Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lihava juoksija?

Vierailija
19.02.2010 |

Millä painoindeksillä uskaltaa aloittaa juoksuharrastuksen?

Pituutta on 168 ja painoa peräti 86. Kävellyt olen jo pidempään ja painokin on pudonnut jo 13 kg. Mieli tekisi jo juoksemaan mutta uskallanko vielä aloittaa?

Kaksi kertaa aiemmin elämässäni olen aloittanut juoksemisen, toisella kerralla kipeytyi selkä ekan kuukauden jälkeen, toisella kerralla jalat. Molemmilla keroilla toipumiseen meni kuukausia ja siihenpä se sitten jäikin se juoksu niin kuin laihdutuskuurikin.

Mieli tekisi taas juoksemaan mutta millä painolla sitä uskaltaisi aloittaa? Laihdutanko vielä ruokavaliolla ja kävelyllä esim. 5 kiloa ja voisikohan jo sitten aloittaa? Vai uskaltaiskohan sitä yritää jo nyt?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuhiljaa eli kävelylenkillä vaikka juokset minuutin, kävelet viisi, juokset min, kävelet viisi jne. Sitten, kun se sujuu niin lisäät juostua pätkää ja lyhennät käveltyä ...lopulta juokset koko lenkin. Jos et halua tuijottaa kelloa, niin juokse vaikka yksi lampputolppien väli ja sitten kävelet 5 väliä jne.

Vierailija
2/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon on tullut koiran kanssa lenkkeilytä kävellen. Ongelmana on se, että en oikein uskalla koska olen aika lihava siihen hommaan. Tai siis pelkään, että taas kroppa pettää jostain paikasta (selkä tai jalat kipeytyvät tms.).

Minkä kokoisina te muut ylipainoiset olette aloittaneet juoksuharrastuksen ilman, että on paikat hajonneet? Nyt en siis tarkoita kipeytyneitä lihaksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on lenkkeilyyn tosi vähän kun ukko tekee kahta työtä ja mun on vaan sit käytettävä se vähä aika hyödyksi ihan kympillä. Kävely otti aikaa ihan liikaa, niin rupesin juoksemaan.

Tai hölkkää se on, ei puhuta juoksusta. Kahden viikon jälkeen kipeytyi toinen polvi tuosta polven yläpuolelta. Luulen, että ne kiinnikkeet tjsp rasittui liikaa, pidin muutaman päivän paussin ettei enää sattunut ja juoksin uudelleen eikä se enää tuntunut. Mitään muuta huolestuttavaa, kipeältä tuntuvaa tms. ei ole tullut. Sen sijaan se euforia siitä, että jaksaa ja saa hyvän hien pintaan lyhyehköllä lenkillä on kyllä hieno homma! =0)

Pakkaset haittaa ja taas joutuu aloittamaan uudelleen, takapakkia tässä tulee väistämättä rytmiin. Mutta uudella innolla kevään tullen!

Niin ja mittaa mulla on huikeat 164cm. Mielestäni ap voit alkaa juoksemaan ihan koska vaan jos mielesi tekee, kuuntelet kroppaasi tarkasti ja jos tuntuu pahalta, sitten lopetat. Tietenkään ensiläkähdykseen ei pidä lopettaa, se kuuluu asiaan.. =0)

Vierailija
4/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää uimahallikäyntiin kunnon hikiuintia. Äläkä ainakaan kilojesi takia jätä uimahalliin menemättä. Itseä ottaa päähän, kun oma reilusti ylipainoinen mieheni ei suostu lähtemään uimaan, eipä nuo kilotkaan sillä oikein tipu.

Vierailija
5/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidanpa uskaltaa kokeilemaan tuota juoksemista. Oon ihan intona, nuorena tykkäsin hirveesti juoksemisesta ja toivon pääseväni takaisin 15 vuoden takaisiin mittoihini ja kuntoon.

Mahtaa koirakin ihmetellä kun tänään pääsee eka kertaa juoksulenkille :)

Vierailija
6/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä on vaan ihan pirun pitkä matka uimahallille. Muuten kyllä kokeilisin sitä.

Kannan kilojani ihan ylpeästi, ei minua haittaa mitä muut minusta ajattelevat. Painon haluan pudottaa normaaliksi ihan itseni vuoksi.

Vierailija
7/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita lihavia juoksijoita paikalla?

Vierailija
8/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rauhallisesti.

Ei koko vaikuta siihen voitko juosta vai et. Anna menna vaan!

Vierailija
9/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonindeksi yli 28, joten repikää siitä ;)

Hölkkään muutamia kertoja viikossa ja olen menossa Helsiki City Runiin jota varten olen nyt harjoitusohjelmalla. Vielä en ole valtavan pitkiä lenkkejä juossut, mutta ainakin sellaisen reilun tunnin lenkin kroppa kestää ihan hyvin.

Kroppa on myös selkeesti kiinteytynyt juoksuharrastuksen ansioista, mutta koska rakastan syömistä ihan liikaa ei varsinaista painon pudotusta ole kuitenkaan tapahtunut. Joskus sekin olisi kyllä tavoite.

Onko meitä muita? Anyone???+

Vierailija
10/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia lenkkejä

t. juoksukoukussa oleva maratoonari

Vierailija
11/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia lenkkejä t. juoksukoukussa oleva maratoonari

Vierailija
12/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen 178cm pitkä. Minulla kipeytyy juoksemisesta polvet. Pystyn juoksemaan helposti puoli tuntia yhteen putkeen, mutta sitten moneen päivään en pystykään juoksemaan yhtään, kun polviniveliin sattuu tärähdykset. Uusista lenkkareista voisi olla apua, täytyy kokeilla keväällä. Harmittaa, että juokseminen on niin tuskaista, mutta kyllähän se niveliin ottaa kun yhdelle jalalle hyppää näinkin paljon painoa kerralla, vaikka olenkin pitkä niin nivelille tulee paljon painoa ja vääntöä. Luulisin että sinulla on sama homma.

Vierailija
13/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jotain muuta liikuntaa pitäis olla seassa kuin juoksemista, kroppa kestää paremmin.

t. ylipainoinen, bmi 32, juoksemista harrastava aina silloin tällöin. Itse huomaan, että rasitusvammoje tulee herkemmin jos en tee muuta kuin juoksen.

Vierailija
14/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 viikon ohjelma löytyi pori.fi nettisivulta. Ohjelma alkaa sohvaperuna-asetelmasta eli tosi kevyt aloitus ja vapaapäiviäkin on.

Vierailija
15/15 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP palasi juuri juoksulenkiltä! Oli ihanan kamalaa ja kamalan ihanaa (viime kerran kävin juoksemassa varmaan 3 vuotta sitten!).

En ollutkaan niin jaksavainen ton juoksemisen suhteen kun kuvittelin. Kaksi kertaa oli pakko hiljentää kävelyn puolelle, mutta siitä huolimatta jaksoin juostakin mielestäni ihan kivan matkan. Ei sattunut mihinkään, joten taidan kokeilla huomenna uudestaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan