Ällö aihe, mutta pakko kysyä: Kuinka usein käyt kakalla?
Mä käyn kolme neljä kertaa päivässä, ja tuntuu että pylly on aina kipeänä pyyhkimisestä. Bebanthenia kuluu...
Kommentit (58)
Sulla on varmaan löysää kakkaa? Fiksummat osaavat varmaan antaa ravintovinkkejä, mutta mä voin antaa pyyhkimisvinkkejä:
- käytä jotain perusvoihdetta pyyhkimiseen (siis laitat sitä heti siihen paperiin)
- suihkuta takapuoli puhtaaksi
- käytä parempaa vessapaperia (itse en voisi käyttää muuta kuin Lotuksen Just onea)
Onko sulla ap kakka kovin löysällä? Jos on, kannattaisi ehkä tutkia syy siihen. Esim. keliakia on aika yleinen vaiva, ja se voidaan nykyään tutkia verikokeella.
Sinuna käyttäisin vesisuihkua ja paperia vaan kuivattamiseen.
syön paljon kuituja, vihanneksia päivittäin aina yli puolikiloa ja ruisleipää ja luumusoseen joka ilta :) ei auta vedenjuonnit tms. olen vain hidas.
ap:lla voisi olla chronin tauti myös tai sitten allergiaa
Jos useemmin, niin on allergiaperäistä minulla. Sillon olen kyllä turvonnut palloksi, että tiedän siitä piereskelyn määrästä myöskin että jokin ei nyt ole käynyt mahalle.
Pukamat löytyy.
pyyhin eka paperilla ja sitten pesen bideellä. ei ole kipeä.
1-2 kertaa päivässä vai viikossa?
että suurin osa ihmisistä kakkaa vähintää kerran päivässä, joten jos joku ilmoittaa kakkaavansa 1-2 krt, niin se tarkoittaa PÄIVÄSSÄ.
1-2 kertaa, lambi käytössä Jos useemmin, niin on allergiaperäistä minulla. Sillon olen kyllä turvonnut palloksi, että tiedän siitä piereskelyn määrästä myöskin että jokin ei nyt ole käynyt mahalle.
Pukamat löytyy.
Päivässä päivässä, unohtu laittaa.
Yritin joskus nopeuttaa aineenvaihduntaani. Söin hirveesti kuituja jne. mutta siitä tuli painajainen. Paskatti jatkuvasti. Etenkin aamusin kun olisi pitänyt lähteä töihin, niin tulikin paha paska hätä. Tavallisesti ei tarvinnut käydä heti, vaan saattoi odottaa että pääsee töihin. Mutta siinä kanssa oli pakko käydä ja myöhästyin aina bussista.
Tosi paskamainen juttu. Päätin että on parempi paskoa vaan harvoin ja silloin kun ehtii, eikä jatkuvasti. Ei tuhlaannu liikaa aikaa tuollaisen jonnin joutavaan.
Muistelisin aina olleeni tälläinen "läpipasko", kuten meillä päin sanotaan... Enkä ihan joka päivä käy niin montaa kertaa, joskus vain kerran. Kakka ei ole löysää, tai joskus kyllä. Hmm. Ehkä kuitenkin täytyy mennä jonnekin tutkimuksiin. Mutta kiitos joka tapauksessa voidevihjeistä. Laitetaan testaukseen, varmaan vielä tämän päivän aikana. :)
No mä kyl kakkaan 1-2 krt viikossa, että siinä mielessä. Ei kaikki ole niin yksselitteistä.
No mä kyl kakkaan 1-2 krt viikossa, että siinä mielessä. Ei kaikki ole niin yksselitteistä.
En nyt veetuile, vaan olen ihan kiinnostunut. Käyn itse 1-3 x päivässä, ja paljon tulee joka kerta. Että jos kuusi päivää olisi pantannut niin eihän se enää pönttöön mahtuisi :DD
nykyään olen tosin alkanut käyttää imodiumia silloin kun on pahempi ripulijakso, jotta ei mene peräpää aivan ruvelle. Suihkuttelen aika kakallakäynnin jälkeen, juuri samasta syystä. Diagnoosina minulla on ärtynyt suoli.
En nyt veetuile, vaan olen ihan kiinnostunut. Käyn itse 1-3 x päivässä, ja paljon tulee joka kerta. Että jos kuusi päivää olisi pantannut niin eihän se enää pönttöön mahtuisi :DD
kuuden päivän välein, syövät takuulla liian vähän kuituja.
Eli syön kunnolla ja liikun. Muuten saattaa olla parinkin päivän taukoja. Kuitua syön riittävästi, juon riittävästi ja liikunta tosiaan auttaa. Mutta vieraassa paikassa ruokailun ja liikunnan väliin jättämisen jälkeen ei todellakaan vatsa toimi.
raskaana ollessa joillain viikoilla ei toiminut ei. vaikka mitä olisi syönyt. mutta olin sellainen hajupommi että oksat pois...
ei tule useammin, vaikka syön paljon kuituja ja vihanneksia. vettä juon paljon ja harrastan liikuntaa.
Ja silloin kun toimii, niin istun siellä vessassa puoli tuntia vähintään ja paljon tulee.
silloin, kun vatsa toimii normaalisti
mitä paskojia täällä on :D
Mä käyn kakalla yleensä 2 krt viikossa.
Mulla oli joskus kilpirauhasen häikästä johtuvaa liikatoimintaa, ja silloin kävin löysäkakalla noin 5 krt päivässä. Olihan se siinä mielessä kivaa että painosta tippui 15kg ihan tuosta vaan, mutta muuten aika perseestä :D
joskus sitten useammin, joskus harvemmin.