Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkankorotuksen pyytäminen

Vierailija
14.02.2010 |

Kertokaahan miten kannattaisi pyytää palkankorotusta pomolta? Olen tässä hetken aikaa kerännyt rohkeuttaa pyytää lisää liksaa, mutta en keksi mitään hyvää "repliikkiä"... joten pistäkäähän vinkkejä mitä sanon pomolleni! Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi nousukausi ja olisit todella hyvä, et hyvä, vaan todella hyvä. Silloin voisi varmaan kokeillakin.

Tässä taloustilanteessa, saatat jopa kuulostaa röyhkeältä ja ahneelta pomosi silmissä.

Vierailija
2/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka sinä olet työssäsi kehittynyt ja/tai kuinka työtehtäväsi on tullut vaativammaksi/lisääntyneet. Siinä alkaisi mun mielestä olla pohjaa palkankorotuksen pyytämiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suotta kannata miettiä mitään "hyvää replaa" vaan rauhallisesti kerrot että mielestäsi olet ansainnut palkankorotuksen. Mietit valmiiksi ne syyt miksi olet sen ansainnut ja olet myös valmis perustelemaan ne. Valitse myös sopiva ajankohta keskustelulle äläkä vain heitä sitä johonkin väliin.

Vierailija
4/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähinnä ajattelin ajoittaa palkankorotuksen pyytämisen alkuvuoteen, jolloin sen saaminen voisi olla todennäköisempää kuin loppuvuonna, kun kaikki rahat on jo käytetty. Ei itseasiassa tullut mieleen, että kuulostaisin röyhkeältä tai ahneelta, mutta ehkäpä niinkin voisi käydä. Hmm... mitähän sitä tekisi. Meillä on taulukkopalkat ja kuulun ekaan eli pienimpään luokkaan, koska mulla ei ollut aiempaa työkokemusta juuri tältä alalta, mutta toki paljon muuta työkokemusta, josta on hyötyä tähänkin työhön. Ja mielestäni olen kehittynyt työssäni oikein hyvin ja omasta mielestäni pohjaa palkankorotukselle olisi. No, täytyypi jatkaa pohdintoja.

Vierailija
5/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtävänkuva oli muuttunut ja pomo sattui kysymään jotain sopivasti asiaa liippaavaa, niin heitin siihen, että haluaisin myös keskustella palkastani.

Keskusteltiin heti hieman ja varattiin aika myöhemmälle keskustelulle. Sain korotuksen, pienen tosin, mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Vierailija
6/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi aina pyytaa palkankorotusta, jos tuntee siihen olevan aihetta. Esimies sitten arvioi onko firmalla rahaa. Palkankorotukseen on kaksi perustetta: tyon tuottama hyoty ja itsensa kehittyminen. Listaa ap ansiosi, ja jarjesta neuvonpito.

Vierailija
7/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin hieman ylikoulutettuna tehtävään, jossa noin puolet oli koulutusta vastaavaa työtä. Pian toimistorutiinit siirrettiin minulle, ja osa työajastani siirtyi ylläpidosta kehittämistehtäviin. Olin tosi iloinen mielekkäästä työnkuvasta ja hyvästä työkokemuksesta. Olin myös vastaava työntekijä tietyissä jutuissa.

Esimiehen mielestä palkankorotuspyyntöni on täysin aiheeton, kun he ovat hyvää hyvyyttään pyrkineet tarjoamaan minulle mielekästä ja kehittävää työtä, vaikka alkuperäinen työntekijätarve oli toisaalla. En osannut sanoa tähän mitään, melko uskottavalta tämä kuulosti, vaikka mahdollisti samalla töiden teettämisen mahd halvalla. Kääntäjä-kaverini meni kanssa sihteeriksi kielitaitoa vaativaan tehtävään, ja nyt kääntää sihteerin palkalla täysipäiväisesti firman papereita.

Vierailija
8/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et ansaitse sitä!

Palkankorotukseen pitää olla hyvät perustelut, jos korotuksen meina saada.

Vierailija
9/9 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun uusi toimenkuva kirjoitettuna paperille. Pyydä se itsellesi ja käytä avuksesi, kun haet uutta paikkaa. Uudessa paikassa voi palkka olla paljon parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme