Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen oli keskenmeno vuotosi?

Vierailija
17.02.2010 |

Kyselen tätä siksi, että olen aiemmin kokenut keskenmenon, jossa vuotoa tuli todella runsaasti ja hyytymiä oli paljon.

Nyt vuoto on kestänyt 5pvää, ensin vaikutti valekuukautisilta, mutta viime yönä vuodon mukana tuli hyytymiä, jotka eivät kyllä olleet täysin hyytyneitä vaan sellaista valuvaa. 2 kertaa tuli tällainen "ryöpsähdys" ja nyt vuoto on muuttunut takaisin normaaliksi, mutta erittäin niukaksi. Voiko km vuoto olla niukkaa? ja kivutonta? Huomenna olisi neuvola, joten silloin selviää, onko enää mitään tehtävissä tai onko siellä mahassa edes enää elämää. Kuitenkin itseä ihmetyttää tämä vuoto, oli ensin niukkaa, sitten tuli hyytymät ja nyt on taas niukkaa. Edellisessä km:ssä vuoto oli todella runsasta ja kesti 2vk.

N ja rv9??

Kommentit (26)

1/26 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli niukkaa vuotoa (ei verta) keskenmenoa edeltävänä päivänä. Loppui ja sitte alko ja loppu ja alko. Keskenmeno aamuna kunnon verta ja suurin piirtein yhtä paljon kuin kuukautisissa, kovat kivut alkoivat lääkärissä käynnin jälkeen. Kohdusta löytyi vain tyhjentynyt sikiöpussi. Kuukautismainen vuoto kesti n.3päivää.

Vierailija
2/26 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Itselläni keskenmenossa ei ollut minkäänlaisia vuotoja tai kipuja. rv 12 oli 1 ultra jossa todettiin, että lakannut kasvamasta jo viikolla 8+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä kesti nelisen viikkoa ja kauheita hyytymiä. Pahempi vuoto keskenmenon jälkeen kuin terveen täysiaikaisen vauvan (rv 40+0) synnytyksen jälkeen, näin siis minulla ainakin. Varmasti on aika yksilöllistä. Synnytin keskenmenon jälkeen kuolleen poikavauvan, joten ehkä sekin vaikutti. Kaavintaa ei tehty.

Vierailija
4/26 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla km alkoi niukalla ruskehtavalla vuodolla rv 7-8. Vuodon sanottiin olevan normaalia alkurauskauden aikana, mutta ei sitten ollutkaan. Kaksi viikkoa kituutin, kunnes päätin mennä mielenrauhani saamiseksi tarkistamaan, että kaikki ok. Ultrassa sitten todettiin rv 10 raskauden päättyneen alkion kuolemaan rv 7+. Lääkityksellä aloitettiin kohdun tyhjennys, kipua ja runsaampaa vuotoa kesti lääkityspäivän, sen jälkeen vähäistä vuotoa kesti 1,5 vkoa.

Ensimmäisen raskaustestin tein 2 vkoa km jälkeen ja se näytti miinusta. Tämä on kuulemma todiste, että km on päättynyt ja kaikki ok.

Nyt on kulunut 6 vkoa km eikä kuukautisia ole tullut vieläkään. Toisen testin tein 4 vkoa km jälkeen ja sekin miinusta. Nyt odottelen vielä pari päivää ja teen kolmannen testin, joka toivottavasti olisi positiivinen.

Minulle kyllä kerrottiin, että kuukautiset voivat tulla 6 vkon päästä km:sta. Uutta raskautta saa yrittää heti, mutta km jälkeen suositellaan yksiä kuukautisia väliin. Ehkä toipumisenkin vuoksi, mutta myös siksi, että uuden raskauden ajankohdan määrittäminen helpottuu, mutta mikään ei estä uuden raskauden yrittämistä heti.

Toivottavasti tämä oli ainoa ja viimeinen keskenmeno, sillä niin kovin surulliselta ja raskaalta toivotun odotuksen päättyminen tuntui.

Voimia kaikille, jotka joutuvat keskenmenon läpikäymään!

Vierailija
5/26 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli km niin ,että ei mitään kipua ja ihan tavalliset kk. Ei mitään sen suurempia hyytymiä eikä mitään. Ultralla katsottiin ja sanottiin ,että kohtu oli itsekseen tyhjentynyt. Viikkoja km tullessa oli 6. Ja olin käynyt varhaisultrassa ja siellä näkyi syke, mutta lapsivettä oli vähän ja sikiö ei vastannut viikkoja. Että jotakin vikaahan siinä oli. Mut tosiaan km voi olla ihan tavalliset kk ei sen kummempaa. Nyt olen lukenut, että kannattaa odottaa parien kk ajan ennenkö menee neuvolaan seuraavan kerran tai siis ottaa yhteyttä. Mut tosiaan vaikka käy siellä varhaisultrassa niin kesken voi silti mennä. Ja menee jos on mennäkseen sitä ei voi millään estää..

Vierailija
6/26 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveäkin on suhteellinen. Mulla km vko 13. Todettu ultrassa 3 pv aikaisemmin. Vuoto alkoi yht äkkiä, tuli kuin hanasta. Mitkään pyyhkeetkään ei pidellyt vuotoa, vaan matkasin sairaalaan suurenevassa lammaikossa, siellä paineet romahti ja kaavintaan...kriittinen tila. >Ei pelottelua, vaan todellista totta! Istukka ei ollut irronnut sikiön mukana.

Vierailija
7/26 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen tätä siksi, että olen aiemmin kokenut keskenmenon, jossa vuotoa tuli todella runsaasti ja hyytymiä oli paljon.

Nyt vuoto on kestänyt 5pvää, ensin vaikutti valekuukautisilta, mutta viime yönä vuodon mukana tuli hyytymiä, jotka eivät kyllä olleet täysin hyytyneitä vaan sellaista valuvaa. 2 kertaa tuli tällainen "ryöpsähdys" ja nyt vuoto on muuttunut takaisin normaaliksi, mutta erittäin niukaksi. Voiko km vuoto olla niukkaa? ja kivutonta? Huomenna olisi neuvola, joten silloin selviää, onko enää mitään tehtävissä tai onko siellä mahassa edes enää elämää. Kuitenkin itseä ihmetyttää tämä vuoto, oli ensin niukkaa, sitten tuli hyytymät ja nyt on taas niukkaa. Edellisessä km:ssä vuoto oli todella runsasta ja kesti 2vk.

N ja rv9??

N ja rv9??

mulla oli runsas vuoto ja sit tuli hyytymiä.oli kyl kamalaa :-(

Vierailija
8/26 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaikki kolme keskenmenoa täysin vuodottomia, eli kaksi tuulimunaa ja yksi keskeytynyt km => vuoto sitten vasta, kun on aloitettu lääkkeillä tyhjennys.

Tällä hetkellä rv 7+4 ja viikon verran joka toinen päivä on ollut hienoista rusehtavaa vuotoa, joko pyyhkiessä tai pari kertaa ph-suojaan asti. Toivon, että ei johtuisi keskenmenosta, mutta pelko on kyllä taas kerran kova.

Onko jollakin kokemusta, että ei mennytkään kesken, kun oli pientä ruskeaa vuodon tapaista?

Vierailija
9/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain keskenmenon 10/09 rv 12+1 ensin oli vuorokausi pientä punaista vuotoa ja reilu 12 tuntia runsasta, jonka jälkeen voimakkaiden supistusten siivittämä keskenmeno.

(tätä edelsi 1,5 v. yritystä ja olimme jo jonossa lääkärille, kun kaikki tämä tapahtui)

Nyt tuli taas rv 10 reilua veristä vuotoa ja kävimme keskusneuvolassa, jossa iloinen täti sanoi, että reipas sydämen syke, liikuppas nyt öidille ja isille =)

Eli vuoto oli aivan samanlaista molemmilla kerroilla, mutta tällä kertaa vuoto paikallistui "poimuihin" olin itse aivan varma keskenmenosta ja hoitajakin sanoi vuodon olevan kohtuu runsasta (kirkkaan punaista).

Tänään kävin ultrassa rv 12+2 ja kaikki hyvin =)

...rankka vuosi takana ja eikun vyötä löysemmälle =)

Vierailija
10/26 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tyhjennysvuoto alkoi muutaman tunnin kulutta kun laitoin pillerit. Tunsin vain kuin housuihin tuli, ja siitä se päivä paheni. Lopulta istuin vain pöntöllä kun tavaraa vaan tuli ulos, osan jouduin itse paperin avulla ottamaan pois. Kipu oli muutaman tunnin ajan todella voimakasta, itkin vain pöntöllä ja pidin mahasta kiinni. nyt lääkkeiden otosta on kolme päivää, ja vuotoa on vielä, niukasti mutta niin että joudun käyttämään paksua sidettä.

Vierailija
11/26 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi kunnon verinen vuoto rv 6,pari pv aiemmin tiputellut.Oli muutenkin koko ajan tunne ettei kaikki ok.Mutta tosiaan tuon vuodon suhteen ei mitään kummoisempaa draamaa,oli vähäisempää kuin normaali kk-vuotoni,ja toisena ja kolmantena päivänä otin särkylääkettä vain siksi että oli kurssi jolla piti jaksaa keskittyä.

Mitään ultraa tmv ei ole tehty,mutta ajattelin testata kerran vielä ja katsoa että näyttää puhdasta negaa.nyt siis 10pv km:sta.

Surullista mutta uudelleen yritystä sitten vain heti.

Aiemmin oli tuulimuna,joka oireili suurinpiirtein samoin.

keskeytynyt km (15+) kanssa tiputteli vaan,vuoto alkoi vasta sairaalassa lääkityksen jälkeen.

Vierailija
12/26 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulikohan mulle keskenmeno. Maanantaina aloitin minipillerit, koska luulin menkkojen alkaneen. Vuoto on tosi niukkaa ja ruskeaa, kipuja on välillä vain vähän. Tiistaina kävin varmuuden vuoksi neuvolassa, jossa tehtiin raskaustesti, joka oli +, viikkoja kohta 7.

Tänään tuli pyyhkiessä paperiin sellainen pitkulainen ruskea hyytymän oloinen, jossa oli toinen pää hieman suurempi ja siinä näkyi vielä pienen pieni möykky. Olikohan tuo sikiö ja kalvot??

Aiemmin tän vuoden keväänä sain todella kivuliaan keskenmenon ja vuotoa oli runsaasti parin päivän ajan. Myös pari vuotta sitten olen luultavasti saanut pari km:a ihan alkuraskaudessa.

Itse epäilen keskenmenoa. Mielipiteitä?

Vierailija
13/26 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikon tiistaina alkoi ruskea vuoto. Välillä se loppui ja välillä tuli runsaammin. Loppuviikkoa kohden alkoi tulla menkkamaisia kipuja ja vuodosta alkoi tulla vähitellen veristä. Kaikki sanoi että se on ihan normaalia, mutta musta tuntui, että kaikki ei ollut kunnossa.

Tän viikon maanantaina käytiin yksityisellä ultrassa. Tekivät ultran vatsapeitteiden läpi, vaikka näillä viikoilla vielä ei saisi tehdä. Heillä kun ei kuulemma ollut gynekologisia välineitä. Sikiö näkyi, mutta se oli pieni verrattuna viikkoihin eikä kuulunut ääniä. Lääkäri sanoi et ihan normaalin kokoinen ja sikiö on kuitenkin hyvin kiinni ettei pitäis olla keskenmenon vaaraa. Sikiön koko jäi mietityttämään, koska se oli puolet pienempi mitä piti olla.

Seuraavana päivänä soitin kättärille ja selitin tilanteen. Sit ne otti mut vihdoin vastaan. Eli ultrassa selvisi, että sydänääniä ei tosiaan enää ollut. Ja kokonsa puolesta sikiö on lopettanut kasvunsa viikoilla 8+1 (nyt oli menossa 10+6). Eli olin kantanut kuollutta sikiötä sisälläni yli 2 viikkoa. Istukka on kuitenkin erittänyt koko ajan raskaushormoneja. Jotkin oireet tosin olivat loppuneet.

Tiistaina aloitin tyhjennyslääkityksen (suun kautta). Illalla oli kovia kipuja ja pientä vuotoa, mutta mitään ei tapahtunut. Keskiviikko-iltana oli todella kovia kipuja (supistuksia) sen jälkeen tuli lapsivedet ja sikiö ulos. Siitä lähtien olen vaan vuotanut ja itkenyt. Vuotoa ei ole tullut "ryöppyämällä, mutta sidettä joutuu vaihtamaan tunnin välein.

Vierailija
14/26 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn juuri läpi tätä... 3 pv sitten alkoi vähäinen kirkas verinen vuoto. Kaikki hokivat että on ihan tavallista... Sitä on jatkunut koko ajan ja tullut runsaammaksi vain.

Särkyä on ollut vasta tänään enemmän ja myös hyytymiä tullut aika paljon.

Huomenna olisi aika naistentautien polille muutenkin, joten sinne vaan katsomaan tilanne. Minulla siis ole jo varattuna tuo aika, eikä vielä sitä varatessa ollut tietoa raskaudesta.

Tänään olisi ollut 7+6... :(

Vuoto on vielä niin runsasta että tuskin ihan pian loppuu.

Vierailija
15/26 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka km viikolla 15 ja vuoto oli aika niukkaa ja kivut kamalat.

Toinen km eilen viikolla 10. Vuoto alkoi ykskaks oikein hulahtamalla. Lorisi pönttöön ihan kirkkaana ja tuli monen kokoisia hyytymiä (1 isompi). Noin puoli tuntia tuli runsaasti kirkasta verta ja sitten alkoi vaaleta ja vähentyä. Tunnissa-puolessatoista tunnissa vuoto oli kokonaan loppunut.

Nyt ihmettelen että siis oliko koko homma nyt tuossa? Sairaalaan soittelin ja sanoivat että voi hyvinkin olla eikä kuulemma mitään seurantaa tms. tarvita jos ei tule kipuja, runsasta vuotoa tai kuumeilua.

Vierailija
16/26 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

km 5+, ekaksi tottakai innostuminen ja siitä muutaman päivän päästä kivut ja kaikki ulos suurina klöntteinä. Seuraavana päivänä soitin naistenklinikalle ja siellä sanottiin että asialle ei tehdä mitään ellei tule kuumeilua, haisevaa vuotoa tai tosi kipeitä kramppeja.

Mutta nyt vuotoa ollut jo 5pvää ja kipuja on ollu koko enemmän tai vähemmän riippuu vähän mitä tekee ja rinnat edelleen kipeet, normaalia? kivuista en lääkäriin oo soitellu kun ei oo ollu niin kovat etten kestäisi...

Mitään lääkärikäyntiä ei vaadittu eli ei mitään lääkitystäkään, nytkö sitten vaan ootellaan että mitä käy?

Kohtalotovereita? ja miten teillä on menny?

Itellä just samanlainen tilanne. Viestistä tosin on aikaa, mut vastaan nyt kuitenkin. On tässä tullut lueskeltua niin montaa viestiketjua jne. Luulen, että se oli 5vkoa kasassa ja parin pivän jälkeen plussasta pientä vuotoa muutaman päivän, kunnes sitten alkoi kunnolla ja hyytymiä ihan urakalla. Ollaan juur päätettyy, että lapsi saa tulla ja tää oli vähän niinku ennakkoa sille äänen sanotulle "luvalle". No uutta yritystä vaikka mieli on kyllä maassa :/ Tsemppiä meille naisille!

Vierailija
17/26 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokenut itsekkin kaksi peräkkäin vuonna -08..nyt olen 1,6 v:n terveen pojan äiti.Nää kirjotukset nosti kyyneleet silmään ja repi haavat auki.Voimia teille kaikille miljoonasti

Vierailija
18/26 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein positiivisen raskaustestin 9.2., ruskeaa vuotoa oli tullut lisääntyvissä määrin silloin vajaa viikko. 11.2. vuoto muuttui veriseksi ja raskausoireet alkoivat häipymään; rinnat kutistuivat, kuvotus lieveni huomattavasti jne. ja vaikka veristä vuotoa tuli lähinnä vain paperiin pyyhkiessä, nyt sitten eilen 18.2. alkoi tapahtumaan.

Aamulla oli outo olo, ei tehnyt mieli ruokaakaan. En sitten syönyt ja lepäilin kotona. Pari-kolme tuntia myöhemmin alaselkää alkoi jomottamaan aika paljon, sitten myös alavatsaa jonkin verran. Ensin vatsa meni sekaisin ja siitä n. tunnin päästä kivut olivat jo sellaiset, että vain eestaas käveleminen helpotti vähän! Alaselkää POLTTI, ihan kamalasti ja tuntui häntäluussa + ympärillä. Otin Buranan (aiemmin otettu Panadol) ja se helpotti vajaassa tunnissa kipuja sen verran, että pääsin torkkumaan hetkeksi.

Kun heräsin ja kävin pissalla, tunsin että pönttöön tuli jotain. En katsonut että mitä, mutta vessan vetämisenkin jälkeen pönttöön jäi n. luumun kokoinen, verinen jälki ja viivat. :( Kipuja jatkui ja yöllä Buranan vaikutus lakkasi lopullisesti, piti ottaa lisää.

Äsken tuli kiire vessaan, "hulahti" verta ja pieniä, mustia hyytymiä. Olen ottanut Buranaa 800mg ja Panadolia 500mg mutta alaselän jomotus tuntuu silti läpi.

Vierailija
19/26 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa tuulimuna ja lääkkeellinen tyhjennys. Jälkivuotoa ensin noin kaks viikkoa. Sitten muutama päivä ilman vuotoa, jonka jälkeen alkoi niukka vuoto joka kesti muutaman päivän. Vuoto muuttui runsaammaksi (kuin kuukautisissa) ja tätä nyt jatkunut noin viikon.

Itse epäilen että menkat olis alkanut jälkivuodon perään?

Vierailija
20/26 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen keskenmenoni tapahtui rv8 ja mulle sanottiin ettei mitn hätää ole jos vuoto on niukkaa, koko viikon su-su vuoto oli niukkaa, kunnes minut ultrattiin ja todettiin että minulle oli tullut keskenmeno..itse en keskenmenosta järkyttynyt, sillä olin jotenkin varautunut siihen ja nyt heti ollaan kokeiltu mieheni kanssa uutta raskautta, ehkä on tärpännyt on sellainen fiilis :) voimia kaikille keskenmenon saaneille, ei pidä lannistua vaan yrittää uudelleen :) joku tarkoitus on ollut kun kesken on päätynyt..