Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olimme kylässä 1h 15min ja sinä aikana kaverin antoi lapselleen 3krt tukkapöllyä.

Vierailija
13.02.2010 |

Tai muuta fyysistä kuritusta. Meni aina eri huoneeseen lapsen kanssa ja lapsi tuli sitten ulos hiuksiaan haroen.

Yliväsynyt tenava vähän riehaantui heittelään ruokaa ja leluja ja sai kurinpalautusta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä fyysistä rangaistuskeinoa hän aikoo seuraavaksi kokeilla kun luunapit ja tukkapölly eivät enää lapseensa tehoa.

Joo, kannattaa kysyä. Kysy myös, mitä hän tekee jos lapsi jonain kauniina päivänä käy äitiinsä samalla tavalla käsiksi.

Vierailija
2/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

" jotkut lapset tarviivat vaan enemmän kuria kuin toiset"

Ja toiset vanhemmat osaavat sen kurinpidon paremmin kuin toiset. Mulle nää lapsensa lapsijät, tukistajat ja nappailijat ovat pohjasakkaa.

Itse ihmettelen sitä ettei lasta saa enään tukistaa tai antaa neppejä. Niin tehtiin ennenkin ja niin tehdään vielä tulevaisuudessakin.

Itse olen huomannut että ne joita on kuritettu kunnolla lapsuudessa ovat aikuisena paljon vastuuntuntoisempia ja osaavat käyttäytyä paljon paremmin kuin ne jotka ovat saaneet tehdä mitä lystäävät eikä vanhemmat ole puuttuneet asioihin mitenkään.

Taidat olla aika yksinkertainen jos luulet, että lapsia joko kuritetaan fyysisesti tai annetaan kasvaa ihan pellossa. No, mustavalkoisessa maailmassa asiat ovat helppoja, kun ei tarvitse omia aivojaan käyttää pätkän vertaa... Toisekseen, kuinka monen tuntemasi ihmisen lapsuusajan kotikasvatuksesta tiedät yhtään mitään? Teetkö galluppia keitä on "kuritettu kunnolla" ja keitä ei? Omituista kerrassaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan, on hyvä että kuri pidetään, eikä anneta tehdä mitä lystää.w

Vierailija
4/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykimällä. Ja sen uhmiksen kohdalla oli jo ylitetty se raja että tukkapölly ei enää tehoa ja lapsi tekee pahojaan saadakseen huomiota ja edes sen tukkapöllyn.

Vierailija
5/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki pahoinpitely on eri asia...

Vierailija
6/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vaan innostui riehumaan entistä pahemmin aina kurinpalautuksen saatuaan.

Vierailija
7/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset vanhemmat osaavat sen kurinpidon paremmin kuin toiset. Mulle nää lapsensa lapsijät, tukistajat ja nappailijat ovat pohjasakkaa.

Vierailija
8/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt edes teet nimettömän ilmoituksen lastensuojeluun? Vai odotatko sitä kertaa että menee liian pitkälle ja lapsi kuolee pahoinpitelyyn?

Vierailija
9/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei risua säästelty ja ihan kunnollisia aikuisia heistäkin kasvoi...toisin kuin nykyaikana.

Vierailija
10/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan laitonta touhua. Lasta ei saa fyysisesti kurittaa. On olemassa parempiakin keinoja opettaa ja ohjata lasta. Ja ne ovat jopa tehokkaampia.

Vierailija
11/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt että lapsi sai sitä tukkapöllyä. Tiedän kyllä että sai, vaikka saikin kuritusta eri huoneessa. Olen nähnyt myös miten tämän lapsen mummo on antanut lapselle luunappeja.

Vierailija
12/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa tarvita herätyksen siihen miten käyttäytyy! Jos on fiksu niin lopettaa sen jälkeen kun "tädit" käyneet tarkistamassa tilanteen. Minkä ikäinen lapsi? Osaako kertoa jo vieraille jos häntä tukistetaan tms.?

Vierailija
13/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä ettei lasta saa enään tukistaa tai antaa neppejä. Niin tehtiin ennenkin ja niin tehdään vielä tulevaisuudessakin.

Itse olen huomannut että ne joita on kuritettu kunnolla lapsuudessa ovat aikuisena paljon vastuuntuntoisempia ja osaavat käyttäytyä paljon paremmin kuin ne jotka ovat saaneet tehdä mitä lystäävät eikä vanhemmat ole puuttuneet asioihin mitenkään.

Vierailija
14/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin omien lasten kohdalla. Toinen vaihtoehto on, että heitä on hakattu sen verran paljon kurinpidon nimeen, että ovat seonneet päästään ja istuvat pahoinpitely- tai henkirikosten takia linnassa.

" jotkut lapset tarviivat vaan enemmän kuria kuin toiset" Ja toiset vanhemmat osaavat sen kurinpidon paremmin kuin toiset. Mulle nää lapsensa lapsijät, tukistajat ja nappailijat ovat pohjasakkaa.

Itse ihmettelen sitä ettei lasta saa enään tukistaa tai antaa neppejä. Niin tehtiin ennenkin ja niin tehdään vielä tulevaisuudessakin. Itse olen huomannut että ne joita on kuritettu kunnolla lapsuudessa ovat aikuisena paljon vastuuntuntoisempia ja osaavat käyttäytyä paljon paremmin kuin ne jotka ovat saaneet tehdä mitä lystäävät eikä vanhemmat ole puuttuneet asioihin mitenkään.

Vierailija
15/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on sun velvollisuutesi! Vaikka et kyseistä tapahtumaa nähnyt, voit ihan hyvin soittaa lastensuojeluun ja kertoa, minkä vaikutelman sait. Jää lastensuojeluviranomaisen pääteltäväksi, onko kyseessä lastensuojelutapaus vai ei.

Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä tai sanoa viranomaiselle, että et halua että ko. perhe saa nimesi tietää, koska välinne tulehtuisivat. Riittää syyksi ja viranomainen ei saa henkilötietojasi paljastaa.

Vierailija
16/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa kyllä kertoa jos kysytään että onko tukistettu. Eri asia ymmärtääkö lapsi että siinä on jotakin väärää, kun on ikänsä niin kasvatettu.

Olin tämän lapsen luona kylässä kun oma lapseni oli 1v ja tämän lapsen äiti läsäisi mun lasta sormille kun mun lapseni erehtyi koskemaan viherkasviin. Silloin uhkasin tehdä asiasta rikosilmoituksen.

Vierailija
17/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai milloin? Ei se kuule koskaan ole ollut mikään yleinen malli! Isäni on 50-vuotias ja pappani 80-vuotias eikä kumpakaan ole koskaan kuritettu tukkapöllyin tai luunapein. Myöskään itse en tällaista harrasta, lapseni eivät edes tiedä mitä tarkoittavat tukkapölly, piiskaaminen ym.

Vierailija
18/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä entisajan kuri pitäisi ehdottomati palauttaa!

Terveisin kolmen lapsen äiti :)

Vierailija
20/27 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä fyysistä rangaistuskeinoa hän aikoo seuraavaksi kokeilla kun luunapit ja tukkapölly eivät enää lapseensa tehoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi