Mitä ammattia arvostat?
Jos nyt ajatellaan ihan tavallisia ammatteja eikä mitään professoreja tms. Ja miksi juuri tätä ammattia?
Kommentit (24)
Kotiäitejä, läkäreitä, professoreja, tutkijoita, tiedemiehiä, poliitikkoja... Sellaisia, jotka paneutuvat tekemäänsä työhön ja pyrkivät tekemään sen kunnolla.
Kiitos nro 2. Olen rakennustekniikan insinööri :) (ymmärrän ironian)
Itse en osaa sanoa mitään ammattikuntaa, koska kaikissa on hyvät ja huonot edustajansa. On hyviä lääkäreitä ja on täysiä fiaskoja. Sama muissa ammateissa.
Arvostan kuitenkin päiväkotimme työntekijöitä. Lastentarhanopettajia, hoitajia, avustajia, kaikkia. Taas huomasin kuinka innostuneina he kertoivat kuopuksemme sanoista tai esikoisemme matemaattisista taidoista.
He tekevät minun silmissäni maailman tärkeintä työtä, he hoitavat ja opettavat minun maailmani tärkeimpiä ihmisiä :) Kiitos heille.
ja opettajia myös. Tekevät arvokasta työtä.
arvostan sellaisia ammatteja, joita ihan kuka tahansa ei pysty tekemään tarpeeksi hyvin, vaikka kuinka opiskelisi. Esim. kirurgi ja näyttelijä.
arvostan sellaisia ammatteja, joita ihan kuka tahansa ei pysty tekemään tarpeeksi hyvin, vaikka kuinka opiskelisi. Esim. kirurgi ja näyttelijä.
Niin ja jotkut eivät osaa vaikka ovat kuinka harjoitelleet...
ja tekevät työnsä hyvin, oli työ sitten mikä tahansa kunniallinen työ.
siivojia, roskakuskeja, (ravintolan tiskari.)
tekevät tärkeää työtä ei kovin hyvällä palkalla, työ huomataan vasta kun se on jäänyt tekemättä eli harvoin saa kiitosta normaalisti tehdystä työstä
Lastentarhanopettajia, siivoojia, professoreita..........
Ahkeria, tunnollisia ja hyviä ihmisiä.
Psykiatrisessa sairaalassa parasta tukea olen usein saanut siivoojalta/laitosapulaiselta. Psykologit, sairaanhoitajat, lähihoitajat ja lääkärit jäävät toiseksi. Siivooja/laitosapulainen kuuntelee töidensä lomassa ja kommentoi järkevästi. Toisinaan siivosimme yhdessä. Sain osallistua hänen töihinsä ja samalla juttelimme.
kaikki olette tietenkin laitossiivoojia ja tiskaajia, kun heitä niin arvostatte. Kai haluatte arvostettavan ammatin?
kaupan kassatätejä, matkaoppaita jo ihan ton 4ohjelman takii
Mutta arvostan kaikkia ihmisiä, jotka hoitavat työnsä tunnollisesti ja positiivisella asenteella. Erityisesti pienipalkkaisten alojen työntekijöitä arvostan.
Itse en ole sellaisella alalla.
työtä. Toisinaan, jopa kaikkein arvokkainta :)
Ilman pankkiireja, olisi kreikassakin sairaanhoitajilla tiukkaa, kun valtiolla rahat loppuis muuten.
Erityisesti pienipalkkaisten alojen työntekijöitä arvostan.
Itse en ole sellaisella alalla.
rankka työ, pieni palkka (verrattuna moneen kaupallisen alan työhön, jossa vastuu paljon pienempi ja vähemmän tärkeistä asoista).
"Ja te kaikki olette tietenkin laitossiivoojia ja tiskaajia, kun heitä niin arvostatte. Kai haluatte arvostettavan ammatin?"
En ole. Mulla ei ole ammattia ollenkaan. Siivoojaa tai tiskaajaa en voi harkita terveyssyistä (astma ja allergiat).
Arvostukseni perustuu kokemukseen. Esim. liian monella lääkärillä, opettajalla, sairaanhoitajalla jne noussut työ päähän negatiivisessa mielessä. Se saa kaikkea muuta kuin arvostamaan.
sitten tosi ylpeitä, jos lapsistanne tulisi isona laitoshuoltajia ja ravintolan tiskaajia? Enpä usko, tuon korkeakouluketjunkin perusteella ("kyllä mun Pena 5v osoittaa selvästi tiedemiesmäistä älykkyyttä") Mun mielestä arvostus on vähän eri juttu kuin se, että säälien katsoo jotain lähihoitajaa, että voi raukkaa kun paskaa työtä joutuu mitättömällä liksalla tekemään, itte en ainakaan rupeis.
arvostavat itse omaa työtään. Toisin kuin epäpäteviä valeopettajia, jotka väittävät opettajan työn olevan niin helppoa, ettei siihen koulutuksia tarvita. -neljän äiti
ja vielä jos on erikoistunut ympäristö- ja yhdyskuntatekniikkaan.
Arvostan, koska kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi rakennustekniikan insinööri.