Mikä on polikliininen synnytys ja millä kriteereillä sen saa??
Kommentit (10)
vai voiko synnyttämään mennessä sanoa sen toiveeksi?
Entäs jos maito ei heti nouse rintoihin? mulla nousee yleensä vasta toisena tai kolmantena päivänä ja annnan siinä välissä korviketta lisäksi hiukan. Haittaako se?
Mullakolme siellä normaalisti alakautta syntynyttä lasta. Tokan ja kolmannen kanssa olisin halunnut kotiin asap, mutta hoitsut vaan hokivat "kyllähän sä nyt täällä pari-kolme päivää olet". Miksi? En siis päässyt kotiin vaikka minä ja lapset voitiin täysin normaalisti. Maitoa rupesi tulemaan kunnolla 3. päivänä synnytyksestä ja sehän on ihan normaalia.
Menin synnyttämään ja sanoin heti että jos kaikki menee hyvin ja lapsi voi hyvin haluaisin lähteä kotiin heti kun voin.
Tyttö oli maailmassa 7 aikaa aamulla ja kello 15 olimme jo kotona.
Keskustelimme kätilön kanssa asiasta tietysti synnytyksen jälkeen ja sitten katsottiin vaavin vointia 6 h synnytyksen jälkeen ja kotiin päästiin.
Olihan se hassua kun kolmen aikaa yöllä oltiin lähdössä synnyttämään ja tasan 2 h tunnin jälkeen oltiinkin jo vauvan kanssa kotona.
ei päästänyt minuakaan lähtemään heti, vaikka kaikki oli mennyt hyvin vauvat normaalikokoisia, eikä mitään ongelmia; ensimmäisestä olin 3 vrk, toisesta 2 vrk ja kolmannesta sitten reilun vuorokauden, mutta se yhden yön yli oli vähimmäisvaatimus...
ja olen sairaalaan mennessä ilmoittanut haluavani poliklinisen synnytyksen, jos kaikki menee ok.
Jos ollut äitipolikäyntejä, olne siellä pyytänyt laittaan papereihinin toivomuksen tuosta.
Ei ole tarvinnut vauvaa käyttää sairaalassa, olen tilannut yksityisen kätilön kotiin katsomaan vauvan vointia. Eipä sillä maidon nousulla ole väliä onko kotona vai sairaalassa, nousee samalla tavoin. Luottakaa itseenne naiset. Sairaalassa olo on turvallinen, koska siellä henkilökunta saatuvilla. Jos kokee itsensä epävarmaksi, ja olettaa että täytyy sitten soitella sairaalaan varmistaakseen kaiken, on parempi jäädä sinne sairaalaan pariksi päiväksi, kuin lähteä kotiin ja tuntea epävarmuutta.
ja minua ei siis siirretty ollenkaan osastolle , vaan odottelinvauvan kanssa synnytsosastolla omassa huoneessa kotiin pääsyn. Lääkäri kävi tarkastamassa vauvan ennen lähtöämme kotiin. 6-12 tuntia ollaan odoteltu.
minullakin, paikkana KYS.
Korjaan 2 vastausta, kyllä sen saa ensisynnyttäjä.
Itse olen synnyttänyt ja sen jälkeen isä pessyt ja pukenut vauvan ja n. kahden tunnin päästä syntymästä olemme olleet jo kotona.
Minullakin maito noussut yleensä seuraavana päivänä, mutta eihän sitä tarvitse odottaa.
Olen pitänyt vauvaa rinnalla ja hyvin on pärjätty.
Ollaan sitten menty neuvolaan muutaman päivän kuluttua normaalisti.
Eihän synnytys ole sairaus joka vaatii sairaalassaoloa, mikäli vauva ja synnytys on normaalisti sujunut.
jälkeen kotiin. Ensisynnyttäjä ei sellaista saa. Vauva pitää tuoda näytille vielä sairaalaan.
ja vauvan ja äidin vointi pitää olla kunnossa.