Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestäisittekö tällaista suhdetta? vai valitanko turhasta?

Vierailija
19.02.2010 |

Olemme mun miesystävän kanssa molemmat eronneet hiljattain ja molemmilla on aiemmista liitoista yhdet lapset. Meillä on myös yhteinen lapsi joka on vielä ihan vauva. Emme asu yhdessä, mutta vietämme ainakin puolet öistä yhdessä joko minun tai hänen luonaan. Lapsetkin on usein kaikki mukana ja heistä onkin kivasti seuraa toisilleen.

Mun "ongelma" on se että miehellä on todella vähän aikaa mulle/meille, asiaan tietysti vaikuttaa se että tekee pitkiä työpäiviä ja hänellä on paljon harrastuksia mikä tietenkin on ihan hyvä, ovat vielä ns hyviä ja terveellisiä harrastuksia (liikuntaa ym, ei baareissa juoksemista tms). Eikä tuo vielä mitään mutta aina työpäivän jälkeen mies suuntaa ensimmäiseksi exänsä luo viettämään aikaa lapsensa kanssa (ja tähän väliin sanon että on todella upeaa että haluaa olla paljon tekemisissä lapsensa kanssa ja en todellakaan ole sitä vastaan), mutta se on ongelma etteivät he saa sovittua lapsen tapaamisista vaan molempien on pakko nähdä lasta joka päivä. Eli miwes ryntää töiden jälkeen exänsä luokse ja viipyy siellä kunnes lapsi käy nukkumaan ja sen jälkeen lähtee harrastustensa pariin. Tulee sieltä sitten meille joskus todellä myöhään, 22-00 aikaan. Jos tulee. Joskus vietämme viikonloppua yhdessä mutta sillonkin hänen on vietettävä jokunen tunti joka päivä exänsä luona joka päivä.

Sietäisittekö te itse tällaista? Itse haluaisin normaalin parisuhteen ja normaalin perhe-elämän, ja vaikuttaa vähän siltä ettei se tämän miehen kanssa tule onnistumaan jos hänellä ei ole aikaa viettää minun ja lasteni kanssa kuin joskus yömyöhään tai joskus harvoin pari tuntia kerrallaan. Mielipiteitä kiitos!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi hajosi, tulin raskaaksi, ja pitkän pohdinnan ja harkinnan jälkeen päätin pitää lapsen.

Sinä päätit pitää lapsen, mikä oli lapsen isän mielipide?

Vierailija
2/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi hajosi, tulin raskaaksi, ja pitkän pohdinnan ja harkinnan jälkeen päätin pitää lapsen.

Sinä päätit pitää lapsen, mikä oli lapsen isän mielipide?

mutta kun raskaus selvisi meille, olimme ensin yhteistuumin miettimässä aborttia, mutta mies teki selväksi että minä saan tehdä päätöksen ja että hän tukee mua miten ikinä päätän. Myöhemmin mies kertoi olleensa helpottunut että päätin pitää lapsen. Selvästi mies kyllä rakastaa tätäkin lasta,siitä ei ole epäilystäkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö tämä ex sinusta ja vauvasta? ja tietääkö, että seurustelet hänen EX-miehensä kanssa.

Ettei tässä ole mitään tuplakusetusta menossa?

Vierailija
4/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei teistä mitään perhettä taida tulla, tuohan on ihan sairas tilanne..

anna sen ukon mennä, lopeta kysely. Mutta älä tuollaiseksi kynnysmatoksikaan suostu. Varmaan mies ajattelee, että miksi olen tällaiseen alkanut..näin luulisin

Vierailija
5/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on jo yli 2-vuotias niin varmaan isä voisi alkaa tavata häntä jo ilman äitiäkin muualla kuin äidin kodissa.

Kyllä tohon kuvioon pitää jokin ratkaisu löytyä. Jos on erottu niin on erottu eikä sitten joka päivä vietetä aikaa yhdessä.

Vierailija
6/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

exänsä kanssa ja haluaa antaa lapselleen sellaisen kuvan, että isi asuukin siellä kotona, jos kerran on aina lapsen nukkumaanmenoon asti siellä. Sua taidetaan viilata linssiin ap nyt pahemman kerran.

Vierailija
7/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehen exä tietää musta kyllä. Suhteemme alussa soitteli mulle katkeria puheluita kun kuvitteli heidän eronsa johtuneen minusta, vaikka emme todellakaan olleet miehen kanssa siihen aikaan muuta kuin pelkkiä kavereita. Emmekä edes alkaneet heti seurustella heidän eronsa jälkeen, joten hänen epäilynsä oli ihan aiheeton.

Sitä en tiedä haluaisiko miehen exä vielä miehensä takaisin, mies oli se aloitteen tekijä heidän erossaan,enkä tiedä seurusteleeko tämä nainen kenenkään kanssa.

Niin ja joku kysyi taas miehen esikoisen ikää, tämä täyttää pian 4v eli ei ole ihan pieni enää.

ap

Vierailija
8/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimivan just noin eli ikävöisi kamalasti lasta ja viettäisi aikaa exänsä (eli minun) luona. Uusi vauva ei vielä niin kiinnostaisi eikä sitä ikävöisi samalla lailla kuin isompaa lasta.

Keskustele miehen kanssa olisiko hänellä jä exällä mahdollisuus sopia tarkat tapaamisajat ja tietysti osan aikaa lapsi asuisi isällään. Näin kaikkien olisi parempi olla. En usko, että miehen ja exänk lapsellekaan tekee hyvää pitää harhakuvitelmaa onnellisesta perheestä yhdessä. Lapsen on hyvä tajuta ihan konkreettisella tasolla ettei äiti ja isä enää ole yhdessä.

Vierailija
9/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko vaan purkautua, kun alkoi jälleen kerran surettamaan, että mun lasten isä ei halua lapsiaan tavata, kuin noin kerran kuukaudessa, vaikka asuu vain 15 minuutin ajomatkan päässä.

Vierailija
10/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen tässä vielä kirjoittaa, että en usko et miehellä on exänsä kanssa enää mitään säätöö, tuskinpa tulisi kotiin yöksi, jos näin olisi.

Vierailija
11/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää: jos toinen jättää, niin toinen vielä jää.

Vierailija
12/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomassa yhteistä lastamme. Olemme eronneet jonkin aikaa sitten (aika sama aika erosta kuin ap:llä, vähän pidempi ehkä), emmekä mekään ole tapaamisista mitenkään virallisesti sopineet.

Minä olen sanonut, että saa tavata lastaan aina, kun haluaa (kunhan ilmoittelee haluistaan hieman etukäteen). Tiedän, että exäni varmaan kuolisi, jos tapaisi lastaan vain esim. joka toinen viikonloppu. Lapsemme on aina ollut exälleni erittäin tärkeä, eikä hän tietenkään lapsestamme eronnut, vaan minusta.

Minua suretti suunnattomasti, kun eräs hänen suhteensa päättyi siksi, ettei nainen hyväksynyt sitä, että exäni käy meillä. Lähtee kyllä aina ihan hyvissä ajoin pois, eli jo ennen iltapuuhia, mutta silti... Silloin juttelimme asiasta pitkään ja kysyin häneltä, että pitäisikö näistä tapaamisista jotain sopia, ettei tule hankaluuksia. Exäni oli silloin sitä mieltä, että häntä ei kukaan ikinä estä näkemästä lastaan. Yritin hänelle selittää, että ei siitä olekaan kyse, vaan siitä, että sovimme selkeät pelisäännöt, jotka on sitten helppo esittää sille uudelle kumppanille.

Noh, asia jäi siihen ja me jatkamme, kuten ennenkin. Nyt kummallakaan ei ole muita kuvioissa. Olemme molemmat myös aika tiukkana siitä, että lapselle ei uutta kumppania esitellä, ennenkuin on varmaa, että kyse on jostain vakavasta. Me olemme exäni kanssa hyviä ystäviä, mutta emme todellakaan ole palaamassa yhteen, vaikka välimme tällaiset ovatkin.

Tämä nyt ihan vaan toisena näkökulmana... Meillä tilanne on kyllä siinä mielessä erilainen, että exäni ei todellakaan käy meillä joka päivä. Eli aikaa uudellekin suhteelle olisi (ja on ollutkin).

Mä ehkä kanssa suosittelisin sitä, että vihellät pelin hetkeksi poikki. Miehesi saisi rauhassa sopia asioita exänsä kanssa ja sitten, kun edellinen ero on selvä, tapaamisineen kaikkineen, niin voisitte katsoa teidän suhdetta uudelleen. Ikävä tilanne tietenkin sinulle ja vauvallenne, mutta... parempi ehkä se kuin se, että sinä kitkuttelet suhteessa, joka ei sinusta itsestäsi tunnu mukavalta.

Vierailija
13/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt jo uusi lapsi? Ja ikää on?

Vierailija
14/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavoin pitäisi olla siihenkin haluja kuin esikoisen tapaamiseen. En todellakaan sietäisi.

Vierailija
15/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö mies vauvaa lainkaan? En luultavasti suostuisi tuollaiseen järjestelyyn lainkaan, eihän teillä ole yhteistä elämää lainkaan ja mies on sitoutuneempi entiseen elämään kuin uuteen.

Vierailija
16/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt jo uusi lapsi? Ja ikää on?

ja mies omasta liitostaan 1,5v sitten. Olemme tunteneet toisemme ystävinä jo vuosia. Yhteinen lapsemme on 2kk.

Vierailija
17/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli myöhään kun tulee luoksemme, vauvalla kun ei vielä ole säännöllistä rytmiä ja käy usein vasta myöhään nukkumaan.

Itsekin olen vähän siinä ja siinä että jaksanko jatkaa näin.

ap

Vierailija
18/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen lapsi oli vissiin vahinko, koska kuka hullu menee tekemään lapsen uudelle naiselle alle kymmenen kuukauden päästä omasta avioerosta, kuten mies näköjään on tehnyt?

Vierailija
19/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ollut tarkoitus alkaa lisää lapsia tekemään ja ei ainakaan noin pian, mutten sitten halunnut tehdä aborttia, edellisenkin lapsen kasvatin yksin ja ajattelin että saisin kyllä toisenkin kasvatettua jos mies ei jostain syystä haluaisi olla lapselle isä. Mutta hän halusi ehdottomasti tunnustaa isyytensä ja olla lapsen elämässä mukana. Näköjään on kyllä edelleen jumiutunut edelliseen elämäänsä exänsä kanssa kun eivät saa lapsen tapaamisia muulla tavoin järjestettyä.

ap

Vierailija
20/33 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden päästä kirjoittelet täällä, kuinka kolmannen lapsen isässäkin on jokin vika...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi