Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidän yksinkertaisina kaikkia "narsistin" kanssa seurustelleita tai naimisissa olleita.

Vierailija
15.02.2010 |

Kaikki kusipäät eivät ole narsisteja ja se pieni prosentti joka on, ei ole maallikon diagnosoitavissa. ARGH. Lopettakaa sen sanan käyttö!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden muidenkaan persoonallisuushäiriöisten kanssa ole varmasti kiva elää, miksi kaikki ovat yhtäkkiä narsisteja? Opetelkaa ne muutkin häiriöt, että varmasti osaatte diagnosoida kusipääpoikaystävänne oikein..

Vierailija
2/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä, veli ja minä. Eikä meistä kukaan ole yksinkertainen... Äiti ei ole pahimmasta päästä, mutta taatusti on kuitenkin liian narsistinen. Kun lukee narsismin piirteistä, niin suurimman osan täyttää. Mm. suuruudenhullu, riitautuu ihmisten kanssa helposti, on hirveän kateellinen, mutta kääntää sen itseensä kohdistuvaksi kateudeksi, ei koskaan suostu asioimaan "alatason" henkilöiden kanssa vaan marssii aina ison pomon juttusille, koska vain korkealla olevat ymmärtävät häntä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

exänsä diagnoosiksi. Kaiken kaikkiaan, riitaisat erot ovat ulkopuolisen korvin helvetin uuvuttavia, narsismia, PAS:ia, narsismia, PAS:ia blaab blaab blaab.

Vierailija
4/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei teistä kukaan taatusti ole psykiatrikaan. Just tuommoisia ap tarkoittaa. "Mä ja mun bestis ollaan sitä mieltä et mun exä on narsku!"

isä, veli ja minä. Eikä meistä kukaan ole yksinkertainen... Äiti ei ole pahimmasta päästä, mutta taatusti on kuitenkin liian narsistinen. Kun lukee narsismin piirteistä, niin suurimman osan täyttää. Mm. suuruudenhullu, riitautuu ihmisten kanssa helposti, on hirveän kateellinen, mutta kääntää sen itseensä kohdistuvaksi kateudeksi, ei koskaan suostu asioimaan "alatason" henkilöiden kanssa vaan marssii aina ison pomon juttusille, koska vain korkealla olevat ymmärtävät häntä...

Vierailija
5/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistien puolisoilla on sitten taatusti tämä pers.häiriö, siltä ne ainakin aina kuulostaa:

Riippuvainen eli passiivinen persoonallisuus. Tällaiset henkilöt haluavat tukeutua muihin ihmisiin suurissa ja pienissä elämäänsä koskevissa ratkaisuissa. He myöntyvät kohtuuttomasti muiden ihmisten toiveisiin ja eivät itse esitä pienintäkään toivetta sellaiselle henkilölle, josta on riippuvainen. Henkilöt tuntevat usein olevansa avuttomia yksin ollessaan ja pelkäävätkin yksin jäämistä kohtuuttomasti. Heillä on suuria vaikeuksia tehdä jokapäiväisiä päätöksiä itsenäisesti.

Ja tätähän ei se narsisti ole aiheuttanut, koska persoonallisuushäiriöt rupeavat kehittymään n. 3 vuoden iässä. Eli menkää itse myös tutkittaviksi!

Vierailija
6/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoi pysyä kanssani vaikka mm. hakkasin ja manipuloin häntä vuosi toisensa jälkeen. En arvostanut tippaakaan, syljin päin jne. Siinä tuo roikkui ja nykyään siedän jo hyvin häntä. Jotenkin surettaa miksi tämä pilasi elämänsä olemalla minun seurassani, mutta joka kerta sanoi että se on hänen valintansa ja että "kai mä uskon että rakkaus parantaa sutkin". Huoh.

Niin ja narsisti en ole. Traumatisoitunut rajatila kylläkin.

Vierailija
7/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka MINÄ olen yksinkertainen, jossen ymmärrä miestäni..? Onko kivaa heitellä kiviä piilosta ja juosta karkuun? :D

Vierailija
8/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka MINÄ olen yksinkertainen, jossen ymmärrä miestäni..? Onko kivaa heitellä kiviä piilosta ja juosta karkuun? :D

koskaan ollut lääkehoidossa? Mä olen kans rajatila ja antipsykootin ansiosta en ole raivostunut ainakaan kahteen kuukauteen..

Vierailija
9/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tiedä, vaan luulevat tietävänsä.

Hyvin kouluttautunut, itsevarma, kaunis ja menestyvä nainen rakastuu vastaavaan mieheen.

Vuoden kuluttua, yhteiseen kotiin muutettua, alkaa miehen todellinen minä näkyä. Vuosi on helppoa näytellä tervettä ja normaalia. Sen narsisti osaa.

Joka on tämän helvetin kokenut ja siitä eroon päässyt terveenä ja elossa, ei julista täällä sivustoilla mitään noin idioottia kuin ketjun otsikko kuvaa.

On todella loukkaavaa käyttää mitä olemattomimmissa asiayhteyksissä narsisti-diagnoosia. Narsisti tuhoaa aina kohteensa, eikä kohde välttämättä ole mikään surkimus tai vätys, vaan alunperin hänessä on jotain, mitä minävaurioinen narsisti itselleen kadehtii. Narsistilta puuttuu todellinen oma minä kokonaan, siksi hän tarvitsee aina kohteen, jolta imeä elinvoiman, jota samalla ihannoi ja palvoo, ja toisena hetkenä latistaa ja repii.

Olen alani koulutuksen käynyt, tiedän mistä puhun.

Valitettavasti myös kokemus narsistin vaikutuspiirissä elämisestä.

Vierailija
10/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

j

On todella loukkaavaa käyttää mitä olemattomimmissa asiayhteyksissä narsisti-diagnoosia.

tuotahan tuo otsikko tarkoittaa..

Vierailija
11/36 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aina olemaan. Wikipedian mukaan 1-3 prosentilla väestöstä, joten voit laskea montako narsistia kuuluu sinun tuttavapiiriisi, ap. Kyseinen persoonallisuushäiriö on myös yleistynyt.

Onko ap loistavan ajatustyönsä seurauksena kyennyt ymmärtämään, että vaikka persoonallisuushäiriöitä on muitakin, juuri narsismi on erityisen vahingollinen ympäristölle? Huomiohakuisen tai rajatilan vaikutuksen kestää ilman oman psyyken tuhoutumista, mutta narsismissa on se hieman erityislaatuinen, että sellainen koittaa tuhota muita ihmisiä. Se siinä on niin ikävää.

Vierailija
12/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä puhumista vastustavat ne, joilla on itsellään taipumuksia ko. häiriöön. Voi vain kuvitella, että narsismi on kirosana ihmiselle, joka huomaa itsessään hieman liikaa narsistisia piirteitä.

Vierailija
13/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein äänekkäimmin narsisti-sanan käyttöä ja narsistisesta persoonallisuushäiriöstä puhumista vastustavat ne, joilla on itsellään taipumuksia ko. häiriöön. Voi vain kuvitella, että narsismi on kirosana ihmiselle, joka huomaa itsessään hieman liikaa narsistisia piirteitä.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
14/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kusipäät eivät ole narsisteja ja se pieni prosentti joka on, ei ole maallikon diagnosoitavissa. ARGH. Lopettakaa sen sanan käyttö!

Vierailija
15/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosia varten haastatellaan nimenomaan lähipiiriä mahdollisuuksien mukaan, sillä narsisti ei todellakaan tunnista tai tunnusta omia oireitaan.

Vierailija
16/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä syyttää exää/anoppia jne narsistiksi on tietysti sankoin joukoin käyneet siellä psykiatrilla varmistamassa diagnoosin läheiselleen, ennen kuin heittelevät syytöksiä kenestäkään?

Vierailija
17/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan nämä itsediagnosoidut tapaukset. Ap on ihan oikeassa, ei kaikki kusipäät ole narsisteja.

Harmittaa nimenomaan sen vuoksi, että tästä on haittaa oikeiden narsisitien uhreille kun joka toinen eksä ja anoppi leimataan narsistiksi.

Todellakin, oikeasti narsisteja on varsin pieni prosentti väestöstä.

t. ei narsisti eikä sellaisen uhri

Vierailija
18/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että narsisti hakeutuu hoitoon (diagnosoitavaksi) erittäin erittäin harvoin, koska kokee olevansa virheetön. Diagnosoinnin perustana yleensäkin lähipiirin kokemukset. ap on kyllä oikeassa siinä että kaikenmaailman hankalat ihmiset leimataan nykyään liian herkästi "narsistiksi". Tuo leiman väärinkäyttö vie totuuspohjaa niiltä jotka ovat oikeasti narsistien uhreja.

muttei teistä kukaan taatusti ole psykiatrikaan. Just tuommoisia ap tarkoittaa. "Mä ja mun bestis ollaan sitä mieltä et mun exä on narsku!"

Vierailija
19/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän tunnusti olevansa juuri sellainen. Ja hän oli vielä ylpeä itsestään, ja kuvittelee että kaikki haluavat olla kuin hän. Ei hän nähnyt siinä asiassa mitään ongelmaa... Joten ei kaikki narsistit kiellä olevansa sitä.

Vierailija
20/36 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nillä ole oikeasti halua muuttua ja todellakin kuvittelevat että kaikki muutkin ajattelevat samoin. todella tyypillistä, surullista. Mutta toisaalta tuolaisen ihmisen takia ei kannata surkutella, kun ei se surkuttele itsekään omasta sairaudestaan

Ja hän tunnusti olevansa juuri sellainen. Ja hän oli vielä ylpeä itsestään, ja kuvittelee että kaikki haluavat olla kuin hän. Ei hän nähnyt siinä asiassa mitään ongelmaa... Joten ei kaikki narsistit kiellä olevansa sitä.