Vauvakutsut kaverille: vinkkejä
Järjestän rakkaalle ystävälle vauvakutsut yllätyksenä.
En ole koskaan itse ollut tällaisissa nk. baby shower -kemuissa. Antakaa hauskoja, herttaisia ja hellyttäviä vinkkejä ohjelmaksi, koristeluksi, tarjoiluiksikin!
Kutsuille on tulossa ydinkaveripiirin lisäksi sellaisiakin tulevan äidin ystäviä ja sukulaisia, joita en tunne. Miten saataisiin heti alussa aikaan rento tunnelma?
Kommentit (2)
yhdessäoloa.
Kuitenkin se on totuus, että niitä rakkaita ystäviä näkee aina vaan vähemmän ja vähemmän, kun lapsia alkaa tulla. Näinhän se vaan menee.
Yhdessäoloa, hyvää ruokaa, saunomista...
Meilläkin on muistettu tulevaa äitiä ja vauvaa, kukin parhaaksi katsomallaan tavalla, esim vauvan vaatteilla, pienillä käytönnön asioilla tms. Vierastan kuitenkin sellaista hössötystä, joka varsinaiseen amerikkalaiseen baby shoveriin liittyy...
niin saat paaaaljon hyviä vinkkejä!
minusta aivan ihana lahjaidea on vaippakakku, siitäkin kuvia saat googlettamalla.
mun kutsuilla oli muutamia leikkejä/visailuja, niiden avulla tunnelma rentoutuu helposti. yksi mm että kaikkia vieraita pyydettiin tuomaan itsestään vauva/lapsuusajan kuva ja niitä sitten kierrätettiin ja arvailtiin kuka on kuka.
ja sitten todella perinteinen leikki on tietysti selvittää kuinka nopeasti tuleva äiti selvitytyy esim vaipanvaihdosta. nuken avulla siis. ja yksi leikki on missä maistellaan vauvanruokaa ja pitää arvata mitä se on.
ohjelmaksi vois myös järkätä kestovaippa esittelijän, tai jonkun esittelemään kantoliinoja jos tuleva äiti on näistä kiinnostunut.
jos vauvan sukupuoli on tiedossa niin koristelunhan voi tehdä sen mukaan, tai sitten neutraalia vaaleaa väriä,esim rusetteja, ilmapalloja, tuttipullon muotoinen kakku tai muuten käyttäkää vauvatarvikkeita apuna.
mulla oli myöskin muistokirja, johon vieraat sai kirjoittaa vinkkejä vauvanhoitoon ja myös jokainen laittoi oman arvauksen vauvan syntymäajaksi, sukupuolen ja painon ja pituuden lisäksi.