Mistä saa apua vaikeiden asioiden läpikäymiseen?
Koin rankkoja asioita odottaessani esikoista, neuvolassa asiaa hyssyteltiin, sanottiin että keskity vauvaan. Nyt se vauva on jo vilkas leikki-ikäinen, mutta asiat painavat yhä mielessä. Mistä voisin saada apua? En tahtoisi sotkea omaa terveyasemaa juttuun, en koe että sieltä olisi tullut apua muutenkaan, ja yksityiset taas kalliita. Onko mitään muuta vaihtoehtoa?
Kommentit (8)
ilman uskonollista vakaumusta. Itse olen saanut paljon apua kirjallisuudesta ja omien tunteiden kirjoittamisesta. Riippuu ongelmasta.
Onkohan kirkon esim diakonista apua, minkälaisia ovat? Eli ovatko tosiaan ammattilaisia näissä asioissa?
mä en ainakaa mistää...saa apua...nytkin on paljo lukkoja elämäs...tuntuu ett kaikki on ihan down
siis jokaisessa sairaanhoitopiirissä on mielenterveyskeskus, jonka palvelut ovat ilmaisia. Sinne voi saada lähetteen ihan omalta lääkäriltä. Siellä keskustellaan psykiatristen sairaanhoitajien kanssa, jotka sitten arvioivat tilannetta ja jos on esimerkiksi tarvetta, varaavat ajan ihan mielenterveyskeskuksen lääkäreille..
voi käydä ilmaiseksi keskustelemassa. Olisikohan kotipaikkakunnallasi sellainen?
Käy myös tukinet.net sivuilla.
Suosittelen. Minulle näistä molemmista on ollut paljon apua kriisistä selviytymiseen.
Käsittääkseni ei tarvitse olla kyse parisuhteesta, ja siellä voi käydä myös yksin. Kannattaa ainakin soittaa ja kysyä. Ja itselläni on se kokemus, että uskonnolliset asiat eivät liityy tuohon terapiaan, ainakaan jos asiakas ei niin halua. Tämä on myös ilmaista, kuuluit kirkkoon tai et.
Toivon, että löydät sopivan avun itsellesi!
varaa on. Tai netistä voit löytää vertaistukea, jos löydät samoja kokeneita ihmisiä. Tai sitten voit päättää jättää menneet taaksesi, ne ovat menneitä, nyt on nyt.