g. moni tuntisia päiviä teillä on lapset hoidossa?
Mietin vaan, että raaskisko 2 kk töiden takia pitää 10 h päiviä, kun eivät ole ikinä olleet. Kyse on siis kesäloman sijaisuudesta (4 kk), josta puolet olisi toisella paikkakunnalla ja työmatka noin 60 km (eli tunti puoleensa pitäs varata aikaa...). Ja kaiken kaikkiaan tämä työpaikka olisi vieraalla paikkakunnalla, jonne lähettäisiin siis minä ja lapset. Lapset ovat 5 ja 6. Mies kyllä varmaan vastustaa tuota. Toisaalta 2 kk on aika lyhyt aika...
Kommentit (6)
niiden ole parempi olla äidistä erossa kuin isästä erossa.
sori, ap
vaihdoin työpaikkaa lähemmäksi kotia, ja ennen oli 10h..
Mies on palomies eli miehen työvuorojen ajan lapset on hoidossa klo 6.00/8.30-16.50. Riippuen olenko itse aamussa vaiko illassa (olen päiväkodissa täissä ja meidän lasten päiväkoti on normaalisti auki klo 6.30-17.00, mutta meidän perheen takia joustetaan tarpeen vaatiessa (aivan kuten muidenkin perheiden kanssa), onneksi noita kuuden aamuja sattuu harvoin kohdalle, ehkä n. kerran kuussa).
Miehen työvuoron jälkeisenä aamuna (mies pääsee töistä n. klo 8.00, riippuu vähän), vien lapset hoitoon työvuoroni mukaan ja mies hakee lapset lounaan jälkeen kotiin päikkäreille (lepää ensin kotona).
Mielestäni sopiva aika, tosin tunnin vähemmänkin voisi olla.
niiden ole parempi olla äidistä erossa kuin isästä erossa.