Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Into menee, kun kaikkia ongelmaruokailijoita on niin paljon.

Vierailija
11.02.2010 |

Millä ihmeellä ruokit ystäväjoukkoa, kun kaikilla on joku allergia tai muu ruokarajoite???

Meillä on viikonloppuna juhlat, joihin tulee mm. keliaakikko, kasvissyöjä ja hernepaprikapähkinäallergikko. Olen ruokkinut saman porukan jo vaikka kuinka monta kertaa ja nyt alkaa mielikuvitus loppua. En enää keksi mitään uutta tarjottavaa, joka sopisi kaikille. On tylsää lähteä tekemään erilaista muille, mutta pakko siihen mennä. Mistä ihmeestä uutta intoa tarjoilujen keksimiseen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta tuttua myös.

Ja todellakin haluan huomioida kaikki.

Vierailija
22/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on riisiä, majoneesia tai joku hyvä kastike, ehkä kananmunaa ja kaikenlaisia kasviksia. Lisäksi juustoja, hedelmiä ja keksejä tai patonkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan marketista saa, jos ei viitsi itse tehdä.

tarkkaan saa lukea. Esim. kauraleivässähän on tietenkin myös vehnäjauhoja, samoin ruisleivissä.

Keliakian kanssa pitää olla tarkkana. Ei voi olettaa mitään, pikkuprintit luettava.

Eikä sekään aina auta, hyvä huomio oli se Elovena ketju joku päivä.

Vierailija
24/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no onhan nimitys silloin pescovegetaristi, mutta lihaahan se kalankin liha on.

Itse en viiteen vuoteen syönyt muuta lihaa kuin kalaa, mutta ikinä ei olisi tullut mieleen väittää että olen kasvissyöjä.

No onko kala kasvis?

Syökö kasvissyöjä kalaa?

Ties mitä lakto-ovo-pescovegetaristeja.

Olen tavannut joka tyypin, joka sanoo itseään kasvissyöjäksi, koska ei syö punaista lihaa...

Ja hippileirillä ruokaa laittaneena voin vielä odeta ihan empiirisesti vahvistetuksi, että moni kasvisyöjä syö kalaa.

Nisäkkään, broilerin ja merielävän syömisessä on ihan omat moraaliset kysymyksensä, jos nyt ei kategorisesti vastusta kaikkea tappamista.

Vierailija
25/25 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juurikin "ovo-lacto-pesco-vegetaristi" - helpommin ilmaistuna en syö lihaa, mutta kaikkea muuta kyllä (maitotuotteita, kalaa, jopa äyriäisiä).

Ei kyllä ole missään määrin vaikea keksiä syötävää. Päinvastoin tuntuu käsittämättömältä, miten lihansyöjät kuvittelevat vain liharuoan olevan ruokaa. Illanvietoissakin löydän yleensä aivan vaivatta syötävää, vaikken olisi edes asiasta etukäteen päässyt ilmoittamaan.

Sen sijaan tylsää kyllä on, että moni (mielikuvituksettomuuttaan vai tottumuksesta?) heittää jotain lihapitoista sellaisiinkin ruokiin, jotka hyvin voisi tehdä ilman erityisesti silloin, kun tietää mukana olevan kasvissyöjiä. Miksi on tehtävä aina just se kinkkupiirakka, kun voisi tehdä feta-pinaattipiiraan? Tai onko salaattiin ehdottomasti lisättävä lihaa?

Mutta ap:n kysymykseen: tortillat tms. "itse koottava" ruokalaji on tosi hyvä idea! Täytteitä kun voi tehdä etukäteen monenmoisia, ja jokainen voi valita omaan ruokavalioonsa soveltuvan täytteen. Kasvissyöjille voi tehdä "jauhelihakastikkeen" soijarouheesta - tai jos osaat homman, saat siitä niin hyvää, että kelpaa kaikille. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi