Meidän vauva, pian 5 kk, nukkuu yöllä 10-12h putkeen
Mites teidän muiden samanikäiset vauvat nukkuu? Imetän ja saa jo kiinteitä..
Kommentit (49)
[/quote]
Vai alkoiko vasta kotona ja miten toimitte kun valvominen alkoi? Monesti tuoreet vanhemmat omalla hössöttämisellään ja vauhkoilulla sekoittavat lapsenkin rytmin. Suomalainen äiti on niin tunnollinen, että jos laitoksella on sanottu, että pitää syöttää niin ja niin monen tunnin välein niin äitihän ainakin koittaa syöttää vaikka lapsi vetelisi sikeitä. Ja sit alkaa ongelmat.
[/quote]
Kyllä, vietimme ensimmäisen viikon laitoksella enkä nukkunut silmäystäkään koko aikana, tai en ainakaan muista nukkuneeni. Ajattelin vain, että kunhan päästään kotiin niin kyllä tämä tästä.
Kiitos vaan muuten tuosta "tuoreet vanhemmat omalla hössöttämisellään" kommentista, tuota taisin juuri tarkoittaa omassa kirjoituksessani sillä tutuilta tulleella palautteella. Aina oma vika...no mitä sitten vaikka olisikin, ei täällä silti nukuta.
vähän lyhrnti yöunia liikkeelle lähtö,mutta nopeasti pääsi taas omaan rytmiin.
koska meillä on muutenkin niin kiltti vauva..
apOnko paljon itkevä ja huonosti nukkuva vauva sitten "tuhma" vauva?
Vauvoilla on vain temperamenttieroja. Vauvat ei itke ärsyttääkseen..ja sivuhuomautuksena, meidän vauva on vieraskorea :D
ap
2 kuukauden iästä öisin 10 tuntia putkeen, 4 kuukauuden iässä kellon ympäri kahdeksasta kahdeksaan. Nuorin on nyt 5 kk. Kaikkien kasvu on aina mennyt keskikäyrää ja kellään ei ole ollut vielä ainoatakaan antibioottikuuria (vanhin lapsi 8 v) eli äärettömän terveitäkin on oltu. Helpolla olen päässyt!
Nukahtaminen on aina ollut helppoa, samoin päiväunille meno.
hyvistä yöunista jo yli kuusi vuotta. Kuukauden ikäisenä lapsi aloitti 10-12 tunnin yöunet ja siitä ne ovat jatkuneet muutamaa oksennustaudissa tai pahassa flunssassa vietettyä yötä lukuunottamatta jo 6,5 vuotta... Univelka, mitä se on???
nää yhden lapsen vanhemmat, jotka polleina kertovat, miten heidän alle puoli vuotias vauva on JO niiiiiin hyvä nukkumaan. Tokihan se on kiva, että saa "hyvät lähdöt", kun ekat kuukaudet menee suht iisisti. Kyllä ne yökukkumiset siitä vielä useimmilla alkaa.
Meillä tällä hetkellä yli 4-vuotias, ei ole kertaakaan elämässään nukkunut 10h yöunia ;)
Onnellisia siis olkoot te, joilla lapset nukkuu, olivat sitten pieniä tai isompia.
Ensimmäisen vuoden aikana herättiin puolen tunnin välein, nukkui maksimissaan 3h "putkeen" (siis heräten puolen tunnin välein), huusi sitten kuusi tuntia ja sitten taas nukkui max. 3h (heräten puolen tunnin välein).
Ei juurikaan naurattanut...
Enkä häpeä myöntää, että oon älyttömän kateellinen hyväunisten lasten vanhemmille. Ja oon huomannut, että ne ei alkuunkaan tajua, kuinka helpolla pääsevät.
Kyllä mä koen, että siinä on mennyt meidän perheen elämä vähän pilallekin, kun ensimmäinen vuosi kanniskeltiin parkuvaa vauvaa tuntikaudet keskellä yötä, kun ei millään rauhoittunut.
Ja isompana sille on aina riittänyt muutaman tunnin yöunet, ja sit jaksaa taas temmeltää iltaan asti.
Minä oon niin väsynyt, minä oon menettänyt elämäni, sillä minä en vain millään jaksa niin vähillä unilla kuin tuo lapsi. Ja sen lisäksi mitään omaa aikaa ei tietenkään ole, kun tuo lapsi ei nuku "ikinä".
Katkera olen, ja tuo vaikuttaa mun ja lapsen välisiin suhteisiin, oon aina ärtyinen ja väsynyt, olisin halunnut enemmän lapsia, jne. Hyväunisten vanhemmat eivät voi tajuta, minkä mielettömän lahjan he ovat saaneet, kun heidän lapsensa nukkuu!
meillä oli samoin tuon ikäisenä:)
esikoinen nukkui 5-kuisesta alkaen yöllä helposti sen 10 tuntia putkeen kunhan oli ensin koko illan ja alkuyön tankannut. On ollut sen jälkeenkin aina ns. hyvä nukkuja. (Nyt 5 v.)
Juniori nukkui hienoja öitä noin puolivuotiaaksi asti. (Saattoi syödä max. kaksi kertaa yössä.) Sen jälkeen alkoi hulinat, jotka pahenivat reiluun vuoden ikään. 10 kk - 14 kk iässä pidettiin kolme unikoulua. Saatiin yösyönnit pois ja yöt edes vähän rauhoittumaan. Nyt on juuri täyttänyt 2 v. ja on edelleen huono nukkumaan. Univelkaa on vanhemmilla PALJON.
jo 3kk ikäisenä,omassa huoneessaan. Nyt 9kk+ nukkuu edelleen + 2 päikärit jotka ovat 2-3h pituiset. helppo lapsi
Mulla jo 8 kuinen ja heräilee edelleen melkein miten sattuu. Nyt ehkä alkaa jo noi yösyötöt loppumaan, mutta heräilee jonkun ihmeen takia vielä. Nytkin meni nukkumaan klo 21 ja ehtinyt jo 2 kertaa heräämään itkemää. 5 kuisena muistaakseni heräsi vielä vähintään 2 kertaa syömään, välillä toki on öitä kun ei herää ollenkaan.
ensimmäinen nukkui viikon ikäisestä 12h putkeen syömättä öisin(ei tarvinnut syöttää kun oli iso vauva ja paino nousi) ja toinen nukkui 2kk vanhasta lähtien 12h yössä :)
Mulla kolme lasta. Kukaan ei ole nukkunut koskaan yli 10h yhtäjaksoisia unia. No joskus poikkeuksellisen päivän jälkeen on saattanut mennä 11h rikki. Ilman yöheräämisiä ovat ruvenneet nukkumaan n. 2.5-3.5 vuoden ikäisinä. Yösyönnit loppuneet 7kk-12 kk iässä.
nää yhden lapsen vanhemmat, jotka polleina kertovat, miten heidän alle puoli vuotias vauva on JO niiiiiin hyvä nukkumaan. Tokihan se on kiva, että saa "hyvät lähdöt", kun ekat kuukaudet menee suht iisisti. Kyllä ne yökukkumiset siitä vielä useimmilla alkaa.
1v2kk asti kunnes lopetin imetyksen ja sen jälkeen alkoi nukkumaan normaalisti. toki edelleenkin heräili silloin tällöin mutta siis yleisesti ottaen. tuohon 1 vuotiaaksi asti oli ehkä just just 10 yötä et nukku 6h
nyt 6kk vauva, nukkunut 2kk ikäisestä tuon 10-12h heräämättä. Korvikkeella, nyt saanut 2kk kiinteitä
"tämä yhden lapsen vanhempi" on saanut nauttia hyvistä yöunista jo 1v4kk. Ja joo, yhtä kauan olen saanut "nauttia" näiden useiden lasten vanhempien kateellisista vänkäyksistä, että kyllä ne yökukkumiset vielä alkavat.
No odotellaan. Sinähän voit sillä aikaa vaikka... valvoa ;)
muuten kyllä nukkuu ok, mutta olishan se kiva edes kerran nukkua vähän pidempi pätkä kerrallaan.
Kuka sanoi, että puhutaan yhden lapsen vanhemmasta?? Minä en ainakaan ole yhden lapsen vanhempi vaikka tähän ketjuun vastasin.
OLETKO IDIOOTTI??
Vai alkoiko vasta kotona ja miten toimitte kun valvominen alkoi? Monesti tuoreet vanhemmat omalla hössöttämisellään ja vauhkoilulla sekoittavat lapsenkin rytmin. Suomalainen äiti on niin tunnollinen, että jos laitoksella on sanottu, että pitää syöttää niin ja niin monen tunnin välein niin äitihän ainakin koittaa syöttää vaikka lapsi vetelisi sikeitä. Ja sit alkaa ongelmat.