Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G Työhausta. Kuinka kauan hait töitä ennen kuin tärppäsi?

Vierailija
18.02.2010 |

Millä alalla olet ja missä päin Suomea?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkään ei ole tärpännyt jos ei oteta lukuun muutamaa vuorotteluvapaansijaisuutta

Toimistoala

Vierailija
2/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä- ym. opiskelun ohessa tapahtuneiden, ei-koulutusta-vastaavien töiden jälkeen, korkeakouluopintoja viimeistellessäni lähetin viisi hakemusta, joista kaksi johti haastatteluun. Parin kuukauden kuluttua aloitin toisessa näistä paikoista. Sieltä minut headhuntattiin edelleen. Tästä toisesta paikasta jäin äitiyslomalle, jonka päättyessä näin sanomalehdessä ilmoituksen nykyisestä paikastani. Olin yksi n. 50 hakijasta ja noin 3 viikkoa kestäneen hakuprosessin jälkeen minulle ilmoitettiin että paikka on minun.

Asun pääkaupunkiseudulla, viestintäalan hommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman yhtäkään katkoa tms. jo 13 vuotta eli 20-vuotiaasta.

Vierailija
4/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysyttiin töihin kun olin opintojen loppusuoralla. Päivääkään en ole ollut työttömänä. Vakituisessa työsuhteessa nyt yhteensä 11 vuotta. Juristi, PK-seutu

Vierailija
5/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla yli 20 vuotta

Vierailija
6/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan täällä ketään joka on joutunut hakemaan pitkään?

Vierailija
7/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettänyt noin 400 työhakemusta. Näistä 5 on tärpännyt, eli minulla on ollut viisi työpaikkaa.

Töitä olen tämän 10 vuoden aikana hakenut noin 7 vuotta. Työpaikat kun ovat olleet toinen toistaan paskempia.

Kymmenen vuoden aikana siisn 7 vuotta työnhakua ja noin 400 hakemusta, kymmeniä haastatteluita ja soveltuvuus testejäkin on varmaan jo "kymmeniä" takana.

DI

Vierailija
8/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tainnut kirjoittaa yhden työhakemuksen koko elämäni aikana (olen 31v)! Eka (ja ainoa) kesätyöpaikka oli kaupungilta eli sain sen arvonnassa. Intin jälkeen olin reilu 2kk työttömänä kunnes åäätin mennä Nokialle töihin. (Silloin oli vielä se meininki että piti vain marssia työkkäriin ja ilmoittaa että haluan nokialle töihin ja siellä kysyttiin vain että koska voin aloittaa...)

Nykyinen työpaikkani oli opiskeluaikainen työharjoittelupaikka joten sinnekään en ole koskaan joutunut hakemaan.

Joskus olen miettinytkin että millaista olisi hakea töitä, olisin varmasti tosi surkea haastateluissa enkä takuulla saisi mitään työtä!

Vierailija
9/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tainnut kirjoittaa yhden työhakemuksen koko elämäni aikana (olen 31v)! Eka (ja ainoa) kesätyöpaikka oli kaupungilta eli sain sen arvonnassa. Intin jälkeen olin reilu 2kk työttömänä kunnes åäätin mennä Nokialle töihin. (Silloin oli vielä se meininki että piti vain marssia työkkäriin ja ilmoittaa että haluan nokialle töihin ja siellä kysyttiin vain että koska voin aloittaa...)

Nykyinen työpaikkani oli opiskeluaikainen työharjoittelupaikka joten sinnekään en ole koskaan joutunut hakemaan.

Joskus olen miettinytkin että millaista olisi hakea töitä, olisin varmasti tosi surkea haastateluissa enkä takuulla saisi mitään työtä!

Vierailija
10/10 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

;)

Toisaalta nykyinen paikka on vakituinen (vaikka pänniikin suuresti tällä hetkellä) joten mitään hengenhätää uuden työn saamisessa ei ole. Mutta mitä pikemmin, sen parempi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme