Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haaveena sosiaaliala.

Vierailija
18.02.2010 |

mutta kertokaa plussia ja miinuksia:

lähtisinkö opiskelemaan yliopistoon vaiko ammattikorkeaan? yliopisto-opinnot voisin suorittaa aika pitkälle avoimessa yliopistossa.. mitähän sitä tekisi?

miten noissa kahdessa vaihtoehdossa eroaa työtehtävät sitten valmistuttuani? minkälaiset työllistymismahdollisuudet? palkkaus? auttakaa tietämätöntä :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä missä haluaisit työskennellä valmistumisen jälkeen.

Sosiaalityöntekijänä? silloin yliopisto

Lastensuojelulaitos? amk, sosionomi

jne.

Vierailija
2/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vaatii todella vahvaa itseohjautuvuutta, jota sulla ei nähtävästi ole. 

Vierailija
4/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä on viranomainen, joka tekee päivätyötä ja tienaa n 4000/kk. Sosionomilla useimmiten on vuorotyö ja palkka reilun tonnin vähemmän. 

Vierailija
5/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi ei kannata opiskella. Karseaa työtä huonolla palkalla ja huonoilla työoloilla( paljon kiusaamista ym). Sosiaalialalle hakeutuu hirveästi ihmisten kiusaajia ja päällepäsmäreitä. Mukavat ja kiltit jää helposti jalkoihin. Lisäksi joka paikassa vaaditaan jo valmiiksi pitkä kokemus ja ei siedetä mitään uusia näkemyksiä ym.

Vierailija
6/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse vielä. Jos välttämällä haluat alalle niin opiskele sosiaalityöntekijäksi, niistä on huutava pula, joten voit käytännössä itse valita, mihin menet töihin. Suurin osa paikoista on päivätyötä, ja osittainen etätyömahdollisuus. Sosionomiksi ei todellakaan kannata opiskella, palkka alle 3 tonnia jq yleensä vuorotyötä. Sosiaalialan työolot ovat kyllä ylipäänsä huonot, uhka- ja väkivaltatilanteita tulee, joudut mahdollisesti tekemään kotikäyntejä asunnoissa, missä voi olla luteita, aggressiivisia koiria tms. Joudut tekemään omalla nimellä esim. lastensuojeluilmoituksia ja sitä kautta sekaantumaan ties mihin. Jos joudut sosionomina töihin johonkin laitokseen, sinulle ei tule olemaan edes kunnon taukoja. Joudut esimerkiksi ruokailemaan yhdessä hoidettavien kanssa muiden töiden ohessa ja vielä maksamaan ruoasta, ei vastaa ihan minun käsitystä luonastauosta. Sosionomit etenkin laitoksissa tekevät myös kodinhoidollisia tehtäviä, eli siivoavat, pesevät pyykkiä ja laittavat ruokaa. Harkitse vielä.

Vierailija
7/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sosionomiksi ei kannata opiskella. Karseaa työtä huonolla palkalla ja huonoilla työoloilla( paljon kiusaamista ym). Sosiaalialalle hakeutuu hirveästi ihmisten kiusaajia ja päällepäsmäreitä. Mukavat ja kiltit jää helposti jalkoihin. Lisäksi joka paikassa vaaditaan jo valmiiksi pitkä kokemus ja ei siedetä mitään uusia näkemyksiä ym.

Aika kärjistettyä. Itse olen sosionomina viihtynyt. Yksi huonohenkinen työpaikka tähän mennessä ollut, mutta niitä nyt tuskin voi välttää millään alalla.

Jos työtä itsessään pitää "karseana", niin mietin miksi olet alunperinkään lähtenyt alaa opiskelemaan.

Mutta työnsaanti ollut helppoa, ja päässyt etenemmän pikkuhiljaa. 

Vierailija
8/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska duunia, raskasta.

Vierailija
9/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aika kärjistettyä. Itse olen sosionomina viihtynyt. Yksi huonohenkinen työpaikka tähän mennessä ollut, mutta niitä nyt tuskin voi välttää millään alalla.

Jos työtä itsessään pitää "karseana", niin mietin miksi olet alunperinkään lähtenyt alaa opiskelemaan.

Mutta työnsaanti ollut helppoa, ja päässyt etenemmän pikkuhiljaa. 

No oli erilaiset odotukset. En tiennyt että ala on täynnä kurkkusuoraa huutavia pomoja joiden per settä pitää nuolla 24/7 ja vit tuilevia asiakkaita ja työkavereita. Lisäksi jatkuvat vaatimukset työnantajilta(mm ajokortti ja joskus jopa oma auto) antamatta mitään vastineeksi.

Vierailija
10/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi vuotta sitten valmistunut sosionomi amk ja olen valmistumisen jälkeen tehnyt päivätöitä viranomaisena lapsiperheiden palveluissa. Työni on mielenkiintoista, mutta huonosti palkattua. Näin jälkiviisaana olisi pitänyt opiskella suoraan sossuksi, koska tehdään lähestulkoon samaa työtä paskemmalla palkalla. Jälkiviisaana olisin myös opiskellut ihan muuta kuin sosiaalialaa. Tässä työssä näkee niin paljon ongelmia ja pahoinvointia, että tekisi mieli tehdä jotain ihan muuta. :D 

Vierailija
11/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen kaksi vuotta sitten valmistunut sosionomi amk ja olen valmistumisen jälkeen tehnyt päivätöitä viranomaisena lapsiperheiden palveluissa. Työni on mielenkiintoista, mutta huonosti palkattua. Näin jälkiviisaana olisi pitänyt opiskella suoraan sossuksi, koska tehdään lähestulkoon samaa työtä paskemmalla palkalla. Jälkiviisaana olisin myös opiskellut ihan muuta kuin sosiaalialaa. Tässä työssä näkee niin paljon ongelmia ja pahoinvointia, että tekisi mieli tehdä jotain ihan muuta. :D 

Ja lisäyksenä että palkkani on hitusen päälle 3000€ bruttona. 

Vierailija
12/12 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mukavat ja kiltit jää lähinnä asiakkaiden pyörittämiksi, jos joksikin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan