Hiusten suoristaminen raudalla.
Mulla on päälaella tosi paljon parin sentin mittaisia hiuksia, mietin että oliskohan mahollista että ne on katkeilleet liiasta suoristusraudan käytöstä? Mulla myös lähtee hiuksia aivan tajuttomasti, voiko se myös liittyä tuohon samaan? Help. :(
Kommentit (14)
Mulla lähtenyt myös paljon hiuksia ja niiden tilalle kasvaa sitten uusia.
Rautaan liittyen, laitathan jotain suoja-ainetta hiuksiin aina ennen suoristamista?
ennen, mutta nyt en vähään aikaa ole laittanut. Nyt loppui raudan käyttö. :(
Mutta sitä suoja-ainetta kannattaa kyllä laittaa joka kerta.
Ei johdu raudasta että sun tukka tippuu päästä. Luultavasti kyse hormooneista.
Mä käytän rautaa ehkä kahdesti kuussa ja aina suoja-aineen kera. Silti mulla on paljon noita lyhyitä hiuksia (ärsyttäviä). Mun hiukset on hyväkuntoiset ja syön myös sitä sinkkiä, joka ehdittiin jo mainita. En usko, että johtuu sulla suoristusraudan käytöstä, mutta ostapa hyvä ihminen silti se suoja-aine!
olla joku uusiutumisvaihe? Tosiaan nuo lyhyet hiukset näyttää niinkuin olisi saksilla leikattu.
Aina kun suoristan hiuksiani ja laitan sitä suoja aianetta mutta hiukseni katkeilevet silti! Mikä mättää? :O
Jos ovat vain parin sentin pituisia niin ovat varmasti uusia hiuksia, jotka eivät ole vielä kovin pitkäksi kasvaneet.
Jos kärsit hiusten katkeilemisesta tai lähdöstä niin lopeta suoristaminen. On ihan faktaa, että suoristusraudalla kyllä saa melko nopeastikin pilattua hiuksensa ja varsinkin suomalainen hiustyyppi on aika heikkoa. Mitkään suojanesteet eivät estä tätä vaikka vähentävätkin kuivumista ja katkeilua. Hiuksiin voi myös tulla kokonaan katkenneita osioita tai kulumia, joista hiukset kuluvat paikoittain todella lyhyiksi.
Minä suoristan joka päivä hiukset ja nyt olen alkanut käyttää suoja-ainetta mutta silti lähtee aika paljon hiuksia, ja äitini koko aika sanoo parin kuuakuden päästä sinulla ei ole ollenkaan hiuksia :( mitä teen? en haluaisin kuitenkaan lopettaa suoristamista :(
Se sinkkikin auttaa mutta oikeasti pii on rakennusaine hiuksille ja kynsille.
Ap:n ongelmat johtuvat suoristusraudasta. Tyypillinen suoriatusrautatuho ei ole tuollaista vaan latvojen haurastumista ja katkeilua. Hiustenlähtö ei minusta kuulosta ongelmalliselta, kun samalla pukkaa heti uutta hiusta tilalle ( ne parin sentin hiukset on uutta kasvua). Tuollainen voi johtua monesta syystä esim. Raskaus, imetyksen loppuminen, vaihdevuodet, hormnaalisen ehkäisyn aloitus tai lopetus, rankka laihdutuskuuri.
Mutta suoristusraudan käyttäjille vinkiksi että aina lämpösuoja alle ja mieluiten olisi hyvä olla säädettävän lämpötilan suoristusrauta ja käyttää alinta lämpötilaa joka omaan tukkaa riittää. On tosi yksilöllistä miten hius kestää suoristusrautaa, joillekin sen päivittäinen käyttö ei tee tukan kunnille mitään näkyvää huonoa, joillain taas jo polkkamittaisen tukan latvat voi olla haaroittunutta hamppua suoristelun takia.
Mulla oli pikkusena pentuna sellanen vaihe, että pidin hiuksiani aina poninhännällä niskassa. Pitkät oli siis hiukset. Taisimpa nukkuakin hiukset kiinni samassa kohdassa. Mulle ilmestyi tollasia "saksilla leikatun" näkösiä tupsuja takaraivoon, kampaaja ei meinannu uskoa että joo, en oo saksilla koskenut vaan poninhäntää vaan pitänyt.
Eli joku tollanenkin saattaa aiheuttaa, jos hiuksia painaa tai repii jatkuvasti tai usein joku hiuskoriste tai kampaus. Yöllä myös kun pää pyörii, saattaa hiuksia katkeilla jos on nutturalla pään päällä.
kuumuus ei ole hyväksi hiuksille. kai sä käytät suojaavia aineita ennen suoristamista?
ja sinkki on kuulemma hyvä hiuksille ja kasvavat nopeasti ja on terveemmät =) itse olen huomenna menossa apteekista hakemaan eli hlö kohtaista kokemusta ei ole...