Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi useimmat ihmiset matkustavat pakettimatkoilla?

Vierailija
16.02.2010 |

Me matkustetaan aina omatoimimatkalla ja sitä jaksaa moni kummastella. Itse taas ihmettelen, miksi ihmiset ostavat pakettimatkoja. Mitä hyvää niissä on? Kertokaa tyhmälle.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuta kuin maksaa.

Vierailija
2/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me venytetään yleensä penniä ja mennään omatoimisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa ystäväpiirissäni vain harvat matkustavat pakettimatkoilla. Itse olemme kerran matkustaneet miehen kanssa ja se oli häämatkamme kymmenen vuotta sitten. Kaikki matkat sen jälkeen (2-3 krt vuodessa) on ollut omatoimimatkoja.

Vierailija
4/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun ostaa netistä lennot ja varaa hotellin ja lähtee reissuun. Ja mikä parasta voi vaihtaa paikkaa eikä tarvitse olla samassa kylässä/hotellissa koko aikaa.

ap

Vierailija
5/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun ostaa netistä lennot ja varaa hotellin ja lähtee reissuun. Ja mikä parasta voi vaihtaa paikkaa eikä tarvitse olla samassa kylässä/hotellissa koko aikaa.

ap

matkoja monesta eri paikasta, puhumattakaan että haluaisin lomalla vaihtaa paikata toiseen.

Vierailija
6/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikähaarukalla 25-55 -vuotiaat. Eli ei tunnu olevan edes iästä kiinni.

ap

Vierailija
7/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäluokka matkustaa pakettimatkoilla, minun sukupolveni (kolmekymppiset) on tottunut käyttämään nettiä ja tekee omatoimimatkoja. Näin ainakin meidän tuttavapiirissämme. Omasta mielestäni pakettimatkat ovat turhaa rahanhukkaa, hölmöä maksaa extraa palvelusta, jota ei tarvitse.

Vierailija
8/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joitakin kiinnostaa miten jotkut toiset matkustaa?? Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä.

Me matkustetaan aina omatoimimatkalla ja sitä jaksaa moni kummastella. Itse taas ihmettelen, miksi ihmiset ostavat pakettimatkoja. Mitä hyvää niissä on? Kertokaa tyhmälle.

Vierailija
9/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaamattomampia ja kielitaidottomampia. Tätä vastaustahan ilmeisesti avaukseesi toivoit.

Vierailija
10/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että onko niissä pakettimatkoissa jotain parempaa, kun tuntuvat olevan edelleen niin suosittuja. Mutta eipä se minulle tietenkään kuulu, miten muut matkustavat. Ehkä se sitten on vaan niin, että toiset haluavat olla samassa paikassa koko loman ajan ja toiset taas haluavat nähdä mahdollisimman paljon ja erilaista kohdemaasta.

ap

Vierailija
11/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se paljon helpompaa esim. kielitaidottomalle; kaikki on valmiina ja opas vielä suomeksi neuvomassa jos ei osaa edes hotelliin kirjautua.

Muutamalla ns. pakettimatkalla ollaan oltu, ihan kivoja matkoja nekin kun ollaan valittu hotelli johon ei kovin montaa muuta suomalaista tule. Samalla tavalla vuokrataan auto itse ja retkeillään omatoimisesti, muut pakettimatkalaiset näkee sitten ikävä kyllä paluukuljetuksessa matkalla lentokentälle...

Omatoimimatkoissa on helpointa tehdä erilaisia kiertomatkoja tai jos haluaa asua osan lomasta mökissä/villassa, osan hotellissa. Rehellisesti sanottuna näillä matkoilla sattuu enemmän kaikkea yllättävää ja tapaa paljon enemmän mielenkiintoisia paikallisia kuin pakettimatkoilla.

Tyhmälle kuitenkin tiedoksi, että ihmiset arvostavat lomallaan eri asioita, kaikkien ei tarvitse pitää samoista asioista, sitä kutsutaan suvaitsevaisuudeksi.

Vierailija
12/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tiedä, mistä tämä ajatus omatoimimatkailun halpuudesta oikein tulee. Esim useimpiin Euroopan kaupunkeihin pääsee halvemmalla pakettimatkalla kuin jokun ebookersin kautta itse kokoamalla. Paitsi tietty, jos on jossain hostellissa yötä, mutta mä en halua sellaisissa lomaani raapia.

Mitään statuseroa mä en näe siinä, että onko saman lentokoneen liput ja saman hotellin yöt varannut pakettimatkana matkatoimiston kautta vai omatoimisesti netistä. Yksi lystihän se on.

Olen siis matkustanut molemmilla tavoilla, sen mukaan, kumpi tulee halvemmaksi.

Vierailija
13/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lentokenttäkuljetukset. Me ollaan varattu omatoimimatka kesällä, ja lentokentältä kohteeseen päästäksemme joudumme menemään tunnin bussilla, toisen junalla ja loppumatka vielä taksilla. Olisihan se helppoa, jos kentältä suoraan hotellille veisi bussi. MEidän kohteeseen ei ikävä kyllä ollut sopivia valmismatkoja.

Majoitustarjonta on ihan valtavaa. esim Italia, Espanja ym. suositut lomamaat. Itse netissä kuluu huomttava määrä aikaa, kuvat näyttävät hienoilta mutta todellisuus ei välttämättä vastaa kuvia. Matkatoimiston valitsemissa hotelleissa on joku käynyt ja antanut objektiivisen arvion, valinta on melko helppoa. Tässä nyt pari perustelua, miksi pakettimatka.

Me ollaan pakettimatkoillakin retkeilty omatoimisesti eikä osallistuttu valmiisiin retkiin. Autolla ei tykätä ajaa ulkomailla vaan suositaan julkisia.

Vierailija
14/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tiedä, mistä tämä ajatus omatoimimatkailun halpuudesta oikein tulee. Esim useimpiin Euroopan kaupunkeihin pääsee halvemmalla pakettimatkalla kuin jokun ebookersin kautta itse kokoamalla. Paitsi tietty, jos on jossain hostellissa yötä, mutta mä en halua sellaisissa lomaani raapia.

Mitään statuseroa mä en näe siinä, että onko saman lentokoneen liput ja saman hotellin yöt varannut pakettimatkana matkatoimiston kautta vai omatoimisesti netistä. Yksi lystihän se on.

Olen siis matkustanut molemmilla tavoilla, sen mukaan, kumpi tulee halvemmaksi.

Vierailija
15/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa päästä helpolla ja on vara maksaa siitä niin mitä se kenellekään kuuluu.

Toisilla on sitä paitsi vara matkustaa niin usein että voi tehdä sekä nähtävyyslomia että helppoja löhölomia.

Vierailija
16/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaivella lentoaikatauluja ja hotelleja, laskea mikä vaihtoehto tulee halvemmaksi kuin paketti. Mun kokemuksen mukaan ero ei ole suuri ja aina sitä ei ole ollenkaan. Mutta meille ei ole ongelma maksaa matkatoimistolle pieni palkkio siitä että hoitavat kaiken puolestamme. Meillä on tuttu virkailija jolle mies laittaa sähköpostilla tiedot tyyliin, New York, lähtö tällöin, hotelli väh. 4 tähteä. Ja sieltä tulee pian lista vaihtoehtoja mistä on helppo poimia yksi.

Vierailija
17/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilomat ja vastaavat teemme omatoimisesti, Kanarialle lähdemme pakettimatkalla. Kyse on puhtaasti kustannuksista - olemme laskeneet ettemme saa säästöjä aikaiseksi ryhtymällä itse hommaamaan etelän lomia.

Ja työskentelen matkailualalla...

Vierailija
18/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatoimisesti tai miehen firman äyttämä matkatoimisto järkkää. Itse taas rakastan rantalomia ja niitä tehdään koko perheen voimin+ystäväperheitä tai sukulaisia monesti mukana, niin onhan se helpompi ottaa pakettimatka 15 hlölle kuin alkaa kaivelemaan lentoja, hotelleja jne.

Vierailija
19/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tiedä, mistä tämä ajatus omatoimimatkailun halpuudesta oikein tulee. Esim useimpiin Euroopan kaupunkeihin pääsee halvemmalla pakettimatkalla kuin jokun ebookersin kautta itse kokoamalla. Paitsi tietty, jos on jossain hostellissa yötä, mutta mä en halua sellaisissa lomaani raapia. Mitään statuseroa mä en näe siinä, että onko saman lentokoneen liput ja saman hotellin yöt varannut pakettimatkana matkatoimiston kautta vai omatoimisesti netistä. Yksi lystihän se on. Olen siis matkustanut molemmilla tavoilla, sen mukaan, kumpi tulee halvemmaksi.

Emme ole vannoutuneita kummankaan kannattajia, MUTTA valitsemme halvemman vaihtoehdon. Jos suunnittelee kaupunkilomaa sellaiseen paikkaan, jossa vilkas lentoliikenne muutenkin, on omatoimimatkailu paikallaan.

Lomakohteisiin -jos haluaa aurinkorannalle- emme ole vielä löytäneet halpaa lento-majoituskombinaatiota muuta kuin jokin valmismatka. Siis kun oikeasti laskee kaikki matkakustannukset, eikä vain vertaa lentojen hintaa pakettimatkan hintaan.

Lasten kanssa ei kauheasti huvita pitkien lentojen kohteissa säätää omatoimimatkaa, kun valmismatkoilla yleensä suorat lennot.

Vierailija
20/54 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitsevat sitten sen, kumpi sopii ommin kriteereihin. Me on tehty molempia riippuen mitä hakee. Jos haluamme rannalle ja olla yhdessä kohteessa, pakettiloma on helppo, kun ei mitään hotellille kulkemisia edes tarvitse miettiä. Sitten kun haluamme liikkua, varaamme itse.

En ole koskaan kummastellut, miksi joku tekee joko tai, koska oletan että ihmiset valitsevat itselleen sopivimman vaihtoehdon.