apua.. ristiäisbudjetti 50e
meillä olis viikonloppuna ristiäiset ja rahaa on vaan 50e... miten saan sen riittämään tarjoiluihin.. (itse siis olen kaikki sinne tekemässä... vieraita lähemmäs 40)??? Kertokaas miten tehdä iso voileipäkakku halvalla.. mitä täytteitä?
Kommentit (34)
tollanen määrä vieraita ei mahdu sellasen ihmisen kämppään jolla on 50 euroa rahaa. Meillä on ollut 100 neliöisessä kämpässä ihan maksimivierasmäärä 15, joten montako sataa neliötä tuohon vierasmäärään tarvittaisiin? Ja jos omistaisit 500 neliöisen kämpään, sulla taatusti olisi rahaa hieman enemmän.... Keksi parempi.
sun on tehtävä iso täytekakku tai kaksi ja muutama kuivakakku,siinä se
kahvit,teet,servetit ym maksaa paljon,miten aiot hankkia ne?
Miksi on vain 50e? Tiedossa varmaan on ollut että ristiäiset tulee... Sitten olis kannattanut jättää vieraat vähemmälle, jos rahaa ei oikeasti ole koskaan enempää.
70 neliön kämpässä yli 20 hlöä(aikuista). Hyvin mahtui!
Varsinkin, jos taloudellinen tilanne on tuo... en jaksa ymmärtää!
vaikka tekisit itse. Täytteet ja koristeet maksaa.
50 € ei tule riittämään tarjoiluihin.
Halvemmalla pääset jos osaat leipoa leivät itse.
Täytekakkutarvikkeet maksaa tuolle määrälle jo lähemmäs 40 €.
Pyydä jostain rahaa lainaksi.
ja kahvii, teetä ja servettejä löytyy kaapista ja mun äiti on tehnyt ässäkeksejä ja serkku tekee kuivakakun. Mulla ja miehellä on isot suvut (kutsuttiin vaan lähimmät). Minä oletin et miehellä olis ollut rahaa kun sai opintorahansa viikko sitten.. selvisi paripäivää sitten et hänellä onkin vaan 50e enää.. (en tajuu minne se ne rahansa on taas upottanut). Ristiäiset pidetään seurakuntasalissa, joten sinne mahtuu hyvin 40 henk. ja sieltä saa astiat yms... t. ap
vaikka kinkkupiirakkaa ja muffinsseja ja vaikka coctail piirakoita + munavoita+keksiä. 50e pitäs saada. Muffiinsseihin ei tarvitse muuta kuin perus aineksia mitä kaapista löytyy ja vaikka sitruun mehua taikka mustikoita tms.
multa löytyy himasta sokeri, vehnäjauhot ja leivinjauhe, joten siihen vaan pitää ostaa munat ja kermat... vattuhillokin on kaapissa. Mitähän muuta vois laittaa täytteeseen? t. ap
Lidlissä on nyt tarjouksessa Malvialan coctailpiirakat, iso laatikko pakasteesta 3,99€.
jos tekisit voileipäkakun sijaan karjalanpiirakoita ja munavoita. Onko kaapissa siihen riisit valmiina? Tulis varmaan ite tehtynä halvemmaksi ja sitä voi syödä myös lihattomat ja kalattomatkin. Mielestäni ihan riittävä suolainen on sellaiset pienehköt karjalanpiirakat joita voi varata vaikka 2/vieras. Melkein mielummin söisin niitä sillä voileipäkakut kyllästyttävät jo.
Pakastepiirakat ihan yhtä hyviä jos saa halvalla.
täytteeksi toiseen väliin vadelmia (ei hilloa, niin ei ole ällönmakeeta. Pakastevadelmat on hyviä ja sopii paremmin diabeetikolle) ja toiseen väliin viipaloin banaania.
Eihän siitä kukaan edes tykkää?
Miten olisi:
-Juomaksi: Kahvia, teetä ja omatekoista mehua kannuihin
-4 kpl valmista kuivakakkua n. 2,50 euroa/kpl (Lidl), koristele tomusokerilla, tee kakunkoristeet itse (liimaa hammastikkuihin nättejä paperikoristeita, kukkia, karkkeja tms.)
- Lapsivieraille suuri kulhollinen pop-corneja n. 2-4 euroa
- osta pari paketillista paahtoleipää, leikkaa ne puolikkaiksi, koristele salaatinlehdillä, juustolla, kinkulla, makkaralla ja papsikarenkailla ja suolakurkkuviipaleilla.
50 eroa pitäisi riittää aivan mainiosti.
Eihän siitä kukaan edes tykkää?
Kaupan kuivakakku taas... Eihän SIITÄ kukaan edes tykkää!
paraspaikka mennä tekee nuo ostokset.. saako sieltä 0,5l kuohukermaa? varmaan litra menee kahteen 8 munan kakkuun? Kakun koristeen (pinkki vauva) olen jo aiemmin hankkinut joten koristeena se koriste ja sit pursotettu kerma.. noi piirakat on kyl halvat lidlissä... ehkäpä sit niitä... t. ap
äitini suorastaan vaatii voileipäkakun... kun edes mainitsin, että miten ois esim. joku kaisersalaatti tylinen ruokaisa salaatti niin johan se tyrmättiin samantien... :( t. ap
ja kahvii, teetä ja servettejä löytyy kaapista ja mun äiti on tehnyt ässäkeksejä ja serkku tekee kuivakakun. Mulla ja miehellä on isot suvut (kutsuttiin vaan lähimmät). Minä oletin et miehellä olis ollut rahaa kun sai opintorahansa viikko sitten.. selvisi paripäivää sitten et hänellä onkin vaan 50e enää.. (en tajuu minne se ne rahansa on taas upottanut). Ristiäiset pidetään seurakuntasalissa, joten sinne mahtuu hyvin 40 henk. ja sieltä saa astiat yms... t. ap
joko suolaisen tai makean juhlatarjottavan tuomiseksi. Tuolla rahalla laitat tekstarit koko porukalle. Ja delegoi huolellisesti, ettet saa esim. 40 kuivakakkua. Laita viestit tyyliin
1) Toivon, että toisit ristiäsiin kaksi pakettia keksejä, toinen Dominoa ja toinen Jaffakeksejä
2) Toivon, että toisit ristiäisiin tiikerikakun
jne.
Miksi on vain 50e? Tiedossa varmaan on ollut että ristiäiset tulee... Sitten olis kannattanut jättää vieraat vähemmälle, jos rahaa ei oikeasti ole koskaan enempää.