Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menetkö töihin, jos oot lenssussa eikä ääni kulje aamulla, mutta ei kuumetta?

Vierailija
16.02.2010 |

tarkotan siis täysin kuumeetonta lenssua, jossa kurkkukipua, yskää ja nuhaa... missä menee se raja, että ei tarttee mennä töihin??? Yleensähän olo päivän mittaa "virkistyy" vaikka aamu olisi tukkonen (ainakin mulla yleensä näin).

Mielipiteitä???

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

morkkiksen, että mieluummin otan buranaa ja olen töissä

Vierailija
2/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollu viikon töissä niin, että kurkku kipeä, yskittää (varsinkin öisin paha yskä) ja nokka vuotaa solkenaan eli pää täynnä räkää. Mutta ei kuumetta.

Ei mulla on töiden suhteen varaa jäädä kotiin tässä tilanteessa: ei niitä mun hommia kukaan muukaan tee ja kamala rästi jäis vain odottamaan. Lapsia on kolme ja nekin sairastaa ihan tarpeeksi, joten mulla on kyllä aika korkea kynnys jäädä kotiin jollen ihan oikeasti ole työkyvytön. Laiskuutta ja saamattomuutta en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Just nukuin kolme päivää kotona ilman kuumetta ja ilman ääntä. Mutta olenkin raskaana ja raskaus tuntuu pitkittävän näitä pikkunuhia.

Jos olet asiakaspalvelussa, et mene töihin. Jos mahdollisesti tartutat muita, et mene töihin. Mutta jos sun työpaikka on yksinäinen toimisto jossain hiljaisessa paikassa, niin voit yrittää. Muita ei kuitenkaan kannata tartuttaa, sillä työkaverille vois amasta taudista tulla vaikka kova kuume.

Vierailija
4/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kuopus ja minä saadaan ihan kaikki liikkeellä olevat flunssat, mutta sairastetaan ne aina kuumeettomana.

Töihin ja päiväkotiin mennään vähän käheällä kurkulla ja nuhanenälläkin ja hyvin jaksetaan. Jos ei mentäisi niin, poissaolopäiviä kertyisi molemmille noin 100 pv vuodessa...

Vierailija
5/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vointia voi pelkän kuumeen perusteella mitata! Minulla esim. on todella harvoin kuumetta, yli 38 on ollut varmaan josksu 90-luvun alussa. Pientä lämpöä (37+) saattaa joskus nostaa, mutta yleensä sairastan kuumeettomasti flunssat ja mahataudit.

Vierailija
6/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen etäpäivän. Jos olo on niin väsynyt ja voipunut että kuumeettomuudesta huolimatta en ole työkykyinen (erittäin harvinaista, no vielä harvinaisempaa on kuumeen nousu) niin sitten jään suosiolla sairastamaan.

Vierailija
7/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen tunnollinen työntekijä, joka raahautui kuumeessakin töihin, koska luulin olevani korvaamaton. Nyt kolmen lapsen äitini ja monta vuotta hoitovapailla ollessani huomasin, etten todella ole korvaamaton. Työpaikkani pysyi pystyssä ilman minuakin. Ainoa paikka, missä oikeasti olen korvaamaton, on kotona lasteni kanssa. Jos pitkitän sairauttani viikkotolkulla menemällä puolikuntoisena töihin, se ei voi olla näkymättä. Siitä kärsii niin työ kuin koti ja lapsetkin, että äidiltä on puhti poissa.

Sairastelen harvoin, keskimäärin kerran vuodessa joku flunssa. Kun se iskee, oli sitten kuumetta tai ei, jään suosiolla kotiin. Silti olen poissa töistä keskimääräsitä suomalaista vähemmän. Ajattelen, etten töistä mitään kunnian kruunua sillä saa, etten ole koskaan poissa.

Vierailija
8/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työni perustuu täysin puhumiselle enkä äänettömänä voi tehdä mitään.

Vierailija
9/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksikössäni ainut joka tekee ko. töitä. Jään pois töistä vain ihan pakon edessä, koska joudun itse kuromaan kiinni poissaolojeni aikana kertyneet rästityöpinot. Käytännössä tarkoittaa sitä, että jos olen pari päivää poissa, joudun tekemään koko loppuviikon pidempää työpäivää.

Mikään työnsankari tai korvaamaton en ole, tämä perustuu ihan oman navan olon helpottamiseen.

Vierailija
10/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa pitää äänen kulkea joten eipä minusta olisi töissä hyötyä.

Ja tosiaan jos mulla ääni menee niin se todella on poissa. Aamulla yritän puhelimeen kähistä etten töihin pääse.

Vierailija
11/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei flunssa ole mikään syy olla pois! En jää itse pois, vaikka olisi vähän kuumettakin (alle +37.5C). Olen esimiesasemassa ja näytän muille mallia. Turhat "sairaspoissaolot" ovat NIIN typeriä!

Vierailija
12/21 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokki. Ja hyi saakeli jos työkaveri tulee räkäisenä töihin niin raivostun varmasti.

Me tehdään sekä kylmää että lämmintä ruokaa 300:lle asiakkaalle ja koen olevani vastuussa jos he sairastuvat meidän takiamme.

Vituttaa itseäkin syödä ulkona kun tiedän että ihmiset todellakin sairaana siellä kyökissä töitä tekevät!

Vierailija
13/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole puhetyö niin menisin töihin.

Vierailija
14/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole puhettö niin menisin töihin.

Vierailija
15/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan aikaan en mennyt, mutta nyt palaan entisiin tapoihin eli burana ja panadol naamaan ja töihin räkimään. Saikulle ehkä pää kainalossa.

Vierailija
16/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei flunssa ole mikään syy olla pois! En jää itse pois, vaikka olisi vähän kuumettakin (alle +37.5C). Olen esimiesasemassa ja näytän muille mallia. Turhat "sairaspoissaolot" ovat NIIN typeriä!

Jep, parempi, että kaikki muutkin saa sairastaa, jos kerran sinäkin 👍 

Vierailija
17/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitenkin menen Tarttuvuus on ollut jo ärhäimmillään ennen kuin itse on oireita saanut ja oireiden myötä tarttuvuus laakee kuin lehmän häntä. 

THL on jo pitkään suosittanut, jos vointi sallii, voi töihin mennä myös kuumeisena. 

Vierailija
18/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puhetyö vaan asiantuntijatehtävä. En menisi töihin. Meillä työnantaja hyväksyy 3 päivää sairaslomaa ilman lääkärintodistusta. Jäisin kotiin vaikka olenkin määräaikainen.

Jos menisin töihin kipeänä niin

- oma terveydentilani kärsisi siitä ja saattaisin joutua pidemmälle sairaslomalle. Minulla on vakava perussairaus.

- altistaisin muut työntekijät samalle taudille mistä olisi ikäviä seurauksia projektiaikataululle

- todennäköisesti tekisin tavallista enemmän ja tavallista vakavampia virheitä josta olisi haittaa koko firmalle

Viime sairasloma kesti melkein kuukauden mutta siitä on vuosi aikaa. Sen jälkeen ei ole tarvinnut sairastella. Kertaakaan en ole jäänyt pois töistä muuten kuin oikean syyn vuoksi eli en saikuttele. Määräaikaisilla ei ole varaa saikutella.

Vierailija
19/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. töissä joutuu oleen kuumeisenakin. yritän aina tartuttaa esihenkilöt mahdollisimman hyvin.

Vierailija
20/21 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole puhettö niin menisin töihin.

Minkä vatun takia tulet toimistolle tartuttamaan meidät muut myös? Pysyit vattu perkele siellä kotonasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme