Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaslomalle rv27, mistä syy?

Vierailija
19.02.2010 |

Ei nappaa enää yhtään työHARJOITTELU, mutta keskenkään ei voi jättää, kun työmarkkinatuki tulee vaan jos on harjoittelussa, joka liittyy työvoimapoliittiseen kurssiin. Sairaslomalla seuraavat viikot vois ihan hyvin mennä, mutta mistä keksisin syyn?

Ja hei, en ole oikeesti mikään työtävieroksuva, olen ollut työelämässä vuosikausia, myös ulkomailla, mutta tämä työ ei oikeesti enää nappaa. Työttömyys johtuu siitä, että jouduin sanoutumaan irti esikoisen synytmän aikoihin, ja tässä välissä en sitten saanutkaan töitä, suhdanteiden takia. Ulkoimailla olon takia en sitten saanut edes ansiosidonnaista, enkä peruspäivärahaa, miehen tulojen takia työmarkkinatukikin tulee vaan kursseilta. Ja kurssin anti oli hyvää, mutta ei tämän työharjoittelun.

Niitä syitä pitäis etsiä, verenpaineet on tosi alhaiset, luokkaa 115/64, verensokerit alhaiset (0-arvo 4,2, 1h arvo 5,9, 2h arvo 4,7), hemoglobiini tosi hyvä 132. Sf-mitta yläkäyrällä tai hiukan yli, BMI ennen raskautta tosi korkea (33), ja kiloja on tullut nyt lisää noin 10. Ei liitoskipuja. Ainut oire on kai pyörrytys, mikä johtunee jalkoihin pakkautuvasta verestä ja mennee ohi kun ostan tukisukat. Töissä ihannetilanne, voi kävellä, istua, levätä maaten sohvalla... Työnsisältö ja työkaverien puute tässä lähinnä mättää, ja se, että jotain tuloksia pitäis tulla, odotukset on firman puolelta tosi korkealla, ja olenhan mä alan ammattilainen ja tosi kokenut tämän tapaisissa hommissa.

Oisko kenelläkään keksiä syytä? Jotain voisi keksiä ylipainosta ja isosta sf-mitasta ja väsymyksestä sekä pyörrytyksestä, mutta mitä? Jos en keksi syitä, niin sitten pitää kai vain purra hammasta ja keksiä juttuja, työ on aika luovaa ja innovatiivista, mutta ei nyt vaan sovi mulle.

Lääkärineuvola, keskiraskauden lääkäri on kuukauden päässä, hyvällä syyllä voisi keplotella sairaslomalle viimeistään silloin, mutta mielellään jo nyt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieletön iskias-kipu selässä

Vierailija
2/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle lääkärille ja sanot et supistelee ja selkä helvetin kipeä. Niin minä sain sairaslomaa viikolta 29 alkaen viikko kerrallaan. Ensin meet yksityiselle ja saat todistuksen ja sit jatkossa omalääkärille...ei uskalla aliarvioida yksityisen lausuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olenkin, tosi lusmu. Mutta en jaksa tehdä nyt tämän työn tapaisia konsultin hommia, vaikka tämä on siitä konsultoinnista kaukana, kun ei ole vielä varsinaisia asiakaskontakteja jne... Istun vaan koneella/työpöydän ääressä/sohvalla ja piirtelen ja suunnittelen ja yritän löytää viisastenkiven. Voisin tehdä työt oikeastaan kotonakin, mutta kun en nyt oikeasti halua tehdä näitä. Jos oliskin jotain rutiineja, joista pitäs joka päivä selvitä, niin tämä ois helppoa, mutta kun työt tehdään päässä, miettimällä ja suunnittelemalla. Mielellään vaihtasin lasten/vanhusten vaippoja, kääntelisin potilaita tai vaikka siivoaisin, kun olen ihan ookoo kunnossa, mutta luova työ ei nyt nappaa. Tai näpyttelisin numeroita koneelle ja tekisin vaikka kirjanpitoa tai tilinpäätöksiä, siis työtä, jonka tulokset näkee, ja joista tietää, tekeekö työt hyvin vai huonosti.

ap

Vierailija
4/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selkäkivut on aika varma saikun aihe... ;)

Vierailija
5/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, pitänee alkaa tuon selän mennä huonoon kuntoon. Ekasta en ollut olleskaan virallisella saikulla, kun olin ulkomailla töissä, ja siellä ei ootukseen kuulunut edes yhtään lääkärikäyntiä. Sillon oli kyllä selkä kipee, joten ehkä osaan ne oireet kehitellä. Pikkuhiljaa siis saikun puolelle.

Supistelut taas... ei kai mulla mitään kivuliaita suppareita ollut edes synnytyksessä, joten osaankohan niitä esittää syyksi.

Onhan tämä lusmuilua, mutta ei oikeesti nappaa yhtään. Saa sitten olla kunnon av-mamma ja olla kotona esikoisen kanssa. Raukka ei halua mennä aamuisin tarhaan.

Kiitos!

Vierailija
6/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin diagnoosin Retardatio mentalis levis.

Vierailija
7/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti aikoinani hankkia sairaslomaa kolme päivää kun piti saada käytyä sukuloimassa ylättäin, ja kaikki kesälomapäivät olin jo käyttänyt. Valitin neuvolan lääkärille selkääni, ja sanoin että se säteilee pakaraan. Tuntui kuin ois puikko tuikattu pyllyyn. Oireet siis olivat oikeat, niitä en teeskennellyt, töissä olisin pystynyt olemaan mutta kun piti saada se kolme päivää sairaslomaa. No mitä teki lääkäri, kirjoitti mulle sairaslomaa äitiysloman alkuun, eli peräti 1,5kk!

Joten selkää valittamalla heltiää helposti pidempikin pätkä sairaslomaa.

Vierailija
8/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin diagnoosin Retardatio mentalis levis.

Sitä älykkyyttä on kyllä kertynyt 150 verran, eli aika kauas mennään vähämielisyydestä. Ei olis mitään parempaa diagnoosia? Tässä kun on kyse lähinnä laiskuudesta ja lusmuilusta, ei vähämielisyydestä tai heikkolahjaisuudesta. Toki raskaus on jo "pehmentänyt aivoja" eli tuota luovuutta ja tarmoa ei löydy, ja sitten kun imetys alkaa, niin varmaan löydän taas lompakon jääkaapista ja kaukosäätimen käsilaukusta. Mutta sairasloman aikana ajattelin kyllä hakea suorittamaan toista maisteritason tutkintoa Aalto-yliopistoon.

Vierailija
9/9 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin toivon että et saa sairaslomaa ja pääse lusmuamaan kotiin vaan sen takia kun ei huvita..

oletko edes vaihtanut ikinä vanhusten vaippoja, jos et niin älä tule sanomaan että sitä tekisit mielummin..

t. rv 26 esikoisen odottaja joka aikoo opiskella täyspäiväisesti niin pitkälle kuin jaksaa ennen laskettua aikaa ja tehdä siinä ohessa töitäkin hyvällä omalla tunnolla jos ei tule oikeita syitä jäädä sairaslomalle..