Ällö aihe, mutta pakko kysyä: Kuinka usein käyt kakalla?
Mä käyn kolme neljä kertaa päivässä, ja tuntuu että pylly on aina kipeänä pyyhkimisestä. Bebanthenia kuluu...
Kommentit (58)
Tämä oli ihan uutta tietoa mulle. Luulin, että vain miehet kakkaa.
:)
oisko tässä gallupin paikka, oletteko päivittäin kakalla kävijät hoikkia ja pari kertaa viikossa paskovat sitten pulleita? Jos siis ajatellaan aineenvaihdunnan nopeutta/hitautta?
t: 2 x vko kakkaaja (ja muutenkin laiskanpuoleinen :D), BMI noin 28 eli ylipainoinen.
eikä sitä mitenkään hirveesti tule, pari pökälettä?
Mulle tulee kyllä paskahätä aika nopeastikin, mutta pidättelen siitä hädän alusta pari kolme päivää, niin tulee helposti. En jaksa pähistä ja puhkua tunti tolkulla, kun voin odottaa muutaman päivän, ja sitten tulee heti ja helposti...
Mä myöskin pissaan vaan max kerran päivässä. Eikä pitäisi olla mitään vikaa missään.
Ja ei tosiaan ole vatsa jatkuvasti löysällä. Sanoisin että uloste on normaalia. Juon kyllä paljon vettä ja syön myös kuituja. Mulla on vaan tosi nopea aineenvaihdunta, usein heti syötyäni on ihan pakko mennä vessaan.
Olen kyllä välillä epäillyt itselläni ärtynyttä suolta tms. Vatsani menee herkästi sekaisin. Muistan kun lapsena tuli istuttua vessassa helposti puolikin tuntia. Eipä nykyään tartte. Se on pari minuuttia ja ulos.
Ja ap:n ongelmaan: mulla on peppu ihan ruvella jos joudun käyttämään jotain "puunsäästäjä-paperia". Johtuen just siitä että usein käyn. Kotiin ostan Pirkan valkoista paperia (melkein Soft Embon veroista), on riitävän pehmeätä. Suosittelen myös pepun pesua käsisuihkulla aina "ison hädän" jälkeen.
mulla on hidas vatsantoiminta ja kerran viikossa tulee paksu yksmittainen pötikkä jonka ulossaaminen kestää puolestatunnista tuntiin. Eli täytyy tietää että saa seuraavan tunnin olla rauhassa kun menee vessaan ettei tarvi nousta pöntöltä kakka puoliksi ulkona. Yleensä kakkahätää edeltävänä päivänä alkaa tulemaan pahanhajuisia tuhnuja niin siitä tietää että hetki alkaa olemaan lähellä.
en pyyhi paperilla. bideesuihku on sitä varten.
oisko tässä gallupin paikka, oletteko päivittäin kakalla kävijät hoikkia ja pari kertaa viikossa paskovat sitten pulleita? Jos siis ajatellaan aineenvaihdunnan nopeutta/hitautta?
t: 2 x vko kakkaaja (ja muutenkin laiskanpuoleinen :D), BMI noin 28 eli ylipainoinen.
Olen kyllä pieniruokainenkin, mutta myös peruskulutus on suuri (olen joskus laskenut kalorit). Jos maha vetäisi enemmän, saattaisin olla isompi, mutten kyllä ole vakuuttunut, että 48 h rytmini (tai siis suolen) muuttuisi siitä 24 h rytmiksi.
miten mun mies viitsii mennä vessaan istumaan niin pitkäksi aikaa. Ukko istuu siellä ähisemässä lähemmäs tunnin ja pää punaisena ponnistelee. Mä en tajua miks, kun tuleehan se kakka jossain vaiheessa sieltä joka tapauksessa ulos ihan ilman pinnistämistäkin :)
Mä odotan ihan viime tippaan ennenkuin menen kakalle niin ei tarvii jäädä asumaan sinne vessaan.
mulla on hidas vatsantoiminta ja kerran viikossa tulee paksu yksmittainen pötikkä jonka ulossaaminen kestää puolestatunnista tuntiin. Eli täytyy tietää että saa seuraavan tunnin olla rauhassa kun menee vessaan ettei tarvi nousta pöntöltä kakka puoliksi ulkona. Yleensä kakkahätää edeltävänä päivänä alkaa tulemaan pahanhajuisia tuhnuja niin siitä tietää että hetki alkaa olemaan lähellä.
¨
tai verenmyrkytykselle kun tavarat on sisällä noin monta päivää?
miten mun mies viitsii mennä vessaan istumaan niin pitkäksi aikaa. Ukko istuu siellä ähisemässä lähemmäs tunnin ja pää punaisena ponnistelee. Mä en tajua miks, kun tuleehan se kakka jossain vaiheessa sieltä joka tapauksessa ulos ihan ilman pinnistämistäkin :) Mä odotan ihan viime tippaan ennenkuin menen kakalle niin ei tarvii jäädä asumaan sinne vessaan.
tai muuten vain kivikovaa kakkaa niin ei sen niin vain onnistu.
aikaan sen että saa pomppia kannikoita puristaen vessaan. Kerran päivässä minullakin.
Viikossa. Olisiko nyt mennyt 4 päivää. Mutta nyt en kyllä ole syönytkään.
Ei kyllä koskaan taida olla niin tiheään, että esim. joka toinen päivä tarvitsisi käydä.
Ja aina on ollut näin, nuorempana olin liian laiha, nyt taas jokunen ylikilo löytyy.
välillä ei tule mitään pariin päivään ja välillä voi tulla kahdestikin päivässä. Erityisesti iltasyöminen saa aikaan kovan hädän seuraavaksi aamuksi.
päivässä aina kun pääsee töistä kotiin niin ekana vessaan.
Löysin tän vanhan ketjun aiheesta. Mä käyn yleensä 3 kertaa päivässä kakkoshädällä, se on tosi rasittavaa. Töissä saa koko ajan ravata vessassa eikä meillä ole kuin yksi naisten koppi lähellä, ihmiset jo varmaan tuntee mut siellä vessanvaraajana. Välillä kakka on löysempää, välillä kovempaa, ei mitenkään erikoista mielestäni. Mutta sitä ei vaan tule mitään isoa jöötiä kerralla, vaan pikku hiljaa pitkin päivää pökäle.
Voin ruokavaliollani ihan hyvin, joten ei nyt huvittaisi alkaa sitä muuttaa tämän takia, mutta jatkuva vessassa juokseminen kieltämättä kyllästyttää. Pyllyn pesen aina vedellä ja kuivaan paperilla, joten onneksi ei sentään ole peräaukko ihan ruvella.
Vertaistukea?
Yleensä puoli tuntia aamukahvin jälkeen alkaa tulla asiaa pöntölle. Sit usein toinen kakka tulee joskus iltapäivällä tai illalla.
Ja mä suosittelisin ap:lle käsisuihkun käyttämistä. Itse pesen peräni aina kakan jälkeen ja on puhtaampi olo eikä vuoda veri. :)