä oli energisempi kausi mutta nyt on taas väsytys palannut elämään. Painoa mulle on tullut jotain kolme kiloa, ihmettelen suuresti ettei enempää kun en noitten suppareitten takia ole voinut liikkua normaalisti ja syön melkein päivittäin jotain pientä herkkua (muutoin ruokailutottumukset on kyllä hyvät). Paino raskauden alussa oli vähän päälle 57. Ei kuitenkaan ole tippunutkaan missään vaiheessa kun olen säästynyt pahoinvoinnilta miltei kokonaan. Vatsa oli kuitenkin ainakin kuukausi sitten neuvolassa taulukon yläkäyrillä ja vauva on ultrissakin hyvin vastannut viikkoja kokonsa puolesta.

Ihmettelen, miten muista on käymään töissä raskausaikana. Mulla ei olisi tullut kuuloonkaan (tai ihan satavarmasti olisi tullut keskenmeno tai ennenaikainen synnytys jo), nuo supistukset olisi pitäneet sairaslomalla jo muutaman kuukauden ja ollessani työharjoittelussa alku- ja keskiraskaudessa oli pakko tehdä lyhenettyä päivää. Tietysti kaikki raskaudet on erilaisia, mutta tämä "invalidisoituminen" tuntuu ihan hullulta kun olen nuori, perusterve ja elämäntavat melko hyvin kohdallaan. Ollaankin miehen kanssa suunniteltu alustavasti pikkukakkosen yrittämistä hoitovapaan aikana kun haluttaisiin lapset pienellä ikäerolla, eikä tulisi sitten työelämänkään kanssa ongelmia.

Äitiyspakkaus saatiin viikko sitten, ja uudet vaunut kököttävät nurkassa kasattuna :) Turvakaukalo ja sänky ovat matkalla postissa. Pikkuhiljaa aletaan siis tehdä vauvalle tilaa tuonne meidän makkariin. Mites muilla järjestelyt, onko mitään hankittuna?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
38/43 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se keuhkoihin iskenyt sitten joku flunssa :( Astmalääkkeitä menee nyt reilusti, toivottavasti ei ole haittaa vauvalle mutta pakkohan se on ottaa. Väsyttää enkä jaksa tehdä edes ruokaa..joten hampurilaispäivä meidän perheellä.. tosin olisihan tuo mies osannut tehdä mut jotenkin nyt maistuu sellainen herkku. Herkuista puheen et nyt on tosissaan ruokahalu kasvanut!! On oltava tarkkana mut minkäs teet kun on nälkä koko ajan :))

Harjoitussuppareista. Mulle kätilö-th sanoi et jos niitä alkaa olla 20 päiväs niin pitää mennä käymään. Virtsatietulehdus voi oirehtii kuulemma vain sillai! Ja harjoitussupparit saattaa saada näin kolmatta odottavalla jotain aikaiseksikin kohdunsuulla!

MIten teillä muilla, jotka odotatte toista/kolmatta niin onko supistuksii enemmän? Musta tuntuu et tästä kolmannesta kärsin eniten noista harjoitussuppareista ja muutenkin liitoskivut ovat aika karmeet! Ekan kohdalla kärsin lähinnä lonkka/iskiasseudun kivusta, toisesta oli selkäkipu ja tästä sit häpyluuliitoskivut jotka ON todella ikäviä :((

Meillä alkaa kuitenkin kaikilla olla sellaiset viikot täällä, että sikiön mahdollisuus selvityä olisi jo aika suuri! Joten ei panikoida, meillä on Suomessa hyvä synnytyssairaalasysteemi joten ei tarvitse pelätä! Ja mitä ainakin tässä paljon lähipiirissä olen kuullut niin kohdun supisteluherkkyys ei välttämättä saa aikaiseksi mitään tai jos saa niin hyvin vähän. Joillakin taas vähätkin supistelut ovat just pehmentäneet ja lyhentäneet kaulaa.

Mut nyt odottamaan sapuskaa..

t. P ja rv 24

Vierailija
39/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksista: Mulla oli jo esikoisen aikaan masu tosi herkkä supistuksille. Silloin en vaan tajunnut ottaa rauhallisemmin vaan riehuin töissä samalla tavalla kuin normaalistikkin. Silloin olin töissä ravintolan keittiössä ja nostelin painavia laatikoita ja kattiloita. Sitten rv 30 olinkin kättärillä piuhoissa kun supisti niin kovaa ja kipeästi. Onneksi vauva kuitenkin pysyi masussa loppuun asti mutta töistä jouduin jäämään pois aikaisemmin.

Nyt tällä toisella kerralla supistelee ehkä jopa vielä herkemmin kuin ekalla kerralla. Nyt olen kyllä ihan suosiolla ottanut rauhallisemmin ja töissäkin laittanut muut hoitelemaan kaikki nostelut sun muut.

Hankinnoista: Meillä ei ole vauvalle vielä mitään valmiina. Kaksi kesämyssyä ja yhden bodyn olen ostanut, muita vaatteita en osta ennenkuin nään onko tulokas tyttö vai poika. Esikoiselta jääneillä vauvavaatteilla pärjätään jo melko pitkälle. Sänky meillä on, se pitää vain kasata. Hoitopöytä on myös. Turvakaukaloa ei hankita koska ei ole autoakaan. Saamme lainaan kaukalon sairaalasta kotiutumista varten, sen matkan luultavasti pääsemme jonkun tutun autokyydillä. Tai sitten tullaan bussilla, onhan silloin jo kesä :)

Ainoa asia mikä pitää ostaa on kantoliina.

Kokeilen vielä tähän perään lisätä kuvaa masusta jota innostuin aamulla kuvailemaan :D Saa nähdä osaanko..

Vierailija
40/43 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksista: Mulla oli jo esikoisen aikaan masu tosi herkkä supistuksille. Silloin en vaan tajunnut ottaa rauhallisemmin vaan riehuin töissä samalla tavalla kuin normaalistikkin. Silloin olin töissä ravintolan keittiössä ja nostelin painavia laatikoita ja kattiloita. Sitten rv 30 olinkin kättärillä piuhoissa kun supisti niin kovaa ja kipeästi. Onneksi vauva kuitenkin pysyi masussa loppuun asti mutta töistä jouduin jäämään pois aikaisemmin.

Nyt tällä toisella kerralla supistelee ehkä jopa vielä herkemmin kuin ekalla kerralla. Nyt olen kyllä ihan suosiolla ottanut rauhallisemmin ja töissäkin laittanut muut hoitelemaan kaikki nostelut sun muut.

Hankinnoista: Meillä ei ole vauvalle vielä mitään valmiina. Kaksi kesämyssyä ja yhden bodyn olen ostanut, muita vaatteita en osta ennenkuin nään onko tulokas tyttö vai poika. Esikoiselta jääneillä vauvavaatteilla pärjätään jo melko pitkälle. Sänky meillä on, se pitää vain kasata. Hoitopöytä on myös. Turvakaukaloa ei hankita koska ei ole autoakaan. Saamme lainaan kaukalon sairaalasta kotiutumista varten, sen matkan luultavasti pääsemme jonkun tutun autokyydillä. Tai sitten tullaan bussilla, onhan silloin jo kesä :)

Ainoa asia mikä pitää ostaa on kantoliina.

Marsu ja toukka 24+1