Kuinka usein peset itsesi? Entä alapääsi?
Tuolla keskustelussa joku mainitsi, että ihan normaalisti 2 krt päivässä alapesu. Olenko outo jos en koskaan peseydy 2 kertaa päivässä? Välillä käyn vain joka toinen päivä suihkussa. Enkä mielestäni ole likainen tai haise.
Kommentit (38)
haiskahtavien ihmisten määrästä!
Elämme sentään maassa missä puhdasta vettä riittää ja dödöjä on kaupan hyllyissä moneen makuun.
Olen tullut siihen tulokseen, että monet luulevat olevansa puhtaan tuoksuisia. Ei kai kukaan tarkoitukselle halua kulkea haisevana muiden joukossa? Tietysti jos on mt-ongelmia voihan olla ettei peseytyminen kiinnosta.
en usko, että ihminen voisi haista pahalta, jos peseytyy joka toinen päivä (siis olettaen, että ei tee työtä, jossa hikoilee, urheile hikeen asti tai tee työtä vaikkapa navetassa tai muussa haisevassa ympäristössä), pesee ja vaihtaa vaatteensa riittävän usein ja käyttää dödöä. On tietenkin olemassa sellainen oireyhtymä, joka saa ihmisen haisemaan, mutta normaali ihminen ei kyllä haise peseytymällä joka toinen pvä. Voihan joku 2 krt päivässä suihkutteleva ihminen ihmetellä, miten joku voi käydä vain kerran päivässä suihkussa.
Vaikka se sua kiusais miten, mun iho ei kestä päivittäistä suihkua jatkuvasti, eikä kestä monen muunkaan. Näin on hyvä, tiedän, etten haise. Jos minä en voi olla varma siitä, etten haise peseytymällä näin, miten sinä voit olla varma siitä, ettet haise peseytymällä 2 krt päivässä? Oletko varma, että yksi kerta riittää?
Jos minä en voi olla varma siitä, etten haise peseytymällä näin, miten sinä voit olla varma siitä, ettet haise peseytymällä 2 krt päivässä? Oletko varma, että yksi kerta riittää?
tietenkin lukea "miten sinä voit olla varma siitä, ettet haise peseytymällä 1 krt päivässä?"
käyn suihkussa ja vaihdan alusvaatteet. En ole hikoavaa lajia enkä muutenkaan haise pahalle.
joka toinen päivä ja pesee kainalot/alapään siinä välissä tarpeen mukaan. Ryytykää hajuun :)
Itsekin peseydyn joka toinen päivä.
Hiukseni pysyvät puhtaana pidempään enkä siksikään suihkuun mene päivittäin. Hiuksethan alkaa rasvoittua nopeammin ja näyttämään likaisemmilta mitä useammin sitä suihkussa peseytyy..
Enkä itsekään haise vaikka joka toinen päivä suihkussa käynkin :D
hajuista töhnää alapäähän, klitorikseen ja häppäreihin vaikka peseydyn aamuin illoin. Joudun pesemään saippualla alapääni tämän vuoksi, ja huolella. Eikö muilla muka?
hajuista töhnää alapäähän, klitorikseen ja häppäreihin vaikka peseydyn aamuin illoin. Joudun pesemään saippualla alapääni tämän vuoksi, ja huolella. Eikö muilla muka?
eihän "normaalisti" pitäisi tuota tahtia mitään erittyä, ellei ole todella voimakas valkovuoto-taipumus vaikka...
se saippuapesu aiheuttaa sinulle noita ongelmia. Alapäätä ei pidä pestä saippualla, se häiritsee sen omaa ph-arvoa. Ainoastaan harvat ihmiset tarvitsevat puhdistusainetta alapään pesuun, ja silloin se pitää ostaa apteekista että saa nimenomaan tuolle herkälle alueelle sopivaa pesuainetta.
Alapää voi paremmin kun sitä ei pestä liian usein, ja silloin kun pestään niin se pesu tehdään pelkällä vedellä
Käyn suihkussa ihan sillon kun huvittaa, se vaihtelee aika laidasta laitaan. Joskus useamman kerrran päivässä (kesällä), ja joskus kerran pari viikossa (talvella). Nyt on raskaus ihan lopuillaan enkä millään jaksa seistä suihkussa joka päivä. Kainalot pesen kun vaihdan paidan :D
Alapesua en kyllä suihkun ulkopuolella ole oikein harrastanut muulloin kun seksin jälkeen ja kuukautisten aikana - eli jos/kun on jotain sieltä pois pestävää. En pyllyä pese paskan jälkeen -eikös se vessapaperi oo sitä varten keksitty?
Miks ihmees pitäis niin joka päivä käydä pesulla? Eihän Suomen talvessa meinaa tulla likaseks millään. Tropiikissa jos oltais niin kyllähän sillon hiki virtaa ja on aihettakin.
Mulle suihkussa käynti on myös nautinto. On ihanaa istua pitkään kuuman veden alla ja rentoutua hetken. Pienistäkin asioista voi nauttia jos ei niistä tee sellasta hirveetä rutiinia.
minulla, sitä lisännyt ehkäisyrenkaan käyttö. Ja toisaalta aina olen ollut kova "valkovuotamaan". hiivaa minulla ei ole. Pesen intiimihygieniaan tarkoitetulla saippualla ja käytän ceridal-intiimiöljyä. Pakko, jotta alapää pysyy raikkaana.
35
kesällä useammin.
MUTTA alakerran pesen aina kesät talvet, jos on ollut "kakkos"-asiaa. Ja tästä prkln hormonikierukasta huolimatta myös kuukautisten aikaan pesen miltei joka kerta, kun käyn pissallakin.
Niin ja tietty pesen alakerran aina silloin jos isäntä osoittaa merkkejä et ois mahd. seksiin.... Eli usein :)
Liikaako??
alapesut aamuin-illoin (myös lapsille) aamu- ja iltapesuihin kuuluvana rutiinina (=alapää, kasvot, hampaat).
Koko suihku hiusten pesuineen suunnilleen joka 2.päivä.
eli peseydyn silloin kokonaan, sit joskus tarvittaes iltaisin pelkästään kroppasuihku ilman hiustenpesua, mikäli ollut kiireinen päivä ja "nihkeä" olo, kivempi mennä nukkumaan ku raikas olo. Sit tarvittaes alakerran pesua menkkojen aikana jne... ja seksin jälkeen peseydyn aina :)
Voi hyvänen aika. Suihkussa voi käydä joka päivä. Ei ole pakko:-). Vaikka ei kävisi, pers pestään aina kun on pas***la käyty:-). Ellei käy suihkussa, voi tuumia, kantsisko pestä nassu ja kainalot:-). Hei huom! Käsiä pestään kuitenkin aika usein:-). Eli kokopesun voi tehdä vaikka pari kertaa viikossa, jos on kuiva iho. Siitä huolimatta on pestävä nassu, hampaat, kädet, peffa ja p****u joka päivä. Ja tosiaan, kuten edellinen totesi, seksin jälkeen kannattaa peseytyä aina. Ei siis koko kropalta kuitenkaan.
Meillä sauna lämpiää 6-7 kertaa viikossa. Tulee sitten käytyä pesulla..
ihmisten kanssa sinä sosialisoit, mutta omassa lähipiirissäni en ole tällaista havainnut. Jos nyt joskus jonkun kainalosta hiki tuoksahtaa, niin ei se mua tapa. Ihmisillä on omat hajunsa, kuten
eläimilläkin. Kannattaa käyttää hengityssuojainta, jos ei pysty olemaan toisten seurassa. En ole koskaan kuullut, että joku ei kestäisi normaalia ihmisen hajua, eri asia tietenkin, jos joku haisee tosi pahalle.