Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia harrastuksia n. 3-5v lapsillasi?

14.01.2009 |

.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy satujumpassa 1krt /vko,seurakunnan päiväkerhossa 1krt/vko ja sit kelkkailua ja mönkiällä ajelua. on oma kelkka ja mönkiä.hoidossa kotona,kun on pikkusisko 4kk

Vierailija
2/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias ja 5-vuotias, kumpikin käy kerran viikossa kunnan kerhossa.

Kalastamme ja pilkimme, käymme sienessä ja marjassa, hoidamme puutarhaa, jos noita nyt voi harrastuksiksi sanoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kodin ulkopuolisia harrastuksia. Perheen kesken harrastetaan hevosia, hiihtämistä, leikkimistä, laulamista, lukemista, "lenkkeilyä" ja "patikointia", pyöräilyä ja mitä nyt ikinä keksitäänkään... En pidä ajatuksesta, että pienen ihmisen elämään täytyisi jo tunkea kodin ulkopuolisia harrastuksia, kun lapsi ei itse ole niistä vielä edes kiinnostunut. Sitten, kun lapsi itse haluaa alkaa harrastaa, niin asia on tietysti eri ja tuemme lasta mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
4/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kohta 6v. käy keskiviikkona temppukoulussa, torstaina isänsä kanssa aikuinen-lapsi uimakoulussa ja sunnuntaina luistelukoulussa.

Tyttö 3v. käy maanantaisin satujumpassa ja sunnuntaisin luistelukoulussa. Lisäksi uimahallissa 1-3 krt kuukaudessa.

Molemmat ovat päiväkodissa 10pv/kk.

Vierailija
5/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä hylätään jumppa ja aloitetaan luistelukoulu, sitten on 2h/vkossa treenit.. Ja jos innostuu vuoden päästä kesällä (eli poika on silloin jo yli 5v) alkaa futiskoulu.

Sama setti oli isoveljellä, hän on tykännyt, mutta lapsen tahtiin mennään. Poika itse on puhunut ratsastuksesta eli katellaan oisko se sittenkin halutumpi juttu jossain vaiheessa.

Vierailija
6/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten eletään normaalia perhe-elämää arkisine askareineen.

Vierailija
7/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3V: musiikkileikkikoulu kerran viikossa

5V: musiikkileikkikoulu ja soittotunti (yht 2h viikossa), tanssi 1 h viikossa, kevätkaudella luistelukoulu 1 krt/vko, syyskaudella oli uimakoulussa yhteensä 10 kertaa peräkkäin kerran viikossa

Lisäksi ei-ohjattuja "koko perheen" harrastuksia samat kuin vanhemmilla (hiihto, laskettelu, uinti jne)

Vierailija
8/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5

ei ole kodin ulkopuolisia harrastuksia. Perheen kesken harrastetaan hevosia, hiihtämistä, leikkimistä, laulamista, lukemista, "lenkkeilyä" ja "patikointia", pyöräilyä ja mitä nyt ikinä keksitäänkään... En pidä ajatuksesta, että pienen ihmisen elämään täytyisi jo tunkea kodin ulkopuolisia harrastuksia, kun lapsi ei itse ole niistä vielä edes kiinnostunut. Sitten, kun lapsi itse haluaa alkaa harrastaa, niin asia on tietysti eri ja tuemme lasta mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
9/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v, 2v ja vauva 3kk, kaikki kotihoidossa.

4v käy kaksi kertaa viikossa srk:n kerhossa (aamupäivän kestää).

Kerran viikossa käydään koko porukka muskarissa.

Vierailija
10/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoito ja perheen yhteiset puuhat riittävät oikein hyvin.

Vierailija
11/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

telinevoimistelu ja muskari kerran viikossa ja srk:n kerho 2x viikossa. Lisäksi hiihtää ja luistelee. Kotihoidossa on.

Vierailija
12/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaisin poika käy 45min temppukoulussa, lauantaisin käymme yhdessä uimassa uimahallissa. Lisäksi harrastan itse aktiivisesti partiota, joten tenava pyörii metsissä mukana. Syksyllä alkaa sirkuskoulu ja sunnuntain ratsastustunnit.

Vierailija
13/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi mennä myös luistelukouluun. Katsotaan aloitetaanko se vielä tänä talvena vai vasta ensi syksynä. Tanssiin on itse halunnut ja luistelemaankin itse pyytää eli meilläkin saa harrastaa sitä mistä itse tykkää.....

Isompi kohta 7-v pelaa ringetteä ja harkat on kaksi kertaa viikossa. Tämän lisäksi käy myös kerran viikossa ratsastustunneilla. Nämä ovat myös lapsen omia valintoja.

Vierailija
14/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy koulussa 6½ tuntia päivässä, se riittää aktiviteetiksi.

Vierailija
15/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viime talvena ainoana harrastuksena oli viikonlopun uimakoulu. Kesällä vanhempi aloitti kerran viikossa jalkapallokoulussa. Syksyllä sen jäätyä alkoi koripallokoulu, johon pikkuvelikin pääsi mukaan. Molemmille yhteinen on myös syksyllä aloitettu muskari. Lisäksi on seurakunnan kerho, jossa käyvät kahtena aamupäivänä viikossa. Omasta mielestäni alkaa olla maksimi määrä harrastuksia, kun ei ole kuin pari päivää viikossa, jolloin ei mennä minnekään. Pojat toisaalta tykkäävät, kun on joka päivä jotain kivaa odotettavaa.

Yhtäältä siis kalenteri alkaa olla mielestäni täynnä, silti toisaalta sekä pojat että itsekin haluaisimme kokeilla jotain "uutta". Olisi mukava, jos harrastuksia voisi kokeilla lyhyempinäkin kausina kuin yleensä vähintään yhden lukukauden (syksy , kevät tai kesä) pituisina jaksoina.

Vierailija
16/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun 3-vuotias laskettelu- ja luistelukoulussa????

Vierailija
17/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat siis kotihoidossa. Aloittivat viime syksynä päiväkodin ja olemme olleet ilman harrastuksia, olemme rauhoittaneet arjen kokonaan.

Nyt esikoisemme 5v on pyytänyt, voisiko hän päästä jalkapalloon. Sen aloitamme nyt ja kokeilemme kuinka tulee sujumaan ja jaksamaan, onneksi tämä harrastus on sunnuntaina.

Kuopus reilu 3v ei ole kaivannut harrastuksia päiväkodin ohella, pääsee sitten kun itse sitä haluaa.

Olemme toki käyneet perheen kesken uimassa yms, mutta ohjatussa harrastuksessa eivät siis ole enää olleet.

Vierailija
18/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin käy srk:n päiväkerhossa 3 kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan. Muuta harrastusta ei ole, ellei vkonloppujen luistelemassa käyntejä lasketa tai puistoilua ja pulkkailua.

Vierailija
19/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa huviksesi minkä tahansa luistelu- tai jääkiekkoseuran luistelukoulu netistä,niin ikähaarukka niissä on yleensä 3-10v. 3-vuotias on ihan hyvässä iässä luistelutaidon ja/tai laskettelun opetteluun.

Jonkun 3-vuotias laskettelu- ja luistelukoulussa????

Vierailija
20/25 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v. tyttö aloitti juuri tanssileikin 45 min/1/vko. On kohta jäämässä virikepaikka lapseksi päiväkotiin 3xviikossa ja ajattelin, että on mukavaa kun lauantaina on myös joku erityinen juttu.

Olen sitä mieltä, että tänä päivänä lapsella on pakko olla joku liikuntaharrastus. Ei nyt tietenkään vielä 3-vuotiaana, mutta viimeistään kouluiässä. Lapsetkin viettävät niin paikallaan olevaa elämää, että sitä pitää tasapainottaa hyvällä liikuntaharrastuksella.

Ajattelin, että tanssileikistä saa hyvää pohjaa mihin tahansa lajiin, kehonhallintaa, tasapainoa jne. Ja tyttö on niin söpö tanssipuvussaan = ).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan