Jos yksi lapsista on kipeenä, jäikö teillä kaikki pois hoidosta?
Meillä yleensä ei. Osittain siksi, että joudun aina välillä tekemään töitä kotona myös silloin, kun olen hoitamassa sairasta lasta. Jos siinä olisi joku terve mukana, eihän edes sairaan levosta tulisi mitään (sen verran ainakin meillä nuo lapset toisiaan vimmaavat :-)
Saan myös kuulla tästä päiväkodissa. Eilen kun hain kahta muuta iltapäivällä hoidosta, niin johan 3,5-vuotiaan ryhmän hoitaja totesi että "tämä xxx se onkin täällä tänään itkeskellyt että äiti on kotona ja hän täällä" ja tänään aamulla kun vein noita kahta hoitoon niin eikös sama muija sanonut ovella että "voi ei sitten xxx saa tänäänkään olla äidin kanssa kotona".
Siis what the f..?? Mua ottaa päähään tällainen arvostelu/syyllistämismeininkin. Kuvio on vaan nyt niin, että ollaan lähdössä ens sunnuntaina kahden viikon lomalle ja on pakko yrittää tehdä nämä duunit ennen sitä. Ja miten se muutenkaan hoitajalle kuuluu??
Kommentit (22)
Meillä kyllä päikyssä aina sanotaan, että tuo se terve tänne, mutta itse haluan pitää lapset aina kotona, jos mitenkään mahdollista. Olen keltikangaslainen eli jokainen tunti pois päivähoidosta on lapsen etu.
Jos eskarilainen on kipeä, en viitsi muitakaan hoitoon rahdata. Jos kahdesta pienemmästä toinen on kipeä niin toinenkin pienistä jää kotiin, mutta jos on auto käytössä eskarilainen menee eskariin, mutta jos joudun viemään kävellen niin sitten eskarilainen jää myös kotiin.
Mä en sairaan lapsen kanssa lähtisi viemään tervettä hoitoon, meillä kun ei ole edes autoa.
Ap:n tilanne tietysti ihan eri koska joutuu töitä tekemään ohessa..
Jos päiväkotilainen kipeä niin koululainen menee normaalisti kouluun mutta jättää iltapäiväkerhon väliin.
koska mun ei tartte tehä työjuttuja kotona. nytkin 6v kipeä, 4v on myös kotona. Ei ongelmia. Helpompi näin kuin pukea kuumeinen 6v ja lähteä autolla viemään pk:n nuorinta.
Mutta se ei kuulu hoitsuille pk:ssa onko äiti kotona vai ei!!!
Jos se vanhempi, joka menee töihin, ehtii sekä viedä että hakea terveen lapsen, niin silloin menee. Mutta jos ei ehdi, niin tervekin lapsi jää kotiin. Sairaan lapsen kanssa ei lähdetä toista viemään / hakemaan.
jos yksi sairas?! Terve tartuttaa muut hoidossa! Usein meillä ainakin, jos yksi viidestä lapsesta on sairas niin muut seuraavat perässä. Koko konkkaronkka ollaan silloin kotona, (ulkoilla terveet tietty voi)jos joku sairastaa. Ärsyttävää, kun poikani kerhossa toiset tuovat "terveen" pikkusisaren kerhoon, kun sairas isoveli jää kotiin. Seuraavana päivänä se terve pikkusisaruskin on sit kipeänä ja ehti tartuttaa puolet kerholaisista!?? Järki käteen äidit!
kuin #11
Nyt oltiin melkein koko porukka mahataudissa. Vaikka eskarilainen on ollut jo aikaa sitten ihan terve, kun ekojen joukossa sairastuikin ja aika lievänä meni ohi, sai sekin luvan kökkiä kotona melkein viikon, kun minä en todellakaan lähtenyt oksentelevien pikkusisarusten kanssa sitä viemään yhtään mihinkään.
jos yksi sairas?! Terve tartuttaa muut hoidossa! Usein meillä ainakin, jos yksi viidestä lapsesta on sairas niin muut seuraavat perässä. Koko konkkaronkka ollaan silloin kotona, (ulkoilla terveet tietty voi)jos joku sairastaa. Ärsyttävää, kun poikani kerhossa toiset tuovat "terveen" pikkusisaren kerhoon, kun sairas isoveli jää kotiin. Seuraavana päivänä se terve pikkusisaruskin on sit kipeänä ja ehti tartuttaa puolet kerholaisista!?? Järki käteen äidit!
Jos teillä sairastelu menee noin, niin se ei tarkoita, että kaikissa muissa perheissä olisi samalla tavalla. Meillä toinen lapsi on usein sairaana ja toinen ei juuri koskaan. Toinen lapsi ei kerta kaikkiaan sairastu, vaikka koko muu perhe olisi sairaana. Tuolle toiselle ei tule välttämättä edes yhtä flunssaa koko vuoden aikana.
Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että jos minun tarvitsee tehdä töitä kotona, niin silloin terve lapsi viedään hoitoon. Jos töitä ei tarvitsisi tehdä, niin silloin molemmat olisivat kotona.
Ihan vaan sen takia, että en halua pukea sitä sairasta lasta ja lähteä raahaamaa tarhaan, kun kerran ei ole pakko. Mukavampi maata kotona sängyssä. Toisetkin lapset ihan tykkää rokulipäivistä, eivät ole tarhaan kaivanneet.
Kuopus oli ripulin loppuvaiheissa kun esikoinen sairastui kuumeeseen ja kurkkukipuun. Kuopus oli pari päivää vielä kotona toipumassa, mutta kun oli selvästi toipunut, meni jo hoitoon. Musta on ihan turha pitää 5-vuotiasta kotona "kärsimässä" siksi, että esikoinen on sairas. Kuopus halusi jo mennä päiväkotiin luistelemaan ja touhuilemaan ja on ollut hyvin innoissaan siitä, vaikka äiti on ollut veljen kanssa kotona. Tällaisina päivinä isä vie lapsen hoitoon tai jätän esikoisen siksi aikaa yksin katsomaan lastenohjelmia.
Eri tilanne oli silloin kun kuopus oli 2 v.
Vain alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat ja uusavuttomat vievät kersansa muita tartuttamaan.
Mitä syyllistämistä se on? Jos tunnet syyllisyyttä tuosta, niin silloinhan se tarkoittaa sitä että tunnet tehneesi väärin, eikö?
Sitä paitsi, jos on töistä poissa sairaan lapsen hoitamista varten, silloin vain idiootit tekevät töitä, sillä samalla palkalla voi olla ihan tekemättäkin...
Usein terve menee päiväkotiin. Meillä ei ole muuten esim. mahdollisuutta järjestää terveelle ulkoilua (asumme kerrontalossa, eikä ole omaa pihaa). Eikä sairas malta levätä jos terve sisarus on paikalla riehumassa.
jos mä jään isompien lasten kans kotiin. Jos mies jää isompien kanssa kotiin, kuopus menee hoitoon, kun mies tekee töitä kotona.
Jos kuopus on sairaana, isommat menevät luonnollisesti kouluun.
Kun oli vain isommat lapset, olivat yleensä molemmat kotona. Tosin joskus vein isomman hoitoon, kun oli niin vilkas, että hyppi seinille, jos ei päässyt ulos.
En tee töitä sairasta lasta hoitaessani, koska saan lakisääteisen hoitovapaan (koskee myös miestäni hänen jäädessä kotiin). Samaa mieltä keltikangaslaisen kanssa, aina kotona mahdollista!
mutta jos käytetään työnantajan maksamaa hoitopalvelua, niin sitten terve lapsi menee hoitoon.
eihän sitä vois kaupassakaan käydä, jos noita tauteja tolleen alkaa pelkään. mistä sä tiedät mitä se kassaneiti kantaa..?
Koko perhe jäädään kotiin jos yksi seitsemästä lapsesta on kipeä. Ei päästetä perheen kissaakaan pihalle! Pöpövaara! :D