Ostaisitko näitä vaatteita?
http://albert-kaarina.blogspot.com/
Olen jo pitkään miettinyt nettikauppaamista, mutta jos nyt pistäisin tuumasta toimeen, ostaisitko?
Kommentit (28)
kyllä,aivan ihania ja söpöjä vaatteita
Ja tuohan ei nyt ole se kauppa oikeasti, vaan laitetaan sitten varmaan bigcarteliin myyntiin.
Hyvä nimi teillä listalla! ;)
ap
niin muistattehan tekijänoikeuskysymykset. Itse tähän törmäsin ja havahduin kun tein neuleita myyntiin. Lähes kaikki käsityölehdet on suojanneet ohjeensa tekijänoikeuksin: omaan käyttöön saa tehdä mutta kaikki kaupallinen käyttö kielletty!
Että aina lupa kaavojen tekijältä jos teet toisen ohjeilla myyntiin tai sitten kehittelet kaavat itse.
Ja ei, en halua olla ilonpilaaja vaan positiivisesti varoittaa ettei tule ikäviä yllätyksiä vaatemyynnin uran alkutaipaleella :-)
Valitettavasti minä en ostaisi tuollaisia mekkoja. Minun silmään ne ei näytä yhtään kivoilta, mutta kuten sanoin jokainen tykkää erilaisista vaatteista. Kankaat on minusta kammottavia, anteeksi vaan. Saatpahan tätä toisenlaistakin mielipidettä.
että pääsee tuntipalkoille. Pakkohan sille ompeluun kuluvalle ajallekin on laskea hinta. Kuulostaa siis tosi halvalta hinnalta käsityönä tehdystä mekosta...
Kannattaa oikeasti tehdä laskelmia siitä, että toiminnasta tulee kannattavaa, eikä vaan harrastustoimintaa.
Tuo mekko on muunneltu versio saksalaisesta kaavasta, mutta ajattelin muunnella vielä lisää jos aion myymään ruveta. Vaatteiden kaavat ei sinänsä ole semmoisia, että jos niitä tekee omanlaisiksi ne olisi kenenkään omaisuutta.
Mulla on pukuompelijan koulutus, että osaisin kyllä itsekin kaavoittaa, se on vaan niin hidasta ja työlästä. :) Ehkä varmuuden vuoksi kehitän oman kaavan, niin ei harmita ketään.
ap
että pääsee tuntipalkoille. Pakkohan sille ompeluun kuluvalle ajallekin on laskea hinta. Kuulostaa siis tosi halvalta hinnalta käsityönä tehdystä mekosta...
Kannattaa oikeasti tehdä laskelmia siitä, että toiminnasta tulee kannattavaa, eikä vaan harrastustoimintaa.
Tuolla pääsisin jo kohtuulliselle tuntipalkalle. Enkä ihan heti kaipaa kuin omat pois+ vähän ekstraa, katsotaan sitten jos laajenee tai sammuu.
Ja kiittos tuosta negatiisestakin kommenntista. Saanko kysyä millaisista kankaista ja vaatteista sitten pidät?
ap
Painantaa ollaan harkittu, samoin kirjomista. Seulat ja värit löytyy kotoa, ettei sinänsä hankala homma. ajattelin kanssa, että lapsensa nimen voisi pyytää kirjottuna mekkoon.
Puuhataan tätä yhden ystäväni kanssa, ja tahdottaisiin nettikaupasta semmoinen omenainen, melukylän lapset-tunnelmainen. Pellavapäitä, vanhoja pitsejä. Reippaita liivimekkoja.
Sarjis jatkuu tuolla mun blogissa sit kun taas ehdin piirtää. Se on mulle semmoinen päiväkirja tavallaan. Jos se joskus tuosta "tasoittuu", siis yhdenmukaistuu, niin voi sitten miettiä jotain julkaisua tai jotain.. en tiedä.
Ai niin, vanhanaikaisen tyylisiä paperinukkeja ajateltiin laittaa aina tilauksen mukana. :) Semmoinen postikortti, jossa on paperinukke ja takana meidän mainos tai siis tietoa meistä.
ap