Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minimipalkan suuruinen äitiysraha yh-äideille.

Vierailija
17.02.2010 |

Ja minimipalkan suuruinen työttömyyskorvaus. Näin lapsiperheiden köyhyys vähenee.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei noudata minkään alan TESsiä. Ja opettelisit sinä lukemaan, joka luulet että työmarkkinatukea ja työttömyyskorvausta saa yhtä aikaa. Kotihoidontukea ja työttömyyskorvausta saa yhtä aikaa, toisesta vaan vähennetään toinen, mutta on se sekin parempi raha kuin pelkkä kotihoidontuki.

Ja

Vierailija
22/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole TESiä, eikä siten minimipalkkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisesti sitten kaikille.

Ja minimipalkan suuruinen työttömyyskorvaus. Näin lapsiperheiden köyhyys vähenee.

Vierailija
24/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös voiko niitä saada yhtä aikaa, olen nyt kotona kotihoidon tuella, ja olishan tuo työttömyyskorvaus isompi, etenkin jos saa kotihoidon tuen lisäksi? Olen luullut ettei saa.

Mites muuten voivatko velvoittaa työkkäristä ottamaan vastaan sijaisuuksia? Lyhyitäkin pätkiä?

Vierailija
25/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun alallani ei ole töitä eikä sijaisuuksia. Työttömiä lähäreitäkin on tässä kaupungissa tarpeeksi, eli en joudu edes vanhainkotiin sijaistamaan.

Jollekin pilipalikurssille saatan toki joutua, mutta sillon saan lapseni ilmaiseksi päivähoitoon, jossa he voivat jatkaa vielä muutaman kuukauden pilipalikurssin jälkeenkin. Silloin en tietty saa enää kotihoidontukea, mutta saan itselleni vapaa-aikaa 5päivänä viikossa 7 tuntia kerrallaan kun tenavat ovat virikehoidossa.

Vierailija
26/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun alallani ei ole töitä eikä sijaisuuksia. Työttömiä lähäreitäkin on tässä kaupungissa tarpeeksi, eli en joudu edes vanhainkotiin sijaistamaan.

Jollekin pilipalikurssille saatan toki joutua, mutta sillon saan lapseni ilmaiseksi päivähoitoon, jossa he voivat jatkaa vielä muutaman kuukauden pilipalikurssin jälkeenkin. Silloin en tietty saa enää kotihoidontukea, mutta saan itselleni vapaa-aikaa 5päivänä viikossa 7 tuntia kerrallaan kun tenavat ovat virikehoidossa.

Vierailija
27/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin yh-äitinä aikoinaan äitiysrahalla, sain yli 1000e netto...

Mun mielestä minimiäitiysrahaa pitäis nostaa kaikilla! Kuten myös kotihoidontukea.. ja muitakin näitä naurettavan pieniä tukia.

Vierailija
28/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näillä tuilla toimeentulee. Jos ei tule, voi hakea toimeentulotukea. Meidän 4-henkiselle perheelle sitä maksetaan niin, että kaikki tuet + toimeentulotuki 2100e/kk. Kyllä sillä pitää pärjätä.

Valtion tehtävä ei ole mahdollistaa luksusasunnoissa elämistä, ylimääräisiä makuuhuoneita, meikkejä, ravintolaillallisia ja viikonlopun kalja-annoksia.

Ruuan, laskut ja kohtuulliset asumismenot kun saa maksettua, se riittää. Töistä saa sitten enemmän, millä voi mällätäkin.

Vierailija
29/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimitoimeentulo. Siksi en enää äitiysloman jälkeen takaisin töihin palaakaan, vaan jään työttömäksi.

Vierailija
30/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimitoimeentulo. Siksi en enää äitiysloman jälkeen takaisin töihin palaakaan, vaan jään työttömäksi.

Vierailija
31/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusumma on lähes tismalleen sama, mitä saisin palkkana ilman noita tukia. Ja työssäkäynnistä tulee kuluja, ainakin 150€/kk.

Vierailija
32/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heidän työpanoksensa lastenhoidossa jotenkin arvokkaampi kuin äidin, jolla on samassa taloudessa asuva puoliso?

Näyttäisi näiden viestien perusteella että yh-äitien asenne yhteiskuntaa kohtaan on lievästi sanoen "ottavalla kannalla". Yhteiskunnan "kuuluu" maksaa ruoka, asunto ja "laskut".... Hohhoijaa. Mitäs jos yh-äiti maksaisi ne ihan itse.

Vierailija
33/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työnantaja ei mielellään ota töihin yksinhuoltajaa, koska se on kuitenkin aina itse poissa hoitamassa sairaita lapsiaan, eikä sillä yksinhuoltajalla voi ylitöitäkään teettää kun ei sillä ole tukiverkostoa, joka lapsia hoitaisi.

Ihan siitä syystä yh-äidit (eivätkä aina yh-äitejä omasta halustaan) ovat heikommassa asemassa kuin ydinperhemammat.

Vierailija
34/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden köyhyys vähenee, kun opetellaan tekemään ITSE jotain sen elannon eteen.

Minkähän alan TES:n mukaan tuo minipalkka nyt katsottaisiin? Ei hyvä jumala näitä ehdotuksia. Suomen tilanne on sellainen, että itseasiassa joudutaan pikku hiljaa lisäämään kaikkien verovaoin kustannettujen palveluiden hintaa loppukäyttäjille. Ja se on aivan oikein, koska keskiluokkaisille työssäkäyville nykyisen tilanteen vaatimat verojen korotukset olisivat liian suuri rasite. Suomi alkaa vain olla siinä tilanteessa, että kustannusten maksajia on ihan liian vähän verovaroin elätettäviin verrattuna.

Vierailija
35/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltaisiin suurtyöttömyyden kourissa jos kaikki kotiäidit yhtäkkiä hakeutuisivat työnhakijoiksi ja lakkaisivat tekemästä arvokasta työtä kotona lähes ilmaiseksi.

Vierailija
36/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työnantaja ei mielellään ota töihin yksinhuoltajaa, koska se on kuitenkin aina itse poissa hoitamassa sairaita lapsiaan, eikä sillä yksinhuoltajalla voi ylitöitäkään teettää kun ei sillä ole tukiverkostoa, joka lapsia hoitaisi.

Ihan siitä syystä yh-äidit (eivätkä aina yh-äitejä omasta halustaan) ovat heikommassa asemassa kuin ydinperhemammat.

Vierailija
37/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltaisiin suurtyöttömyyden kourissa jos kaikki kotiäidit yhtäkkiä hakeutuisivat työnhakijoiksi ja lakkaisivat tekemästä arvokasta työtä kotona lähes ilmaiseksi.

Eikö sitä raha menisi yhtä paljon kuitenkin?

Vierailija
38/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenmaailman laiskoja loisia makaa ihan tarpeeksi sohviensa nurkissa periaatteenaan, että tuilla elää yhtälailla kuin palkallaan..eikä viitti enää duuniinsa lähteä. just vartti sitten tällä palstalla kysyttiin voiko ottaa loparit määräaikasesta duunistaan ilman ongelmia, kun himassaan saa karenssin jälkeen kuitenkin saman rahan.

jumalauta, suomi on suossa ja hyvin pian jos tää "kaikki mulle ilmasiks"mentaliteetti jatkuu!

ja itsekin olen nyt kotihoidon tuella, palaan duuniin ens kuun alussa kahdeksi kuukaudeksi ennen seuraavaa äippälomaa. sitten on lapset tehty ja kun pienempi oppii kävelemään, palaan töihin.

siitä ei kärsi lapsi enkä kuppaa yhteiskunnan onnettomia varoja turhaan..

Vierailija
39/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan, koska heidän työnantajansa ei ole velvollinen maksamaan palkkaa siltä ajalta. Ja on yksinhuoltajia joiden lasten isä ei tapaa lapsiaan ollenkaan.

Jos kotihoidontuki muutettaisiin minimipalkaksi ja siitä maksettaisiin veroa, kertyisi kotiäideille myös eläkettä. Ja verotulojahan se valtio haluaa.

Vierailija
40/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie kesäloman ajalta sijaiselta toimeentulon menemällä itse takaisin "töihin" ja nostaa tietenkin palkan siltä ajalta. Riistäjäpaska 37, saunan taakse ja nappi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme