Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsynyt yöheräilyihin

Vierailija
10.02.2010 |

Miten tästä nyt piristyis? Meillä 7kk heräilee öisin tunnin/kahden välein ja tissiä haluaa. Jos isä menee apuun tutin kanssa, huuto on kovaa, loppuu vasta äidin syliin (+tissiin).

Nukkuu alkuyön omassa sängyssä, loppuyön perhepedissä (nostan omaan sänkyyn jos jään syötöllä hereille).

Unikoulua olemme miettineet mutta kiinteitä syönyt vasta kk ja ei oikein vielä isoja määriä, emme saa syömään enempää. Päivisin tankkaa tissiä kiinteiden päälle. Eli yöllä myös nälkä, joten unikoulun toteutus vaikeaa (vauva ei tajua miksi joskus sais tissiä/joskus ei), nälkäisenä ei varmasti nuku ja esim. iltapuurolla tankkaus ei onnistu, kun ei halua enempää.

Mutta nyt siis olen tosi väsynyt, vertaitukea, vinkkejä??

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten aloitti päivähoidossa ja on sairastellut pitkin talvea.

Edelleen elän sillä riittävän unen rajamailla, yksi valvottu yö on jo hengenvaarallinen ;)

Mutta uskon ja toivon että nyt alkaa helpottaa. Että jaksa vielä 1,5 vuotta ;)

En osaa auttaa, halusin vain kertoa ettet ole yksin.

Vierailija
22/23 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on se, että toiset lapset vain heräilee. Se siirtyminen univaiheiden välillä vaatii opettelua. Voi tosiaan olla siitä kyse, että lapsen mielestä on kiva nukahtaa rinta suussa. Siihen ei korvike auta mitenkään.

Mä tekisin näin

1) Jos väsyttää ihan kamalasti, niin on vain saatava nukkua. Äiti yhdeksi yöksi nukkumaan muualle. Isä ja lapsi pärjäävät sen sitten väkisin.

2) Lapselle jokin unilelu (vaikka äidin vanha t-paita tms.). Se ei välttämättä auta ollenkaan eikä todennäköisesti heti, mutta se saattaa tuoda samaa läheisyyden tunnetta kuin rinta.

3) sitten mä yrittäisin pitkittää hetkeä ennen kuin rinta menee lapsen suuhun. Kokeile vaikka aina ekalla ylimääräisellä heräämisellä jotain muuta konstia. Silitystä, taputtelua, vettä nokkamukista tms. Ja se unilelu aina käteen.

Yövieroitus voi auttaa, mutta se ei ole ihmelääke. Korvike voi auttaa, mutta jos kyse on tosiaan tuosta univaiheasiasta, niin sllä ei ole mitään merkitystä.

Heräilyyn voivat olla syynä hampaat, uudet taidot, korvatulehdus (ei läheskään aina kuumetta9 tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräillyt SI-piikin jälkeen öisin rajuihin itkukohtauksiin. Nyt jo 2 viikon ajan.

Mies osaa hieroa vauvan selästä niin että nukahtaa puolentunnin sisään. Minä menen toiseen huoneeseen nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän