Olen loppusuoralla unelmieni työpaikkaan. Vihjeitä ja neuvoja loppurutistukseen.
No, siinä otsikossahan se jo tuli. Meitä on jäljellä kaksi ja asiantuntijoista koostuva raati meitä piakkoin haastattelee, erikseen tietääkseni. Kaipaan todellakin neuvoja ja vihjeitä teiltä. Kiitos!!
Kommentit (4)
Ja muista hyvän käytöksen perussäännöt.
Juu, ei kai niitä vihjeitä oikein voikaan antaa.
AP
älä anna ympäripyöreitä, väisteleviä vastauksia. kerro arastelematta vahvuutesi, mutta osaa analysoida myös omia kehittämisen paikkoja. Ole positiivinen. Esitä kysymyksiä myös sinua haastatteleville ihmisille kun siihen annetaan mahdollisuus (mieti jotain jo etukäteen).
Minä olen joskus tehnyt n. 30 kysymyksen listan, joita haastattelussa ainakin kysytään. Sitten olen etukäteen miettinyt noihin vastauksia. Ei mitään ulkoaopettelua tietenkään, mutta niin, että mikään kysymys ei tavallaan tulisi sinulle haastattelussa ihan "puun takaa". Itse olen haastatteluua ajaessani puhunut ääneen...kertonut/kehunut itseäni...sellaista puheen virtaa liittyen useampaan kysymykseen...rauhoittaa ainakin minua...ja olen paikanpäällä takuuvarma siitä, että osaan rauhallisesti ja uskottavasti kertoa itsestäni työntekijänä ja ihmisenä.
tsemppiä!
mutta tsemppiä ja onnea toivotan kovasti :)