Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rauhoitutko kun sinua rauhoitellaan vai kun puolestasi ollaan huolissaan?

Vierailija
10.02.2010 |

Mä olen huomannut jos mulla on joku hätä niin jos joku tulee kauhean rauhallisesti puhumaan että ei tässä ole hätää niin hermostun enemmän. Ajattelen että kauheaa että eikö toi tajua että tässä on nyt tilanne päällä. Sit taas kun joku tulee että voi kauheaa niin huomaan äkkiä että minä olenkin se rauhallinen ja rauhoittelen sitä toista. Synnytyksessäkin meinasin motata miestä joka rauhoitteli jatkuvasti että ei tässä mitään hätää ole. Jos hän olisi ollut paniikissa niin mä rauhoittuisin kun joku on mun puolesta huolissaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne, jos toinen alkaa rauhoitella ja vähätellä. Mulle tulee tunne, että tuo ei ole ihan realiteeteissa, kun ei tajua ottaa huomioon riskejä, tuohon ei voi luottaa.

Vierailija
2/4 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä, mutta en viitsi kertoa kaikkia asioita nykyään esim äidilleni koska hän alkaa hysteerisesti hätäilemään ja hermostumaan ja sitten loppujen lopuksi minä saan vain rauhoitella häntä (omista asioistani tai perheemme asioista) monen päivän ajan. Eli mä nyt olen sellainen perus-rauhallinen ei-panikoiva tapaus joka ajattelee vaan tosi realistisesti juttuja ja oiekin pyrin onkimaan kaikkia pieniäkin positiivisia asioita synkimmistäkin jutuista. Joten mua ei tartte rauhoitella; mä olen se rauhoittelija kaikille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku rauhoittelee minua pelästyn lisää. Koska olen perus-rauhallinen, niin en varsinaisesti kaipaa rauhoittelua. Kun joku kuitenkin rauhoittelee, tuntuu että nyt on todellakin tosi kyseessä. Asiat ovat todella huonosti. Siis jos puhelu vaikka alkaa "Älä nyt pelästy.." niin siitähän pelästyy ihan kamalasti. Tai jos lääkäri sanoo että "Kyllä tästä selvitään." niin tuntuu varsin pahalta.

Jos toinen on pelästyneen oloinen, niin toki alan rauhoitella. Siis esim. kun minulla todettiin vakava sairaus, niin toki rauhoittelin muita, kun he olivat kauhuissaan tiedon saatuaan. Oikeastikin olin huolissaan miten muut selviävät minun sairaudestani. Minunhan tarvitsi vain sairastaa, vammautua tai kuolla, muiden hoitaa minua ja pyörittää koko muuta elämää.

Vierailija
4/4 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huomaan että mies huolestuu minusta. Minulla oli jokin aika sitten ihottuma josta olin tosi huolissani mutta mies vain sanoi että mitäs nyt noista, pari näppyä siellä täällä. Sitten ihottuma paheni hurjasti ja mies olikin ihan paniikissa että nyt pitää heti soittaa lääkäriin, niin mulle tuli heti ole että mitäs tässä nyt, pari näppyä siellä täällä :). Sama jos musta joku asia on ihan kauhea niin heti jos mieskin alkaa sitä päivittelemään niin yht'äkkiä se ei enää tunnukaan niin kauhealta. Tosi ristiriitaista siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä