Kuinka monella vauva päättänytkin tulla itse kun käynnistyspvämäärä on sovittu?
Tuntuu olevan aika yleistä että vauva tuleekin maailman omin avuin tyyliin edellisenä yönä kun pitäisi aamulla synnytys käynnistää..
Kokemuksia?
Kommentit (19)
käynnistysaika aamulla 8.45 (rv 39+2), yöllä 4.30 meni vedet ja alle tunti siitä kun olisi se aika ollut, lapsi syntyi.
päivää ennen, taisi säikähtää sitä käynnistys lappua :D
Käynnistys huomenaamulla aikaisin ja nyt polttelee ja särkee joka paikkaan.. Tulisi nyt vaan itse!
ap
Meillä esikoisen synnytystä ruvettiin käynnistelemään muutama päivä ennen laskettua aikaa (raskausmyrkytysoireiden takia), mutta syntyi vasta 4 päivää lasketun ajan jälkeen.
Nuoremman synnytystä en halunnut käynnistettävän, vaikka sitä jo aiemmin tarjottiin. Sit rv 41+5 sanottiin, että rv 42+0 pitää tulla käynnistykseen, mutta synnytys käynnistyi itsestään rv 41+6 yöllä ja poika syntyi ilman apua. :)
Lääkäri sanoi että seuraava kontrolli perjantaina ja silloin käynnistetään.
Supistukset alkoivat keskiviikkoiltana puoli kahdentoista aikaan ja tyttö syntyi torstaiaamuna.
Olin 4cm auki ja supisteli sen verran, että pääsin synnytysosastolle. Myöhemmin laitettiin tippa voimistamaan supistuksia, mutta synnytys siis käynnistyi spontaanisti.
syntyi käynnistyspäivän aamuna. heräsin aamuyöllä supistuksiin, pari tuntia siitä meni vedet ja lähdettiin sairaalaan. potra poika syntyi hetikohta kun sairaalaan ehdittiin.
Raskaushepatoosin vuoksi yritettiin käynnistää jo rv 38+, mutta parin päivän yrittämisestä huolimatta mitään ei tapahtunut. Lääkäri kehotti menemään pariksi päiväksi kotiin, ja palaamaan sitten uuteen yritykseen, ja sanoi, että "sitte korkeintaan laskettuun aikaan yritetään käynnistystä, jos ei auta niin sitten leikataan." Minä menin kotiin ja ajattelin, että ainakaan ei yliaikaiseksi mene. Pari päivää myöhemmin olin pakkaamassa sairaalakassia seuraavaksi aamuksi, jolloin olin palaamassa osastolle käynnistelemään synnytystä - ainoa, mitä kassiin sain, oli lapsivedet. Siitä kuusi tuntia myöhemmin syntyi kuopus.
Oli kehotettu palaamaan osastolle kello kahdeksaksi, ja palasinkin, mutta vauva kainalossa.
myös äiti jonka kaksi vauvaa syntyneet juuri käynnistyspäivää edeltävänä iltana/yönä! Toinen rv 41+6 ja toinen rv 42+0. syöksysynnytyksiä molemmat, juuri ja juuri ehdittiin sairaalaan..
Perjantaina neuvolasta laittoi lähetteen ja seuraavalla viikolla lapsi syntyi kun saatiin lähete kotiin käynnistyksestä.
Toisesta taas vedet meni osittain, kuulemma n. 90 prossaa alkaa syntymään siitä seuraavan vuorokauden kuluessa. En kuulunut tähän porukkaan ja 3 päivää meni uudelleensynnyttäjänä.
ja käynnistys klo 7 aamulla..
Vauva isokokoinen.
äsken vielä tuntui että jotain alkaisi tapahtua, mutta nyt taas hiljaista..
No kohdunsuu oli viimeksi noin 3 cm auki, kohdunkaulaa vaan oli aika paljon jäljellä, mutta oksotosiinilla siitäkin päästään..
Että toivottavasti aamuinen "käynnistys" ei ole ihan oikea käynnistys vaan pistetään vaan vähän vauhtia..
Aamulla oli käynnistykseen meno klo 8 ja supistukset alkoi 04:30 edellisenä yönä: tiukille meni :-)
Esikko syntyi rv 40+2, käynnistykseen olis ollu aika klo 8, mutta me menimme sairaalaan klo 6. Syntyi sitten yhdeksän huiteilla itekseen. =) Meillä käynnistyksen syynä oli perätila, ettei poju olis liian isoksi päässy yliaikaisena. =) Hienosti meni ja tuli omin avuin, toisen kohdalla sitte pelkäsin normaalia synnytystä, kun tuli mun mielestä väärin päin. =)
kaksi alkanut syntymään su-ma välisenä yönä, kun maanantai aamulle kahdeksaksi oli sovittu käynnistys. Viikkoja n. 42 molemmissa.
mulla oli raskausmyrkytys ja poika syntyi rv 40+4.. olisivat käynnistäneet vasta rv 41
torstaiksi oli sovittu käynnistäminen päivällä kolmelta, mutta poika syntyikin samana aamuna ilman apuja 9. Toki supistuksia oli jo aiemmin tiistaista lähtien, mutta silloin olisivat vielä lähettäneet sairaalasta kotia jos olisin mennyt näytille. Torstaina menin sairaalaan todella tuskaisena seitsemältä aamulla ja silloin oli 3 cm auki :O
Esikoinen arvioitiin ultrassa isokokoiseksi ja siksi käynnistys sovittiin (40+2)maanantai aamuksi. Synnytys kuitenkin käynnistyi itsestään niin, että jo yöllä mentiin sairaalaan. Poika syntyi maanantaina klo 16 jälkeen.
Tsemppiä synnytykseen!
yksi, lapsi ehti syntyä n.6 tuntia ennen kuin olisi aloitettu käynnistys.