Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EKG:stä tietävä

Vierailija
12.02.2010 |

Eli lukee olevan ihan normaali sinus rytmi. Mutta mitä tarkoittavat tekstit:

Cannot rule out Anterior infarct, age undetermined.

Abnormal ECG

Kiitos, jos joku tietäisi

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voida poissulkea aikaisempaa infarktia, ikä määrittelemätön (yleensä EKG:ssä lukee potilaan ikä, oletan että siis viittaa tuohon). Epänormaali EKG."

Vierailija
2/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole määritelty ikää eli joitain tietoja ei voi laskea/ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan EKG paperissa. Olen siis 32-vuotias ja minulla on jatkuva lääkitys jonka vuoksi EKG- otetaan.

Ap

Vierailija
4/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä luottaa liikaa. Kone antaa diagnooseja usein liian herkästi. Odota, mitä lääkäri kertoo ja luota siihen.

Vierailija
5/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisiko tuo vaan sitten koneen jotakin "herjausta" vai tarkoittaako tuo, että EKG:ssä olisi jotakin kummallista?

Mulla on tuolla koulukirjani jossakin kaapin perukoilla, joissa EKG:n tulkitsemisesta jotakin on, enkä jaksaisi lähteä penkomaan, mutta taidan joutua etsimään ne, koska alkaa häiritsemään niin paljon.

Ap

Vierailija
6/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä luottaa liikaa. Kone antaa diagnooseja usein liian herkästi. Odota, mitä lääkäri kertoo ja luota siihen.

Mullakin on "aina" epänormaali EKG, koska mulla on rytmihäiriöitä ja (hyvänlaatuinen) sydänblokki. Kerran jopa pelkän paperin nähnyt (ei siis minua tutkinut) lääkäri oli kirjoittanut siihen että "ihan ok jos potilaan ikä 100 v (ikää ei oltu määritelty juuri silloin) mutta muuten epänormaali". Arvaa vaan että sain sätkyn kun näin sen! ;-) Mutta kardiologi on aina ollut sitä mieltä että ihan ok, ei aihetta mihinkään toimenpiteisiin tai rajoituksiin. Eli odota tosiaan lääkärin mielipidettä.

Vierailija
7/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntiä, varmaan on tosiaan vaan jotakin koneen antamaa vikatulkintaa.

Ap

Vierailija
8/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että kun se tutkimuksen tekijä ei ole syöttänyt siihen laitteeseen ikääsi johonkin tiettyy kohtaan, ei kone automaattisesti laske sulle tuota riskiä. Vähän niin kun matikassa pitäisi jakaa nollalla.

Vierailija
9/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on "aina" epänormaali EKG, koska mulla on rytmihäiriöitä ja (hyvänlaatuinen) sydänblokki. Kerran jopa pelkän paperin nähnyt (ei siis minua tutkinut) lääkäri oli kirjoittanut siihen että "ihan ok jos potilaan ikä 100 v (ikää ei oltu määritelty juuri silloin) mutta muuten epänormaali". Arvaa vaan että sain sätkyn kun näin sen! ;-) Mutta kardiologi on aina ollut sitä mieltä että ihan ok, ei aihetta mihinkään toimenpiteisiin tai rajoituksiin. Eli odota tosiaan lääkärin mielipidettä.

Iselläni todettiin vuosia takaperin vasenhaarakatkos, joka kuulemma voi olla terveessäkin sydämessä. No, vuosien lääkärillä ramppaamisen ja valittamisen tuloksena sydän lopulta tutkittiin kunnolla, löydöksenä laajentava sydämen vajaatoiminta. Sydänkäyrä tästä syystä jo pelkästään epänormaali...

Lisälyäntejäkin voi olla, ns. viattomia, mutta...

Vierailija
10/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cannot rule out Anterior infarct: musta toi tarkottaa ei voida pois sulkea etuseinäinfarktia... sen pois sulkemiseks tarvii ottaa r4-kytkentä ekg:tä otettaessa.

Vierailija
11/11 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo koneet antavat lähes jokaiseen EKG:ään jonkun "ei voida sulkea tätä diagnoosia pois" -lauseen.