Oletko nuori vai vanha, n. 34-vuotias?
Täällä on todella paljon näitä ihmisiä joiden mielestä 40-kymppisenä on liian vanha lisääntymään, kolmikymppisenä liian vanha olemaan nuori jne.
Ei sillä etteikö ihminen saisi olla mitä on, mutta ihanko oikeasti yli puolet elämästänne olette "vanhoja"? Olen kohta 34 enkä todellakaan ole vanhenemassa vielä. Olen aika samanlainen kuin 10v aiemmin, jopa ulkonäkö ja pukeudun aika teinisti. Meidän "piirit" on kyllä sellasia ettei kolmekymppiä ole ikä eikä mikään, muusikkoja ym. En missään tapauksessa ala olla vielä "vanha", lapsia on ja tulossa vielä lisääkin joskus.
Monet on sitä mieltä että kolmikymppisenä perheenäitinä pitää olla jo "juoksut juostu" ja eletään seesteistä perhe-elämää keski-ikää odotellessa. Minulla ei tuollaista vaihetta ole vielä tulossakaan pysyvästi, semmonen vaihe on kyllä ollut parinkympin sekä kolmenkympin kieppeillä kun olen lapset saanut kahdessa sarjassa. Mutta ne on kestäneet muutamia vuosia, ei loppuelämää. Olin kahden äiti ennen 20 vuoden ikää jo, joten ei tässä mikään ole oikeasti muuttunut juurikaan, miksi pitäisi?
Moni samanikäinen ja nuorempikin kaveri on alkanut tätiytymään, joten vähän yksinäistä alkaa olla...Käyn mielummin keskustan trendipaikoissa tai rock-keikoilla, klubeilla jne, hotelli Vantaa ja ruotsinlaivakin kyllä käy;) mutta lähiöbaariin karaokea laulamaan kolme-viiskymppisten kanssa, juu ei kiitos...
Tokihan elämänkokemusta on ehtinyt karttua, mutta kyllä mä olen perusolemukseltani semmonen tyttö vielä, todellista ikääni ei voi kyllä päätellä olemuksesta jne. Monet omanikäiset näyttää ja vaikuttaa paljon vanhemmilta. Minulla on kyllä aina ollut niin että kaverit on olleet jopa 8 vuotta nuorempia varhaiskypsiä tai sitten toisaalta 16 vuotta vanhempia nuorekkaita lähes nelikymppisiä, just sellasia jotka vaikuttaa paljon nuoremmilta. Tuntuu niinkuin olisin koko aikuisiän ollut 23-25v:D
Sitä ehtii olla täti ja tehdä tätijuttuja monta kymmentä vuotta, miksi aloittaa näin nuorena? En ole valmis siirtymään elämän "ehtoopuolelle", haluan olla vielä niinkuin tunnen olevani, nuori. Lisäksi vielä miesmakukaan ei ole muuttunut, tykkään edelleen 20-27v niinkuin olen tykännyt jo 16-vuotiaasta:D
Onko muita tämmösiä friikkejä joiden aikakone on leikannut kiinni? Siltä se nimittäin tuntuu..
Löytyiskö asiallisia vastauksia, kateellista kettuilua varmasti löytyy, siihen olen törmännyt ihan live-elämässäkin. Olisi kiva löytää samanhenkisiä kavereita, on se ikä sitten 20-40.
Kommentit (3)
Täällä neljäkymmentä täyttänyt, enkä tunne itseäni vanhaksi, en edes keski-ikäiseksi, vaikka sitä kai virallisesti olenkin. Tunnen eläväni elämäni parasta aikaa.
olen ihan reilusti keski-ikäinen nainen, enkä pidä sitä ollenkaan pahana :-) silti diggaan vielä samoista bändeistä kuin nuorempanakin, ja koska levybisneksestä palkkani tienaan, seuraan nykymusaa ja tykkää monista uusista bändeistä, joita käyn yhdessä murrosikäisen tyttäreni kanssa katsomassa. Nuorin lapseni on 5-vuotias, joten en tunne itseäni mitenkään ikälopuksi senkään takia. Oma isoäitini (91-vuotiaaksi sinnitteli) sanoi 90-vuotiaana, että sisältä hän on aina 25-vuotias, vaikka peili sanoisi mitä...
Minä täytin juuri 39, enkä mitenkään osaa ajatella olevani kauhean erilainen verrattuna siihen, mitä olin vaikka 10 v sitten. No, jos joku kysyisi, haluaisinko olla vaikka 25 tai 39, vastaisin takuulla, että 39;-D!! Pikkuhiljaa on oma kehitykseni _ehkä lähtenyt käyntiin. Ehkä ehdin "aikuistua" jotakuinkin ennen kuolemaa:-o. Olin 26 kun eka lapsi syntyi. 28, kun toinen, ja 30, kun kolmas. Nykynäkökulmasta tosi nuori, epävarma, kehnohkossa avioliitossa, kypsymätön. Kypsä en ole vieläkään. Jokin musiikkimaku ei todellakaan muutu Iän takia. Miehiä jos ajattelen: ovat ne aika kokemattomia ja onnettomia, ne alle 30-vuotiaat;-o! Siinä siis poikkean sinussa:-D. Kovin nuoret eivät kyllä kiinnosta, eihän niillä ole kokemusta, kun ei monilla neli-viiskymppisilläkään ole;-o. Mistähän sekin johtuu? Naiset eivät ole tohtineet ilmaista itseään?
Njaah, miksi sinulle vastasin:-D? Vasta loppuviestissä hoksasin tuon miesjutun: siitä olen siis eri mieltä:-).