kummilapsi"ongelma"
Mulla on ihana 8-vuotias kummityttö, jonka kanssa olisi ihana viettää enemmän aikaa. Käydä vaikka leffassa ja syömässä tms.
Ongelmana on kummitytön 7-vuotias pikkusisko, joka varmasti loukkaantuisi verisesti jos häntä ei otettaisi mukaan. Pikkusisko on herkästi loukkaantuvaa sorttia, ja muutenkin kiukuttelee usein ja on hankala. Ihana tyttö hänkin toki on, mutta aurinkoisen kummityttöni itsepäinen vastakohta.
Tähän asti olen siis aina ottanut molemmat tytöt mukaan, ja esim. teatterissa ollaan käyty. Kovin paljoa en kuitenkaan ole tyttöjen kanssa kolmistaan ollut.
Kyseessä on sisareni lapset, eli olen molempien täti, siksi kai tunnen jotenkin velvollisuudekseni huomioida molempia tasapuolisesti.
On vaan jotenkin niin raskasta katsoa kahden perään yhtä aikaa (en ole tottunut moiseen), menee aina vähän sellaiseksi häsläämiseksi.
Olisi siis kiva mennä vain vanhemman tytön kanssa, mutta miten välttää pikkusiskon katkeraksi tekeminen? Vai käynkö vuorotellen jossain heidän kanssaan?
Minusta sinulla on täysi oikeus mennä vain kummilapsesi kanssa, eihän yksi pikku pippuri voi määritellä sitä, mitä muut tekevät. Hänelläkin on varmasti omat kumminsa, tosin en tiedä, osallistuvatko he samalla tavalla tyttöjen elämään kuin sinä.
Lapset oppivat kyllä vuorottelemaan ja uskon, että muistavat nämä reissut vielä isonakin. Meillä 3,5v. kaksoset ymmärtävät vuorotteluperiaatteen, kun heidät on siihen opetettu. Aina oman vuoron odottelu ei miellytä, mutta vastoinkäymiset ja pettymyksen kokeminen kasvattavat.
Toisaalta mietin taas sitä, että koska olet kummi, on vanhempi tytöistä "oikeutettu" siinä mielessä erityishuomioon, joten ihan tasapuolisesti heitä ei mielestäni tarvitse kohdella (tarkoitan tällä sitä, että pitäisi aina tehdä samoja asioita tai ostaa yhtä kalliita juttuja).
Ihanaa, että osallistut siskosi lasten elämään, kaikki eivät tee niin. Mukavia hetkiä siskontyttöjen kanssa! :o)