Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Utsjoella on hiihtoloma vasta vko 14? Miten lapset jaksaa sinne asti ilman lomaa?

Vierailija
15.02.2010 |

Mä olen aina ennen luullut että joka puolella suomessa on kolmen viikon sisällä hiihtolomat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi myöhään??

Vierailija
2/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pitää myöhemmin keväthangilla, kun on lauhempaa ja valoisampaa. Lisäksi vaikuttanee sekin, että Lapin yrittäjät eivät halua että kaikilla on hiihtoloma samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä asiasta yhtään mitään, mutta tämän ketjun innoittamana kävin Utsjoen koulujen sivuja tutkimassa. Sieltä ainakin löysin, että Nuorgamin koulun talviloma on:

hiihtoloma 8.-12.3.2010, eli vko 10.

Vierailija
4/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylipäätään ulkoilla. Aiemmin on liian kylmää.

Vierailija
5/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas lomien pitäisi olla juurikin vähän myöhempään ts pidempi väli joululoman ja hiihtoloman välillä.

Vierailija
6/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvilomat pidetään vakiintuneeseen tapaan alueittain porrastetusti viikoilla 8, 9, ja 10. Viikolla 8 lomailevat Uudenmaan, Varsinais-Suomen ja Satakunnan koulut. Viikolla 9 ovat vuorossa Häme, Pirkanmaa, Pohjanmaa, Keski-Suomi, Kymenlaakso, Etelä-Savo ja Etelä-Karjala. Viikko 10 on Pohjois-Savon, Pohjois-Karjalan sekä Oulun ja Lapin läänin koululaisten lomaviikko. Utsjoella hiihtolomalle päästään vasta pääsiäisen jälkeen viikolla 14.

Vierailija
7/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin lapsena pitänyt hiihtoloman vieläkin myöhemmin, kuin mitä se silloin oli, koska kelit oli monesti tosi kylmät, eikä hiihtämään ja muutenkaan ulkoilemaan -25 pakkasessa pahemmin viitsinyt lähteä. Me oltiin kotona hiihtolomat - ei lähdetty minnekään reissuun, joten senkin puolesta hiihtolomaviikot oli vähän tylsiä, kun vanhemmat oli töissä. Tietty oli kivaa, että koulusta oli vapaata.... :-)

Vierailija
8/8 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme