Miksi useimmat ihmiset matkustavat pakettimatkoilla?
Me matkustetaan aina omatoimimatkalla ja sitä jaksaa moni kummastella. Itse taas ihmettelen, miksi ihmiset ostavat pakettimatkoja. Mitä hyvää niissä on? Kertokaa tyhmälle.
Kommentit (54)
Siis kaivella lentoaikatauluja ja hotelleja, laskea mikä vaihtoehto tulee halvemmaksi kuin paketti. Mun kokemuksen mukaan ero ei ole suuri ja aina sitä ei ole ollenkaan. Mutta meille ei ole ongelma maksaa matkatoimistolle pieni palkkio siitä että hoitavat kaiken puolestamme. Meillä on tuttu virkailija jolle mies laittaa sähköpostilla tiedot tyyliin, New York, lähtö tällöin, hotelli väh. 4 tähteä. Ja sieltä tulee pian lista vaihtoehtoja mistä on helppo poimia yksi.
ole halvempia mutta meille ainoa tapa matkustaa. Esim ensi kesänä olemme reissussa 25pv joten paketteja ei ole sen pituisia. Lisäksi haluamme kiertää 2-3 paikkaa vähintään ja asua erilaisissa paikoissa (yleensä vuokraamme taloja).
Joskus laiskuuttamme otetaan paketti (viimeksi Mallorcalle joskus 2-3 vuotta sitten) mutta ne on yleensä sellaisia viikon extramatkoja. Emme viihty hotelleissa emmekä kaipaa muiden suomalaisten seuraa. Toisaalta niille alueille missä käymme ei tehdäkään pakettireissuja.
kuussa ja Marsissa vai? On teiläl varmaan tosi paljon fyffee...huoh
niin mies laittaa meiliä siksi että tuo virkailija on hänen tuttunsa. Osaan itsekin kirjoittaa, minkä olisi voinut päätellä jo siitä että kirjoitan vauvapalstalle vink, vink!
millaiset lentokenttäyhteydet niissä on. Kaupunkikentiltä pääsee helposti junalla/bussilla kaupunkiin, mutta onpa käynyt selväksi sekin, että omavarauksen hintahyödyn saa kulumaan yhdessä hetkessä taksimatkoihin kentältä ja takaisin.
Ihquu, käyttexte niinqu kuussa ja Marsissa vai? On teiläl varmaan tosi paljon fyffee...huoh
Miksi pitää lukea matkailuun liittyviä keskusteluja jos alkaa ärsyttämään muiden matkustelu?
Ihquu, käyttexte niinqu kuussa ja Marsissa vai? On teiläl varmaan tosi paljon fyffee...huoh
Miksi pitää lukea matkailuun liittyviä keskusteluja jos alkaa ärsyttämään muiden matkustelu?
tuo asenne ja kirjoitustapa. Tai ehkä se enemmän huvittaa.
on kovasti paikkoja mihin ei tehdä pakettimatkoja - esim Piemonte Italiassa missä olemme käyneet muutaman kerran ja taas mennään. Tai Elban saari, Toscanan rantakaupungit, Juan-les-Pins, Ste Maxime, Grindelwald, Bibione, Caorle, Diano Marina, Sarzana..... tässä vain muutama missä on käyty.
Ei ne reissut kummasti maksa, lennot nyt 3.lle Milanoon 504€, majoituksiin 2500€ /25pv, auto n 800€ jne. Pari vuotta sitten meitä oli 7 reissussa, lennot 1500€, majoitukset 2 vkoa 1300€, auto 650€.
43
olen matkatoimistossa töissä ja voit olla varma että mä aina etsin kaikki, lennot, hotellit, yhteydet hotelliin, yleensä pakkaankin.
Paketti on helppo. Saavut ajoissa kentälle, menet jonoon ja yhtäkkiä olet koneessa, sieltä suora lento kohteeseen.
Mun mies ei osallistu retkiin ikinä ja mä tykkään. Mä käyn niillä, tutustun muihin ihmisiin, mies tykkää yksistään tällä aikaa kävellä ja tutustua tällä tavalla kaupunkiin.
Jos vaikka jonnekin Kreikkaan yrität omatoimimatkaa, voin sanoa hankalaa on. Ateenaan ei pahemmin suoria lentoja ole ja sitten maan sisäiset. Aurinkomatkat lentävät esim Haniaan muutamassa tunnissa.
Yhden kerran meillä safeboxin avain hukkui ja siinä oli tosi iso selvittäminen. Kerran Aurinkomatkojen matkalla kävi suurempi ongelma. No mä tulin hotelliin silloin kun opas päivysti ja seuraavana päivänä kaikki oli kunnossa.
Kun on ongelmia, on hommat 100 kertaa helpompi antaa ammattitaitoisen ja kielitaitoisen oppaan hoitaa kun esim meillä Brasiliassa safeboxin avaaminen, espanjaa kun olen opiskellut pari vuotta ikuisuuksia sitten, portugalia en ikinä.
Suurin syy miksi ollaan suurimmalta osalta matkusteltu omatoimisesti johtuu siitä ettei pakettimatkoja ko kohteisiin ole tehnyt.
Mutta sen pari kertaa kun ollaan jonnekin paketilla menty, on se todellakin ollut hintansa värtti.
Elba, Juan-les-Pins, Bibione niihin ainakin on viime vuosina tehty Suomesta matkoja
on kovasti paikkoja mihin ei tehdä pakettimatkoja - esim Piemonte Italiassa missä olemme käyneet muutaman kerran ja taas mennään. Tai Elban saari, Toscanan rantakaupungit, Juan-les-Pins, Ste Maxime, Grindelwald, Bibione, Caorle, Diano Marina, Sarzana..... tässä vain muutama missä on käyty.
Ei ne reissut kummasti maksa, lennot nyt 3.lle Milanoon 504€, majoituksiin 2500€ /25pv, auto n 800€ jne. Pari vuotta sitten meitä oli 7 reissussa, lennot 1500€, majoitukset 2 vkoa 1300€, auto 650€.
43
vastaan Elballa eikä Juan-les-Pinsissä - eikä muitakaan suomalaisia:D
Bibionessa me olimme -92, silloin ei sitä ollut suomalaisten matkanjärjestäjien listoilla, enkä ole muulloinkaan nähnyt. Ehkä on mennyt ohi silmien. Elballekaan en ole perusmatkatoimistojen matkoja nähnyt?? Joka tapauksessa ihana paikka, ei isoja hotellialueita vaan yksittäisiä perhehotelleja omien rantapoukamien rinteillä.
43
No siksi, että ovat paljon sinua sivistymättömämpiä,
osaamattomampia ja kielitaidottomampia. Tätä vastaustahan ilmeisesti avaukseesi toivoit.En juurikaan välitä matkustelusta, enkä oikein ymmärrä sitä kulttuuria (siis esim. tätä arvolatausta paketti- ja omatoimimatkan välillä...). Lasten haluan kuitenkin pääsevän reissuun, joten mun on helpoin mennä tuttuun matkatoimistoon ja antaa heidän palvella.
Jonkun lyhyemmän reissun olen varannut itse lennot ja hotellit ja olihan sekin ihan hauskaa, mutta viikon rantaloman Kreikkaan otan kyllä pakettimatkana.
joilla on pieniä lapsia (alle kouluikäisiä) käyvät just pakettimatkoilla. Ja sitten dink pariskunnat ja sinkut tekevät omatoimimatkoja. Itse olen ollut perheeni kanssa juuri ihan perinteisillä rantalomilla, joiden funktio on antaa lasten nauttia uimisesta, syödä hyvää ruoka itse jonkun muun laittamana ja olla yhdessä perheenä. Ei me toistaiseksi ole jaksettu ihan kauheesti lasten kanssa hakea elämyksiä jostain kaupunkilomilta tms. Sellaisen aika on myöhemmin. Ja käsittääkseni tosiaan rantalomalle pääsee halvemmin pakettimatkalla kuin itse räätälöiden.
Laiska? matkanorganisoija äiti, jolla maisterin paperit ja kielitaitoa plakkarissa, sekä ikää 33v :)
taksi tulee aika kalliiksi ja hups vaan, omatoimimatka ei enää olekaan yhtään halvempi
pääsee pois taksilla. Ei tarvitse ostata muuta kuin kertoa kuskille osoitteen minne menee ;)
ole halvempia mutta meille ainoa tapa matkustaa. Esim ensi kesänä olemme reissussa 25pv joten paketteja ei ole sen pituisia. Lisäksi haluamme kiertää 2-3 paikkaa vähintään ja asua erilaisissa paikoissa (yleensä vuokraamme taloja).
Joskus laiskuuttamme otetaan paketti (viimeksi Mallorcalle joskus 2-3 vuotta sitten) mutta ne on yleensä sellaisia viikon extramatkoja. Emme viihty hotelleissa emmekä kaipaa muiden suomalaisten seuraa. Toisaalta niille alueille missä käymme ei tehdäkään pakettireissuja.