Oletko jännittäjä? Mitä asioita jännität? Onko tullut yhtäkkiä vai ollut aina?
Miten selviät jännittämisen kanssa haastavassa, esiintymistä sisältävässä työssä? Arkielämässä?
Kommentit (3)
Nuorena aikuisena se alkoi. Olen oppinut elämään sen kanssa. Tarvittaessa Propralia otan niin pahin jännitys häviää.
Olen pienestä pitäen ollut kova jännittämään, etenkin sosiaalisia tilanteita, joissa joutuu puhumaan ihmisille. Iän myötä on kyllä jännittäminen helpottanut jonkun verran sekä varmasti on auttanut myös työni, jossa joudun väistämättä olemaan tekemisissä monenlaisten ihmisten kanssa. Kaikkeen tottuu siis. Mutta silti, edelleen jännitän jotain tiettyjä tilanteita, esim isolle porukalle puhumista ja (ihan totta vaikka varmaan oudolta kuullostaa) puhelimessa puhumista (jopa ihan kavereiden kanssa).
myötä ja vissiin kokemuksenkin myötä olen oppinut hieman enemmän rentoutumaan tuollaisessa tilanteessa. Mutta en edelleenkään vapaaehtoisesti mene ison joukon eteen esiintymään, paitsi tulevissa kertausharjoituksissa :) Jännitän siis esim työhaastatteluja, ison joukon edessä puhumista jne. Paha tilanne oli se, kun menin vuosi sitten työhaastatteluun ja se perillä paljastuikin kolmen haastattelijan edessä tehtävään englanninkieliseksi haastatteluksi ja paniikki meinasi iskeä, kun en neglantia käytä edes joka viikko.