Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä neuvolalääkäri: "Kyllä sun pitää vielä synnytyskin kestää"

Vierailija
19.02.2010 |

Mulla oli tänään np-ultra. Kavahdin hiukan sisätutkimuksen aikana, kun tuntui hetken aikaa epämukavalta. Tutkimushan ei sinänsä sattunut, mutta ei se kivaakaan ole.

Lääkäri totesi: "Tällaista se on ensimmäisen raskauden aikana. Kyllä sun pitäisi tämä kestää, kun pitäähän sun vielä synnyttääkin..." Ja totesi asian siis selvästi epäkohteliaasti vihjaten, että säikyn ihan turhasta.

Sanomattakin on selvää, että lääkäri ois mies... Mistä se voi tietää, miltä musta tuntuu???

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassahan se lääkäri oli, mutta oli asiatonta (ja kaiketi tarpeetonta, etköhän sinä jo tiedä, että sieltä tarvis jotain sormea paksumpaa kohta pukata ulospäin..) huomauttaa asiasta..

Pakko kertoa vastaava juttu.. Olen siis yhden jo alakautta maailmaan saattanut, ja toista olin laitoksella käynnistelemässä cytoteceillä. Niitähän tosiaan laitetaan sellainen neljännespilleri -muru sinne alapäähän, tungetaan niin syvälle ku saadaan (lähelle kohdunsuuta). Yksi KÄTILÖ oli tosiaan niin tumpelo, ettei löytänyt reikää ollenkaan, ei edes yrittänyt, vaan siitä vaan ronskisti alkoi tunkea kaksi senttiä yläpuolelta.. Tarviiko sanoakaan, että sattui aivan perkeleesti! Yritin hienovaraisesti nostaa lantiota, ja jos ei ois sattunut niin paljon ni olis naurattanut, hommahan oli ku ekartalaisen kanssa sängyssä =)Täti vaan tunki sorminensa ihan pokkana, ja jos en ois puhaltanut peliä poikki, niin olen satavarma et mulla olis nykykään yks reikä lisää alapäässä..

No, pakko oli sitten kiljasta et "nyt ei kuule oo siellä päinkään" ja reippaasti vetästä kontit yhteen. Tää kyseinen kätilö oli kaiken lisäksi sellaista itäsaksalaista kuulantyöntäjä -mallia, 180 pitkä ja vähintään yhtä painava, pitkät tekokynnet, blondattu tukka nutturalla ja meikkiä siinä kolme kiloa naamassa... kokemus oli, no, pelottava kaikin puolin.

Niin, eipä onnistunut käynnistys (ei kyllä tämän asian takia, yhteensä 17 cytoteciä meni, ja pussi oksitosiinia...) mut kun vauva viimein näki päivänvalon sektion jälkeen, ajattelin, että säikähti varmaan vauvakin sitä mörssäriä ja päätti jäädä sinne tavoittamattomiin ikuisiksi ajoiksi.. =)

Vierailija
22/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se SYNNYTYS sattuu, ja sattuu ihan törkeästi, kun alapäätä silloin tutkitaan. Mutta ei se oikeuta lääkäriä ronkkimaan naista _normaalitilassa_ niin, että se tuntuu inhottavalta! Ja np-ultra kun ei normaalisti ole mikään kivulias toimenpide, niin uskon lääkärin sählänneen ap:n tapauksessa.

sitten kun rv on 39 ja todella ronkitaan kohdunsuuta niin tiedät ettei noilla viikoilla ollut tutkimus mitään.

Kivut on vaan kestettävä. Mutta kuka on kertonut että synnytys ja raskauteen liittyvät toimenpiteet ovat mukavia :)

Kivut ja epämiellyttävyys on synnytyksestä kaukana :D niin varmaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minusta sisätutkimus on aina sattunut enemmän tai vähemmän ja ollut erittäin epämielyttävää. Mutta eihän sitä voi tietenkään missään määrin verrata synnytyksiin joka sattuu järjettömän paljon.

Vierailija
24/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sun olisi pitänyt iloisesti hymyillen kestää kaiken maailman epäkohteliaitten poropeukaloiden sisätutkimukset vain siksi, että synnytyskin on pakko kestää.

Itse vaikka synnyttäisin sata lasta, en silti mieluusti mene gynekologille, koska siinä kuitenkin pitää näytellä vieraalle kaikista intiimeimmät paikkansa, en ymmärrä, miksi siihen pitäisi suhtautua lungisti?

Vierailija
25/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tullaan tekeen alapääntutkimuksia synnytyksen aikanaki niin monta että ei siinä auta kavahdella!

Elä ota nokkiis tuosta. Kyllä se ilkeetä on kyllä me kaikki se tiedetään mutta ollaan vaan vähän koviksia eikä välitetä tuommosesta! Oo sinäki jo kovis ku oot tenavan sisääs saanu ;)

Vierailija
26/26 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sen tajuaa, että se synnytys pitää kestää.

Lääkäri on myös asiakaspalvelu ja hänen tehtävänsä on olla asiallinen.

Tulee vaan mieleen, että onko nämä vittumaiset lääkärit Helsingistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme