Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä kulutusluottoja?

Vierailija
12.02.2010 |

Tuossa eräässä ketjussa mietittiin miten ihmisillä on varaa kaikkeen. Eivätköhän kulutusluotot ole myös osaselitys tuohon. Niitähä me Suomalaiset kuulemma otamme enenevissä määrin jatkuvalla syötöllä!!!

Kuka tunnustaa niitä ottavansa?

Me ei olla otettu kuin kerran (1000 €) kun ostettiin sohva viime kämppään. Enää ei taideta ottaa, ihan hirveät korothan noissa on!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulutusluotolla rahoitettu kulutusluoton maksua ja nyt sihen on saatu stoppi. luottotiedot olen saanut pidettyä, mutta erinnäisten laskujen maksuajoista on tehty sopimuksia perintätoimitojen kanssa.

viime vuonna kulutusluottoa oli 35 000. nyt 20 000.

isoimmat kuukausittaiset erät on saatu maksttua pian pois, ja nyt pääsen lyhentämään ne pois, joista olen joutunut näitä isompia maksueriä lyhentämään.

Tätä tietä en kellekään suosittele, mutta olen onnellinen, että tunnelin päässä häämöttää valoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luottokortteja, ellos ja anttila tilejä, on isompi kulutusluotto otettu autoa varten ja sitten vielä lainaa osakkeisiin. Välillä olen ottanut lainaa etelänmatkoihinkin.

Ei ole ainakaan vielä jouduttu pulaan. Asuntolainaa ei ole, asumme Asossa

Vierailija
4/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luottokortti löytyy, jolla olen joitain kertoja maksanut ostokset. Samoin joskus tuli osteltua isompia hankintoja osamaksulla, kun sellainen mahdollisuus tarjoutui. Aika vähän kuitenkin olen noita käyttänyt. Mieluummin säästän ensin ja ostan sitten.

Vierailija
5/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis koskaan luottokorttina. Sillä ostettaessa saa myös tavaroilleen ostoturvan, jos sattuu piankin hajoamaan. Ostan kaiken elektroniikan visalla juuri tuon vuoksi. Vihaan kaikkia ellos, hm ym. tilijä, koska ne ovat juuri näitä maksuvaikeuksiin ajavia. Eli tartte kun lyhentää sen ja sen verran... Tulis varmaan monella mietittyä ostokset tarkemmin, jos lasku pamahtais kerralla maksuun. Kuitenkin käytännössä kaikki ellos-laskuni kiertävät tuolta tilin kautta, vaikka maksankin laskun aina kerralla pois.

Vierailija
6/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omillani. Ei siinä lainaamisessa sinällään mitään pahaa tietenkään ole jos sitä tosissaan aikuisten oikeasti tarvitsee. Itseni viihdyttämiseen en lainaa ottaisi.

Vierailija
8/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluotoiksi laskettavia jotain 25-30 tuhatta. Tarttee olla kohtalaisen suuret tulot, että tämä on normaalia eikä taloudellinen katastrofi.

Vierailija
9/17 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluotoiksi laskettavia jotain 25-30 tuhatta. Tarttee olla kohtalaisen suuret tulot, että tämä on normaalia eikä taloudellinen katastrofi.

Vierailija
10/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä se on autolaina, ihan pankista otettu ja korko tänään juuri katsoin 2,57%

Vierailija
11/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin silloisen mieheni kanssa, ja varmaan jotenkin pönkitin itseäni ostelemalla. kaikkeen oli varaa kun joutui maksamaan vain 60€ / kk roinasta.. sitten oli pari luottokorttia ja "autolaina" joka meni leveästi elämiseen. yksi päivä vain kyllästyin siihen paskaan (velatkin alkoi kaatua päälle) ja otin yhden lainan jolla maksoin koko paskan pois. erosin miehestä ja katkoin luottokortit. tein päätöksen etten enää koskaan ota lainaa. nykyinen mies hieman ihmettelee mun suhtautumista luottoihin, mutta on tyytyväinen :) minulla ei ole sentin latia lainaa mihinkään suuntaan ja aina on rahaa jos vaikka tv hajoaa.

Vierailija
12/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän noilla kaupoilla on noita 6 kk kampanjoita, jolloin sen saa korottomasti maksaa takaisin.

Mutta vieläkin väitän, ettei lainat sitä varallisuutta selitä, koska takaisinhan nekin on maksettava.

Vierailija
13/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän noilla kaupoilla on noita 6 kk kampanjoita, jolloin sen saa korottomasti maksaa takaisin. Mutta vieläkin väitän, ettei lainat sitä varallisuutta selitä, koska takaisinhan nekin on maksettava.

pitkäänkin kun ottaa lainoja, voi kuvitella että on enemmän rahaa kuin onkaan. Sitten otetaan lisää lainaa että saadaan yksi luotto maksettua.

Ruotsin tv:ssa tulee mielenkiintoinen ohjelma, joka minun mielestän pitäisi saada Suomen televisioon. Sen nimi on Lyxfällan ja siinä autetaan ihmisiä jotka ovat joutuneet taloudellisiin vaikeuksiin ja joiden rahankäyttö on usein vastuutonta/holtitonta/huolimatonta. Yleensä heillä voi olla jopa 5-10 kulutusluottoa joissa korot vain kasvavat ja pääoma niissä kasvaa huikeaksi. Monilla on krooninen shoppailuvimma.

Olisi todella mielenkiintoista saada tuo ohjelma Suomen telkkuun! Näitä ihmisiä kun on paljon...

Vierailija
14/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella mielenkiintoista saada tuo ohjelma Suomen telkkuun! Näitä ihmisiä kun on paljon...

Tuleehan (vai tuleeko vielä?) täällä ihan kotimainen vastaava, muistaakseni nimeltää Kukkaron herraksi tai jotain sinne päin.

Vierailija
15/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolainaa ja luottokortti.

Joskus on ollut myös osamaksulla ostettuja huonekaluja tai kodinkoneita tms, tällä hetkellä ei ole. Monesti osamaksu on tullut otettua jos jotain on pitänyt saada hankittua pikaisesti. Itse olen ollut vuosia kotiäitinä, mies keskituloinen niin eipä sitä rahaa pahemmin säästöön kerry. Mielummin ostaa osamaksulla jos on tarve, säästämiseen kun menisi aika monta kk.

Vierailija
16/17 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan (vai tuleeko vielä?) täällä ihan kotimainen vastaava, muistaakseni nimeltää Kukkaron herraksi tai jotain sinne päin.

Vierailija
17/17 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis koskaan luottokorttina. Sillä ostettaessa saa myös tavaroilleen ostoturvan, jos sattuu piankin hajoamaan. Ostan kaiken elektroniikan visalla juuri tuon vuoksi. Vihaan kaikkia ellos, hm ym. tilijä, koska ne ovat juuri näitä maksuvaikeuksiin ajavia. Eli tartte kun lyhentää lainaa sen ja sen verran... Tulis varmaan monella mietittyä ostokset tarkemmin, jos lasku pamahtais kerralla maksuun. Kuitenkin käytännössä kaikki ellos-laskuni kiertävät tuolta tilin kautta, vaikka maksankin laskun aina kerralla pois.

Tuo ostoturva on kyllä hyvä juttu jos sattuu esim rikkoutumaan kotiin vietäessä.

Visa on käytössä myös täällä. Ostoturva on ihan ok, mutta onhan tuossakin aika korkea korko jos osamaksuna makselee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän