Kaipaako kukaan keittiössä kahta kunnollisen kokoista tiskiallasta?
Ihmettelen tätä nykytrendiä, että tiskipöydässä on yksi kunnon allas ja yksi pieni allas. Edellisessä kodissa oli jopa niin, että oli vain se yksi iso allas. Miksi näin?
Meillä on tiskikone, mutta välillä kyllä kaipaisin kahta kunnon allasta, että toiseen voisi laittaa pesuvedet ja toiseen huuhteluvedet. Varsinkin jos astianpesukone on rikki, tai on isot juhlat takana, niin tällaista kahden altaan systeemiä tulee ikävöityä.
Tietääkö kukaan miksi nykyisin on näin?
Jos me tehdään joskus keittiöremppa, niin ehdottomasti laitetaan kunnon tiskialtaat. Siis jos niitä enää on markkinoilla! :D
Kommentit (58)
Keittiöremppa pitäisi tehdä, mutta just nyt ei ole aikaa, intoa eikä rahaa, joten en ole sitten edes uskaltanut katsella keittiöitä sillä silmällä.
Ai nytkö kuivauskaappi on turha? :o Mä en tulisi toimeen ilman sitä. Ihan älyttömän kätevä nostaa kuivumaan piiloon puulastoja, pakastusrasioita, maitopurkkeja jne.
Meillä on 2 isoa allasta. Edellisessä asunnossa oli iso ja pieni. En tykännyt, vaikka silloin ruuanvalmistus oli paljon vähäisempää ja kattilat pienempiä.
ja kaipaan kyllä kahta isoa, ehdottomasti. Ja kun me se oma koti saadaan joskus ostettua (nyt siis vuokralla) niin sinne tulee kaksi isoa allasta. Ja se kuivauskaappi:)
Kahta en halunnut, enkä ole kaivannut.
Pesen kaiken koneessa. Ja esim. uunipellin mahtuu pesemään siinä altaassa. En tarvitse mihinkään sitä toista.
Eri asia olisi, jos pesisin käsin astioita. Sittenhän se toinen allas olisi ehdoton, jotta vettä ei tuhlaantuisi juoksevalla huuhteluvedellä.
vievät paljon tilaa eikä laskutilaa ole keittiössä koskaan tarpeeksi. Tuo yksi iso ja yksi pieni on ihan ok systeemi.
Harvoin tuo tiskikone kuitenkin on rikki ja jos on, niin se uusi hankitaan todella nopeasti. Ja jos on juhlia, niin en mä käsin tiskaa vaan likaiset odottaa tiskipöydällä seuraavaan tiskikonevuoroa.
meillä tällä hetkellä 2 isoa allasta. ihan ok, mutta ottaisin mieluummin yhden tosi ison ja enempi pöytätilaa.
upotettua en voi sietää ollenkaan. tiskipöytä pitää olla!
Ilmeisesti en ole ainut, joka kaipailee kunnon tiskialtaita! :) Sitä mietin, että mikä sen pienen altaan idea on? Meillä on siis yksi kunnollisen kokoinen ja yksi pieni. Mun mielestä se pieni on hölmön kokoinen. Ei siinä astioita huuhdota.
Te jotka pärjäätte hyvin ilman kahta allasta, eikö teillä ole mitään sellaisia astioita/esineitä, mitkä pestään käsin? Mulla on aina suursiivouksien yhteydessä tapana pestä käsin lasisia koriste-esineitä. Ei niitä voi suurinta osaa koneeseen laittaa. Silloinkin kaipaan kahta allasta.
Vai että kuivauskaappikin on nykyisin out? o_O Olen todella hämmästynyt. Sehän on loistava keksintö!
ap
työntää kaiken koneeseen.
Hopealusikatkin, vaikka muistaakseni nekin pitäisi käsin pestä.
Ilmeisesti en ole ainut, joka kaipailee kunnon tiskialtaita! :) Sitä mietin, että mikä sen pienen altaan idea on? Meillä on siis yksi kunnollisen kokoinen ja yksi pieni. Mun mielestä se pieni on hölmön kokoinen. Ei siinä astioita huuhdota. Te jotka pärjäätte hyvin ilman kahta allasta, eikö teillä ole mitään sellaisia astioita/esineitä, mitkä pestään käsin? Mulla on aina suursiivouksien yhteydessä tapana pestä käsin lasisia koriste-esineitä. Ei niitä voi suurinta osaa koneeseen laittaa. Silloinkin kaipaan kahta allasta. Vai että kuivauskaappikin on nykyisin out? o_O Olen todella hämmästynyt. Sehän on loistava keksintö! ap
No mä pesen esim. perunat siinä pienessä altaassa. Säästyy vettä kun ei tartte jättiallasta täyttää. Samoin siinä kyllä huuhtelee vaikka kätensä jos isommassa altaassa on jotain muuta täytteenä.
Kyllä yhdessä isossa altaassa mahtuu pesemään ihan saman kokoiset tavarat kuin kahdessa isossa. Voi ensin pestä ja sitten huuhdella vaikka. Mä tosin hyvin harvoin pesen isoja tiskejä käsin. Korkeintaan muutamia kattiloita ja paistinpannuja ruuanlaiton yhteydessä.
Ja joo, en todellakaan ole suursiivoustyyppiä, joka pesee koko kaapin tavarat ihan vaan pesemisen ilosta. Enkä kerää koriste-esineitä.
Mulla on joitakin käsinpestäviä astioita, mutta niiden kanssa pärjään mainiosti yhdellä isolla altaalla ja yhdellä pienellä.
mitä pitäisi käsin pestä. Uunipellin pesuunkaan en tarvitse kuin yhden altaan.
Meillä on yksi allas ja riittää oikein hyvin. Kuivauskaapin hävitän lähiaikoina, ritilöiden tilalle laitetaan tavalliset hyllyt. En koskaan kuivaa mitään kaapissa. Maljakot yms. kuivaan saman tien pyyhkeellä ja laitan kaappiin.
ja onneksi laitoimme nuo perinteiset kaksi allasta. Jotkut tutut laittoivat muodin mukaan yhden pienen altaan ja ovat valittaneet ettei se riitä.
Jos on pienempi määrä käsiteltävänä niin laitan altaaseen pienemmän astian.
Rakastan tilaa ympärilläni ja kaksi isoa allasta on juuri se mitä tarvitsen. Ei yksi pieni kitukasvuinen potero..
En kaipaa yhtään toista allasta.
Meillä se allas on upotettu kivitasoon.
Mun mielestä noin on tosi hyvä.
ja ihan on tarpeen meillä molemmat!
Ne on varmaan miesten suunnittelemia ne "kaatoaltaat" :D
Puhumattakaan niistä pienistä pyöreistä altaista, joita yhteen aikaan kovasti tyrkytettiin. Eihän sellaisella tee yhtään mitään, kuten ylempänäkin jo mainittiin.
Puhumattakaan niistä pienistä pyöreistä altaista, joita yhteen aikaan kovasti tyrkytettiin. Eihän sellaisella tee yhtään mitään, kuten ylempänäkin jo mainittiin.
Pyöreät altaat muuhun kuin edustamiseen tarkoitetussa keittiössä on mun mielestä aivan käsittämätön idea. Mun lapsuudessani meidän perheen omakotitalon keittiössä oli sellainen. Siis yksi ainoa pyöreä pieni "tiski"allas. Se oli ihan kamala! Meitä oli kuusi perheenjäsentä ja jos astianpesukone oli joskus rikki ja siinä pyöreässä räppänässä piti kuuden hengen likaisia astioita pestä, niin siitä ei seurannut muuta kuin hermojen menetystä ja rikkoutuneita astioita. Pyöreälle pohjalle kun ei saanut kunnolla edes ladottua astioita tukevasti likoamaan, niin lasit hajoilivat herkästi.
Uuteen keittiöön halusin yhden ison pyöreän altaan. siinä mahtuu hyvin pesemään pellit ym. Usein tiskaan myös käsin ja silloin otan vatiin huuhteluveden. En halua että toinen allas veisi pöytätilaa, kun pöytätilaa tarvitsee useammin kuin allasta.
aivan hyvin riittää. ja kun pakkasien ja vesiputkien jäätymisesn takia piti pestä astioita käsin, käytin huuhteluun erillistä vatia.
meillä on tosi vähän tasoa ja piti todella miettiä ratkaisut tarkkaan, kuivauskaappi on pienin mahdollinen (60cm) ja ihan ok, tosin vain sitä alimmaista ritilätasoa tulee käytettyä.
meillekin yritti myydä yhden altaan kompleksia, lisäksi vielä hänen mielestään kuivauskaappi oli ihan turha, pitkin hampain yhtä kaappia olis "suostunu" meille myymään... Me oltiin varmaan hänen horror-asiakkaita, kun haluttiin kaksi isoa allasta, sekä tuplakuivauskaappi =) No ymmärtäähän sen, ettei 20v kundilla ole oikein näkemystä käsitiskistä ja niiden kuivausmahdollisuuksista...
Olen asunut Aasiassa 10v, sina aikana ei ole ollut kuivauskaappia, ja loistavasti tulee toimeen ;-). Kun Suomeen muutamme ja asunnon remontoimme, niin kuivauskaappia ei tule.
Altaista olen samaa mielta ap:n kanssa. Kaipaan SYVIA altaita, niissa on helpompi tiskata kasipesua vaativat astiat. Ja kahta kannatan minakin.
Meillä on yksi iso ja yksi pieni.
Pientä käytän juureksille, perunalle eli huuhtelen ja kuorin ne siinä.
Käsin tiskattavaa tulee väkisin jos hoidan meidän astiat oikein
Leivinpellit ja valurauta-astiat pestään käsin sekä puulastat yms.
Yritän pestän kaiken mahdollisen koneessa kuten maljakot ja kaikki jääkaapin osat.
ja uuteen taloon ei tule. Toinen on ihan tarpeeton.