Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minimipalkan suuruinen äitiysraha yh-äideille.

Vierailija
17.02.2010 |

Ja minimipalkan suuruinen työttömyyskorvaus. Näin lapsiperheiden köyhyys vähenee.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tästä keskustelusta ovat ne "lasten takia" sivistyneesti eronneet ihmiset, jotka avioeronkin jälkeen kantavat VASTUUNSA a) jälkikasvustaan ja b)virheistään. Taitaa olla tuntematon käsite... Siis en jaksa ymmärtää tällaisia asenteita. Eihän ydinperheen vanhemmallekaan makseta sairaan lapsen hoitamisesta, ellei työnantaja niin sitten sopimuspohjaisesti tee. Kaikkien lapset sairastaa. Oisko tätäkin pitänyt miettiä ennen eroa tai ennen lapsien hankkimista tai ehkäpä jo ennen avioliittoa.

lapsiaan, koska heidän työnantajansa ei ole velvollinen maksamaan palkkaa siltä ajalta. Ja on yksinhuoltajia joiden lasten isä ei tapaa lapsiaan ollenkaan. Jos kotihoidontuki muutettaisiin minimipalkaksi ja siitä maksettaisiin veroa, kertyisi kotiäideille myös eläkettä. Ja verotulojahan se valtio haluaa.

Ja oiskohan isukin myös kannattanut vähän miettiä,että kun lapsia maailmaan lykkää,niin se hoitovastuu on MYÖS isän,eikä pelkästään äidin...Siis en jaksa ymmärtää tällaisia asenteita: kuka on nykyaikana niin dille että ajattelee pelkästään äidin velvollisuutena hoitaa sairaan lapsen hoitamisen? Jos lapsella on isä niin sen kuuluu myös osallistua lapsensa elämään,johon myös sairastelu kuuluu.Mutta ei,isukit haluavat edelleen ne rusinat pullasta,antaa äidin vaan hoivata lasta ja itse ei tarvitse korvaansa lotkauttaa...Luuserit!

Vierailija
2/52 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä tulottomana au-lasta.

Eli ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse nro 37, en vain jaksa ymmärtää miksi työllään toimeentulonsa (ja perheensä toimeentulon) hankkivia pilkataan ja haukutaan tällä palstalla. Teidän mielestänne olisi parempi, että kaikki naiset hoitaisi lapsia kotona aina silloin kun ei ole raskaana?? Ja toimeentulo kaikille tulisi valtion pohjattomasta kassaholvista.

Elämää voi ihan oikeasti suunnitella sen verran, että hankkii ammatin ja käy töissä ennen lasten hankintaa niin ei ole mikään pakko sillä minimiäitiysrahalla kitkutella. Tiedän toki, että kaikkea elämässä ei voi suunnitella etukäteen esim. puolison kuolemaa tms., mutta pieni etukäteistuumailu olisi oikein hyvä idea monessakin tapauksessa.

Vierailija
4/52 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa että tuli ammatit hankittua, ihan turhaan kun ei töitä ole kuitenkaan. Olis vaan pitänyt pykätä nuo lapset jo 20-vuotiaana, vaikkei koulutusta ollutkaan.

Sitten ne ainakin olis olleet ihan kirjaimellisesti au-lapsia, kun olisivat yhden illan jutuista siinneitä.

Ja töihin en takaisin mene, ei kannata. Pykään vaikka vielä yhden lapsen jos en muuta keksi.

Vierailija
5/52 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa katsoa ketä äänestää. Mamukriittisyys ja suhtautuminen köyhiin ratkaisee ainakin sen kenelle mun ääni menee.

Ja olis mulla töitä, mutten viitsi tehdä kun se olis vaan lastenhoitoa ja sitä saan ihan tarpeeksi harjoittaa kotonakin.

Vierailija
6/52 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heidän työpanoksensa lastenhoidossa jotenkin arvokkaampi kuin äidin, jolla on samassa taloudessa asuva puoliso? Näyttäisi näiden viestien perusteella että yh-äitien asenne yhteiskuntaa kohtaan on lievästi sanoen "ottavalla kannalla". Yhteiskunnan "kuuluu" maksaa ruoka, asunto ja "laskut".... Hohhoijaa. Mitäs jos yh-äiti maksaisi ne ihan itse.

Kaikkihan me lintsataan kaikesta ja odotetaan muiden maksavan meille.

Vierailija
7/52 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät miljoonat saataisiin jossain muussa takaisin. Fakta on se, että jollain tuhannella eurolla ei kovin monessa paikassa tässä maassa elä. Jatkuva köyhyys sairastuttaa ja lannistaa, vie lopunkin työkyvyn.

Vierailija
8/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona lasten kanssa ja nostaa työttömyyskorvausta eikä kotihoidontukea? Ei kai se ole työttömän ongelma jos niitä töitä ei löydy?

Jos ilmoittaudut työttömäksi, otat sen riskin että saatat joutua töihin ennenkuin lapsesi ovat 3-vuotiaita.

Itse ainakin jään äitiyslomalta suoraan työttömäksi, koska tiedän että saan hoitaa vauvaani kotona vielä pitkään ja nostan sekä työttömyyskorvausta että kotihoidontukea, koska lapsellani ei ole vielä kunnallista hoitopaikkaa.

Vierailija
9/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä äitiys- että työttömyys. kotihoidon tuki on pienempi.

Vierailija
10/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona lasten kanssa ja nostaa työttömyyskorvausta eikä kotihoidontukea? Ei kai se ole työttömän ongelma jos niitä töitä ei löydy?

Jos ilmoittaudut työttömäksi, otat sen riskin että saatat joutua töihin ennenkuin lapsesi ovat 3-vuotiaita.

Itse ainakin jään äitiyslomalta suoraan työttömäksi, koska tiedän että saan hoitaa vauvaani kotona vielä pitkään ja nostan sekä työttömyyskorvausta että kotihoidontukea, koska lapsellani ei ole vielä kunnallista hoitopaikkaa.

Vierailija
11/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki+laina oli kuussa yli 100€ vähemmän käteen kuin työmarkkinatuki lapsikorotuksineen. Menot kuitenkin nousi. No, siitä opintotuelta äitiyspvärahalle siirtyminen oli mukavampaa kun ei tarvitse lainalla elämäänsä rahottaa, mutta yhä se minimiäitiyspväraha on pienempi kuin työmarkkinatuki lapsikorotuksineen.

Miksi äitiyspvärahaan ei voida huomioida jo olemassaolevia lapsia? Ja kotihoidontukeen kans? Kun ne lapset on olemassa vaikka ne jo koulua käyvätkin. Miksi ei voi olla sama laskusysteemi niin opintotukeen, ä-pvärahaan, kotihoidontukeen ku työmarkkinatukeen. Siis perusosa+lapsikorotus.

Vierailija
12/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias

Vierailija
13/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei aio itse aktiivisesti hakea töitä, koska niitä ei ole. Voin toki mennä haastatteluun jos työkkäri mulle työhönosoituksen laittaa. Jos mua ei valita tehtävään, en voi sille itse mitään.

Eli nostan seuraavat 2 vuotta sekä kotihoidontukea että työttömyyskorvausta.

Vierailija
14/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos yh-vanhemmalle laskee esim. 35 tuntia/vk, niin siitähän se palkka muodostuu. normaali verotus tietenkin.

Vierailija
15/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talouttasi sen varaan, että saat sekä työttömyyskorvausta, että työmarkkinatukea, koska niitä EI SAA YHTÄ AIKAA.

Vierailija
16/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei Suomessa ole mitään minimipalkkaa.

Vierailija
17/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jamaksaa alan TESsin mukaista palkkaa. kusettajatyönantajat tietty eivät minimipalkkaa tunne.

Vierailija
18/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on väittänyt, että se olisi 7 euroa tunti. Se voi olla minimipalkka TES:n mukaan, jollain TIETYLLÄ ALALLA, mutta mikään yleinen minimipalkka se ei ole.

Vierailija
19/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin ei ole minimipalkkaa

Vierailija
20/52 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei ole TES:ä.

Kaikki työntekijät eivät Suomessa ole työehtosopimusten piirissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä