Ostaisitko näitä vaatteita?
http://albert-kaarina.blogspot.com/
Olen jo pitkään miettinyt nettikauppaamista, mutta jos nyt pistäisin tuumasta toimeen, ostaisitko?
Kommentit (28)
mekot oli sellasia mitä voisin ihan hyvin tytölläni pitää, mutta kun ei ole tyttöä.
Keksi pojillekkin jotain :)
Valitan ap mutta näin oli pakko todeta!
AP: "Ostaisitko näitä vaatteita?"
Mietin näitä kovasti. Tein jo tilin nettikaupasta, että eiköhän jotain sinne kuitenkin mene mutta katsotaan vielä mitä, pitää kokeilla muutamia mallijuttuja omalle lapselle niin voi seistä tuotteidensa takana. :)
Tytöille on jotenkin helpompi keksiä.. mutta en tahtoisi syrjiä, eli keksin kyllä pojillekin. velourista voisi pojan remppeitä tehdä hyvin.
Minä tykkään itse sekä vähän romanttisesta (en liian ruusuisesta kuitenkaan, vaan semmoisesta pellavaisesta jos joku ymmärtää) ja sen lisäksi jotenkin selkeistä vaatteista. Ei liian kirjavaa, eikä liian rimssuista. Kaikenlaista tulee kyllä ommeltua, joka ei niin sovi siihen malliin. :D
Koulutuksesta on jo niin kauan, että pitää vähän verestellä taitoja. Mutta kyllä jotain laitan kokeeksi kaupalle!
ap
EN!!! Maailma on pullollaan kauniita vaatteita. Nämä eivät ole niitä. Valitan ap mutta näin oli pakko todeta!AP: "Ostaisitko näitä vaatteita?"
ap
Sojottavat kanttinauha kiinnitykset olilla, eivät näytä kauhean hyvältä systeemiltä, varsinkaan pienelle lapselle. Muutoinkin venymätön peruspuuvilla vain tököttää pienen lapsen päällä ja on tietysti nätisti päälle aseteltuna ihan söpö, mutta muutamien syliin nostelujen jälkeen jo rutussa ja mytyssä kyljistä...
Jos hinta ei nouse huikeaksi, niin varmasti ostaisin.
Sojottavat kanttinauha kiinnitykset olilla, eivät näytä kauhean hyvältä systeemiltä, varsinkaan pienelle lapselle. Muutoinkin venymätön peruspuuvilla vain tököttää pienen lapsen päällä ja on tietysti nätisti päälle aseteltuna ihan söpö, mutta muutamien syliin nostelujen jälkeen jo rutussa ja mytyssä kyljistä...
Ajattelin kokeilla henkselikiinnitystäkin, mutta tämä o nyt tuommoinen. Trikoo ja velour ovat kanssa harkinnan alla.
Olen silti erimieltä puuvillan suhteen, se on ohkaisena kankaana juuri kesämekkotrakoituksessa minusta varsin toimiva.
ap
mikäli materiaali ja mekon mallin valinta vain on oikea. Joustavissa materiaaleissa ei vaatteeseen tarvitse jättää niin paljoa väljyyttä ja ne istuvat päälle paremmin. Lisäämällä mekkoon helman alle esimerkiksi bodymaisen alaosan voi myös estää mekon nousemista korviin lasta nosteltaessa.
On tietysti olemassa vaatteita jotka näyttävät kivoilta ja sitten on vaatteita jotka ovat mukavia ja käytännöllisiä päällä sekä näyttävät kivoilta.
Silti kyllä niitä puen ajoittain. :) Mutta minusta lähes kaikissa mekoissa on se ongelma, että ne rullaavat ylös kun lasta kantaa. Tuommoiset body-alaosaiset erikseen, tosin kyllä niissäkin se helmaosa ruttaa väistämättä.
Tai sitten minulla on vain niitä kauniita eikä niin käytännöllisiä mekkoja. :)
Enkä siis tarkoita puolustella tuota omaa mekkoa, otan ihan mielelläni kritiikin vastaan. Olen vain erimieltä osasta asioista.
ap
joten mieleeni tuli yksi asia. Kirjoitit jossain vaiheessa, että "tämä mekko ja pari muuta mallia" tms. Itse en jostain syystä(?) koskaan osta nettikaupoista, joissa on hyvin pieni valikoima, se antaa jotenkin amatöörimäisen kuvan kaupasta.
Lisäksi haluan ostaa monta tuotetta kerralla, koska postimaksutkin on yleensä sen verran että mielelläni bongaisin jokaiselle lapselle jotakin tai ainakin yhdelle useamman tuotteen. Tykkään myös ostaa yhteen sopivia tuotteita, joten kannattaisi varmana luoda sarjoja, joihin kuuluisi mekko, housut ja paita tms.
Mutta siis, mun ehdotus on, että suunnittelet melko laajan valikoiman ennen kaupan avaamista.
kivoja pikku hellemekoja kohtuu hintaaan
myös ehkä isommillekin tytöille vois olla joku ihana hellemekkko hattu systeemi ? mulla 5v mekoista tykkäävää tyttö
Mietin vaan tuota laajuutta, että en tällä hetkellä pysty mitenkään valtavaa yritystoimintaa tai vaatemäärää pyörittämään. Ehkä tahdon lähinnä kokeilla, josko minun askartelut kiinnostaisi ketään. :) Saa sitten nähdä jos se lähtee suuremmaksi tai ei.
Tuo setti-ajattelu olisi varmasti hyvä kyllä. Pitäisi myös miettiä mekon malli, joka käy monen ikäiselle lapselle.
Mutta no, mietitään.
ap
Mutta malliltaan ehkä vähän simppeli, ja sellainen että tulee mieleen että "tuon osaisin itsekin tehdä" (vaikkei sitten itse tekisikään... ;-)). Lisäksi minä jäin miettimään mekon "identiteettiä": se vaikuttaa hellemekolta olkanauhojen ja kevyen materiaalin takia, ja niiden käyttöikä taas on hyvin lyhyt. Itse haluaisin mekon jossa olisi edes pienet hihat, ja materiaali tuhdimpaa, ei ihan peruspuuvillaa (esim. meillä on babycordista tehty pikkuisin puhvihihoin varustettu mekko kovassa käytössä 9 kk tytöllä). Ja olen siis netistä mielelläni ostava, käsityötä arvostava, 2 tytön ja yhden pojan äiti.
Pistetään mietintään! Tuon saman mekon olen tehnyt myös velourista, jolloin se on tuhdimpi, mutta hihallisen mallin voisi myös kehitellä.
Viisasta kritiikkiä! :) Hintaa en ajattelisi kovin korkeaksi, nyt on mielessä semmoinen 15-20e plus postikulut.
ap
tosi kiva (ja velour olisi ihana!)
ja hinta oikein sopiva!
Tilaan muutenkin paljon netistä ja mielellään vähän yksilöllisempää.
T: 2 tytön ja pojan äiti :-)
Ja todennäköisesti myös tossuja. En heti uskalla kovin montaa tuotetta tehdä. Vaunulelua mietin mahdollisena myös.
ap
etkö voisi piirtää jotain kivoja kuvia ja painattaa niitä, saisit entistä uniikimpaa?
Sun siis kannattaa kehitttää niistä sarjiksista jotain, vaikka jatkosarja sinne nettiin ja sitten jossain vaiheessa pääset julkaisemaan...
"hassut" pipotkin olis ihania.
no kyllä niitä ideoita sitten tulee.
ps.teijän tytön nimi on meidän suosikki listalla ;)
Froteisia vaatteita, mielellään melko simppeleitä, meandi-tyyliset alkaa olla jo liikaa.
Mutta esim. frotee-housut ja trikootunika tai vastaavat kiinnostaisivat kyllä! Ja tuo kuva mekkokin hihoilla ja vaikka trikoisena, että olisi arkisempi. Ja hillitympiä värejä.
Sinuna kehittelisin jonkinlaisen "malliston" jonka kaikki vaatteet sopisivat keskenään yhteen. Esim. housut, t-paita, paita, hame ja vaikka takki (siis sisävaatteita kaikki).
Sulla kerta on koulutuskin niin hemmetti ala ommella! :D Hienoa jälkeä näyttää olevan.