Ärsyttävä neuvolalääkäri: "Kyllä sun pitää vielä synnytyskin kestää"
Mulla oli tänään np-ultra. Kavahdin hiukan sisätutkimuksen aikana, kun tuntui hetken aikaa epämukavalta. Tutkimushan ei sinänsä sattunut, mutta ei se kivaakaan ole.
Lääkäri totesi: "Tällaista se on ensimmäisen raskauden aikana. Kyllä sun pitäisi tämä kestää, kun pitäähän sun vielä synnyttääkin..." Ja totesi asian siis selvästi epäkohteliaasti vihjaten, että säikyn ihan turhasta.
Sanomattakin on selvää, että lääkäri ois mies... Mistä se voi tietää, miltä musta tuntuu???
Kommentit (26)
pumpulissa kasvanut prinsessa se täällä kerjää sympatiaa? Koitapa nyt vaan kestää...
hänen vastaanotollaan ja päivän kiintiö alkoi olla täynnä.
Tottahan hän puhui. Eihän se ultraaminen alakautta tunnu missään.
kun jos tytön ensimmäinen rakastaja sanoisi immenkalvon repeytyessä, että kyllä sun pitäisi tämä kestää, kun varmaan synnyttämäänkin joskus joudut. Synnytyksessä koetulla kivulla ja alatutkimuksessa koetulla kivulla ei ole mitään tekemistä keskenään.
ap:han ei puhunut mitään kivusta vaan epämukavuudesta. Eli väkisinkin johtaa tuohon mielleyhtymään prinsessasta, jolla herne sadan patjan alla on liikaa.
hänen vastaanotollaan ja päivän kiintiö alkoi olla täynnä.
Tottahan hän puhui. Eihän se ultraaminen alakautta tunnu missään.
Toiseksi se teki sisätutkimuksten ja kyllä se kohdunsuun (?) ronklaaminen tuntui.
Ja mitä mä sille voin, että vaistomaisesti KAVAHDIN kosketusta? Sanallakaan en valittanut kivusta / sattumisesta tms.
ap
niihin neuvolan tutkimuksiin ei tarttee mennä lainkaan. Voit käydä raskauden ajan seurannoissa ihan sun yksityisellä gynellä, joten voit valita hyvin lääkärisi, jos ei julkinen palvelu kelpaa.
ulostanut tai pissannut sen sileän tien. Olisi saanut kunniansa mukaan.
ei ummarra
ja 3 lasta oon synnyttänyt...
kaikenlaisia idiootteja on kyllä itsekin tullut tavattua kun on gynellä joutunut ravaamaan. Ikävä kyllä aika monella lääkärillä ois vähän parannettavaa noissa asenteissaan :(
Ihan älyttömiä vastauksia olet saanut.
Itse en "uskalla" mennä julkiseen papaan kun tiedän miltä se ronkkiminen tuntuu.
On niitä hellävaraisia lääkäreitäkin. Vaadit ensi kerralla sellaista tai menet yksityiselle hyvälle lekurille.
Mulle tuli ihan kylmät väreet kun ajattelin sinua.
T. Kahden lapsen äiti (sektiolla synnyttänyt, omasta vaatimuksestani)
sietää terveydenhuollossa, kummallakaan puolella. Kyllä kuulkaa julkinen terveydenhuolto maksaa ja paljon. Arvostamalla itseämme saamme ehkä parempaa palvelua jatkossa, kaikkea ei pidä sietää.
Kyllä mulla ainakin on sen verran tuntoa alapäässä ja sisällä, että kavahdan joka kerta, kun joku lekuri alkaa etsiä oikeaa reikää tai tunkea jotain laitetta sisuksiini. Tunne on epämiellyttävä ja joskus voi sattuakin. Mutta ei varmaan satu tai tunnu, jos emätin on kuin viemäriputki, lötkö ja valtavan kokoinen.
Tyhmä lääkäri, onneksi heissä on asiallisiakin ja ei-äkäpusseja.
Mutta kyllä se sattuu jos on kovakätinen lääkäri. Mulla tunki jälkitarkastuksessa viimeeksi naislääkäri kumihanskakäden sisään ilman liukkaria. Kun limakalvot on muutenkin tosi kuivat ja ohkaset niin se kyllä kirveli vielä monta päivää sen jälkeenkin.
Lääkäreitä on erilaisia. Valitettavasti mullekin joskus osui kohdalle sellainen ronkkija, että melkein vedet tuli silmistä. Onneksi suurin osa on ollut ihan ammattitaitoista porukkaa.
Mitä nyt viime np-ultraaja yritti tunkea sitä ultralaitetta väkisinkin mun välilihan läpi, kun ei viitsinyt edes katsoa mihin sillä sorkkii. Vielä kun paikat oli aika arat hiivatulehduksesta niin oujee. Ja ihan turha vetää mitään luonnon sanelemia synnytyskipuja tähän, kun oikeasti tuollaiselta ammattitaidottomuudelta tai tympeiltä kommenteilta voisi välttyäkin.
mä luulen, että on aika stressaavaa satuttaa muita ihmisiä, vaikka vain vähän hyvässä tarkoituksessa. Voi olla, että jotkut lääkärit ei pysty/jaksa käsitellä hankalia tunteita, joita siinä voi herätä (ja kasautua potilaitten myötä), ja sitten "syyttää" potilasta herkkyydestä.
Ihan älyttömiä vastauksia olet saanut.
Itse en "uskalla" mennä julkiseen papaan kun tiedän miltä se ronkkiminen tuntuu.
On niitä hellävaraisia lääkäreitäkin. Vaadit ensi kerralla sellaista tai menet yksityiselle hyvälle lekurille.
Mulle tuli ihan kylmät väreet kun ajattelin sinua.
T. Kahden lapsen äiti (sektiolla synnyttänyt, omasta vaatimuksestani)
Täällä kaksi lasta synnyttänyt 40-vuotias äiti, joka on koko ikänsä käyttänyt sekä julkisia, että yksityisiä gynejä, eikä papa-koe ole ikinä sattunut, eikä ole ollut mitään ronkkimista. Olet herkkähipiäinen.
sitten kun rv on 39 ja todella ronkitaan kohdunsuuta niin tiedät ettei noilla viikoilla ollut tutkimus mitään.
Kivut on vaan kestettävä. Mutta kuka on kertonut että synnytys ja raskauteen liittyvät toimenpiteet ovat mukavia :)
Kivut ja epämiellyttävyys on synnytyksestä kaukana :D niin varmaan :D
Typerästi sanottu. Ja siinähän oli kyse lääkärin ammattitaidottomuudesta. On nimittäin lääkäreissä eroja. Pari kertaa olen päässyt kokeneen naislääkärin tutkittavaksi, eikä tunnu kuin hivenen epämukavalta. Pahimmillaan joku hermostunut kandi on sorkkinut niin, että meinasi tämäkin SYNNYTYKSEN KOKENUT ;) äiti huutaa tuskasta!