Diane Novan käyttäjät!
Millaisia sivuoireita teillä on ollut? Onko ollut hyvä vai huono lääke?
Kommentit (13)
Ennen oli ihan hirvee akne, nyt ei oo nypyn nyppyä. Lisäks haisin hielle, hikoilu rauhoittunut. Painoa tullut lisää ja ehkä pientä alakuloa aiheuttaa. Mut toi iho oli mulla niin hirvee ett kärsin sen takii hirveeti. Ikää on vaan nyt 32 joten pelkään etten saa enää kauan käyttää. Miten sitten saan ihoni kuntoon. Antibiootteja, jotakin abocyclinejä söin ihoon pitkään, ei oikein auttaneet.
Mä aloin käyttämään tuossa 37-vuotiaana, eikä lääkäri maininnut mitään estettä. Oli kyllä ihana että vei kamalan finni-ongelman pois viimein tuossa iässä. Lopetin kyllä sitten myöhemmin, ja iho on pysynyt parempana kuitenkin, mutta olen harkinnut vuotojen vuoksi aloittaa uudelleen.
Kun ekaa kertaa aloitin, oli päänsärkyä ja mielialanvaihteluita, mut ne saattoi johtua uudesta, tuoreesta seurustelusuhteesta. Toisen kerran aloittaessa ei ollut minkäänlaisia sivuvaikutuksia, lievää päänsärkyä lukuunottamatta. Hyvä lääke, todella tehokas ehkäisyyn ja akneen.
Yhteensä olen ko. pillereitä syönyt n. 15. vuoden ajan. Otin aikanaan pillerit niin ihonhoidon vuoksi kuin ehkäisynkin vuoksi. Tosi luotettavat pillerit ovat olleet ja pitäneet ihon sileänä.
Nyt kun ikää on jo jonkin verran yli 30v. ja lapsia kaksi, aloin itse miettiä ja lääkärikin sitten vahvisti ajatukseni, ettei ehkä ole "järkevää ja aiheellista" syödä niin korkeahormonisia pillereitä. Vaihdoin sitten matalahormonisimpiin vastaaviin, joihin en sitten enää ollutkaan tyytyväinen...
Lisäksi mua on alkanut vaivata migreeni, jolloin ei suositella käytettäväksi yhdistelmiä. Joten uuden ehkäisymuodon etsintä on edessä.
Lisäksi mua on alkanut vaivata migreeni, jolloin ei suositella käytettäväksi yhdistelmiä. Joten uuden ehkäisymuodon etsintä on edessä.
[/quote]
Ja aurallinen migreeni siis mulla kyseessä.
mutta paino nousi 10 kg ja iho kuivui korpuksi...lopetin. Eli en ollut tyytyväinen.
Harmi, että olen jo liian vanha käyttämään niitä. Matalahormonisista taas on tullut kaikenlaista ikävää vaivaa, joten nyt sitten ilman hormonaalista ehkäisyä ja iho on kamala :(
finnittömyys korvasi moninkertaisesti tuon painonnousun
Eli en käyttäisi, ja siksi lopetinkin aikanaan käytön ja vaihdoin merkkiin joka matalihormonisin.
Kyllä, veivät finnit (ja eivät ole takaisin tulleet. liekö ikäkin vaikuttanut?) ja mitään haittavaikutuksia ei ollut. No lihoin ehkä n.10kg, mutta ehkä sekin johtui vain iästä --> ei enää mennyt energiaa pituuskasvuun ja ajokortti-ikä --> ei enää kävelty/pyöräilty vaan mentiin autolla.
mielestähän koskaan painonnousu ei johdu hormonivalmisteista vaan aina ainoastaan ihmisen elämänolosuhteista... Just joo!